Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم تشییع مرحوم استاد شجریان امروز قرار بود در آرامگاه فردوسی برگزار شود که به جهت هماهنگی با خانواده وی که هنوز به مشهد نرسیده بودند، به تعویق افتاد.

مدام زمان اعلام شده تغییر می‌کرد؛ از ظهر جمعه به عصر و سپس به سحرگاه. مشخص نبود اهالی خراسان چه زمانی باید به بدرقه استاد محمدرضا شجریان بروند. آخرین زمانی که آخر شب در پست اینستاگرام همایون شجریان اعلام شد «سحرگاه» بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۶ صبح به سمت توس و آرامگاه فردوسی که در ۲۰ کیلومتری مشهد قرار دارد، حرکت کردیم. جمعیت اندکی حدود ۵۰ نفر در آرامگاه حضور داشتند و چشم انتظار پیکر فرزند خراسان بودند تا او را در آغوش بکشند.

حدود ساعت ۷.۳۰ ویدئویی از استاد همایون شجریان منتشر شد که در میان انبوه علاقه‌مندان به مرحوم شجریان در مقابل بهشت زهرا(س) تهران حضور داشت و عنوان می‌کرد که پیکر پدر به فرودگاه منتقل شده تا به مشهد برود و فردا(شنبه) تشییع گردد.

 این اولین اعلان عمومی برای تشییع در روز شنبه بود. ویدئویی که به سرعت بازنشر شد. اما یک سوال وجود داشت: بالاخره مراسم تشییع پیکر استاد شجریان امروز برگزار می‌شود یا فردا؟

مسعود ریاضی عضو شورای شهر مشهد به ما گفت «پیکر استاد به مشهد آورده شده اما در مورد برگزاری مراسم تصمیم قطعی گرفته نشده است».

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی هم اظهار کرد «درباره برگزاری مراسم منتظر رسیدنِ خانواده مرحوم استاد شجریان هستیم. به محض رسیدن آقای همایون شجریان و خانواده‌شان به مشهد جلسه‌ای را در این‌باره برگزار کرده و جزییات را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد».

بنابراین هیچکس پاسخ صریحی نمی‌داد که «امروز یا فردا». همه دنبال یافتن جوابی برای همین سوال بودند. افراد مختلف در جمعیت از یکدیگر مرتبا درباره همین موضوع سوال می‌کردند.

در همین حین هم لحظه به لحظه بر جمعیت حاضر در آرامگاه فردوسی افزوده می‌شد. آرامگاه که صبح میزبان کمتر از ۱۰۰ نفر بود، تا ظهر چندین برابر شده بود.

شلوغی و تجمعی که البته از قبل پیش‌بینی می‌شد و مسئولان هم با توجه به شیوع کرونا، بارها در این زمینه هشدار داده بودند. ریاضی، عضو شورای شهر مشهد، شب گذشته به ایسنا گفته بود «به سهم خود از مردم عزیز خواهش می‌کنم که اگر در مراسم تدفین استاد شجریان حضور پیدا می‌کنند، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و با خود اطفال و افراد سالمند را نیاورند تا اتفاق بدی رخ ندهد». موضوعی که به‌ نظر می‌رسید آنچنان از سوی مردم رعایت نشد و در بین جمعیت تعداد زیادی از افراد سالمند هم دیده می‌شد.

جمعیت آنچنان فزونی یافت که سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تماسی با ایسنا عنوان کرد «از همه کسانی که به این محل مراجعه کرده‌اند، خواهش می‌شود از ماسک استفاده کنند و حتما رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را داشته باشند و مدت طولانی هم در محل حاضر نباشند؛ دوست‌داران مرحوم استاد شجریان که در محل حاضر هستند، ابراز ارادت خود را به قرائت فاتحه‌ای خلاصه کنند».

حدود ساعت ۱۳ بود که نهایتا محمدرضا محمدی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، میان جمعیت حاضر شد و ضمن ابراز تسلیت به جمعیت حاضر در آرامگاه، گفت «می‌دانم تجمع شما به دلیل ارادتی‌ است که به استاد شجریان دارید و باعث اذیت شما شده و می‌شود؛ منتها عرض می‌کنم خدمت شما که خانواده استاد شجریان هنوز در مسیر هستند و به مشهد نرسیدند. پیکر استاد بزرگوار وارد مشهد شده اما منتظر خانواده ایشان هستیم و به محض تصمیم‌گیری درباره برنامه تدفین استاد شجریان، از طریق رسانه‌ها به عموم مردم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد و مسلما بدون حضور شما تدفین انجام نخواهد شد و ضمن قدردانی از ابراز ارادت شما به جامعه بزرگ موسیقی و به ویژه استاد شجریان اما عاجزانه خواهش می‌کنم به دلیل اینکه اذیت نشوید، به خانه‌ها بازگردید؛ ما برنامه تدفین را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

سخنرانی‌ که با واکنش برخی از حاضران مواجه شد اما محمدی در ادامه بیان کرد «باور بفرمایید خانواده استاد شجریان هنوز نیامده‌اند و تنها پیکر ایشان با هواپیما به مشهد رسیده و خانواده با خودرو در راه هستند.  در هر صورت استاد در اینجا قرار است دفن شوند و حتما قبل از آن به شما اطلاع‌رسانی خواهیم کرد».

پس از این اظهارات بود که اندک‌اندک جمعیت مشتاق و علاقه‌مند به استاد محمدرضا شجریان راه بازگشت را در پیش گرفت اما کماکان به همان میزانی که از مسیر خروجی خارج می‌شدند، افرادی بودند که به آرامگاه فردوسی می‌آمدند. عده‌ای بین راه می‌گفتند حتی اگر قول فردا هم داده شود تا فردا اینجا خواهیم ماند.

لینک کوتاه: asriran.com/0039Gm

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شجریان مشهد اطلاع رسانی خواهیم آرامگاه فردوسی استاد شجریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۹۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان

فریبا ولی‌پور  در خصوص تامین مسکن طرح جوانی جمعیت، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت در بحث طرح جوانی جمعیت، اهدای مسکن به خانواده‌های دارای سه قلو و چندقلوست.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: در آخرین جلسه قرارگاه جمعیت و با تاکید استاندار وقت واگذاری زمین با اولویت خانواده‌های دارای سه قلو بود و در این خصوص راه و شهرسازی لرستان این مهم را نیز در اولویت قرار داد.

ولی‌پور بیان کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی و توپوگرافی در برخی از شهر‌های استان با کمبود زمین مواجه هستیم و در این راستا راه وشهرسازی لرستان قول داد که در بهار امسال این مشکل تامین زمین برای طرح جوانی جمعیت محقق شود.

وی اظهار کرد: برخی از دستگاه‌ها اجرایی دارای زمین‌هایی هستند که نیازمند تغییر کاربری بوده و چنانچه این مهم محقق شود بخشی از مشکلات تامین مسکن برای جوانی جمعیت برطرف خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، تصریح کرد: با توجه به شرایط توپوگرافی لرستان، ایجاد شهرک و یا شهرک جدید ضروری است و امیدواریم با همکاری استاندار لرستان و راه و شهرسازی استان مشکل تامین زمین برای این خانواده‌ها مرتفع شود.

وی در خصوص طرح نفس و حمایت از مادران باردار، گفت: در لرستان ۱۳۲ نفر از مادران باردار از انجام سقط انصراف دادند و تعداد تولد‌های تحت عنوان "نفس" در استان هفت مورد گزارش شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • رتبه نخست شهرستان پلدشت در نرخ رشد جمعیت
  • تجلیل از ۱۵۰ استاد و مربی نظامی و عقیدتی بسیج در مشهد
  • فیلم| بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۳۷ سال انتظار به آغوش خانواده
  • آقای همایون شجریان، تو را به خدا بیایید و بگویید ما اشتباه کردیم!
  • دلایل کاهش نرخ باروری در کشور
  • نخستین دیدار خانواده شهید رنجنوش با پیکر مطهر بعد از ۳۸ سال
  • محتویات جیب استاد مطهری هنگام شهادت چه بود؟
  • «استاد غلامیان» در تربیت گوهرتراشان نقش بسزایی داشته است
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم