Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جاش راگین»، خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از، «کریستوفر کونز»، سناتور دموکرات آمریکایی نوشته «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در صورت پیروزی در انتخابات به دنبال مذاکره با ایران بر سر «توافقی بهتر» از برجام خواهد بود.

با این حال، این تفسیر خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست از اظهارات سناتور آمریکایی یا موضع جو بایدن با مخالفت‌هایی در فضای مجازی روبه‌رو شده و او توضیحاتی درباره آن ارائه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاش راگین ابتدا در گزارشی در روزنامه واشنگتن‌پست نوشته «سیاست خارجی آمریکا در هم‌شکسته‌تر از آن است که بایدن [در صورت پیروزی در انتخابات] بتواند آن را ترمیم کند.»

او در بخشی از این گزارش به نقل از «کریستوفر کونز» سیاست دولت بایدن را اینطور تشریح کرده که او بعد از ورود به کاخ سفید فوراً به دنبال حل و فصل مسائل سیاست خارجی نخواهد رفت و ضرورت مبارزه با کرونا را در اولویت قرار خواهد داد.

سناتور آمریکایی در ادامه این توضیحات تصریح کرده دولت احتمالی بایدن در مرحله بعد کشورهای همسو با آمریکا را گرد هم خواهد آورد و به آنها خواهد گفت: «ما مجموعه‌ای از کشورهای دموکراتیک هستیم که به آزادی رسانه‌ها، حقوق بشر، دموکراسی و ارزش‌هایی که ما را از دیگران جدا می‌کنند اهمیت می‌دهیم.»

بایدن در ادامه با اتکا به این سیاست، وارد تعامل با کشورهای دیگر در خصوص مسائل جوی، مسائل هسته‌ای ایران، کره شمالی و چین خواهد شد.

جاش راگین در بخشی از گزارش تحلیلی خود مدعی شده که بایدن در صورت پیروزی در انتخابات، نه قادر به بازگشت به برجام خواهد بود و نه خواهد توانست به توافقی جدید با ایران برسد. او همچنین نوشته بایدن نه امکان تعامل مجدد با کره شمالی را خواهد داشت و نه از سرگیری فشار حداکثری علیه این کشور را. بایدن، به علاوه اهرم فشار ایجادشده در نتیجه تعرفه‌های وضع‌شده علیه چین را در ازای هیچ از دست نخواهد داد اما کار به غایت دشواری هم برای گرفتن امتیاز از پکن پیش رو خواهد داشت.»

این بخشی از گزارش راگین درباره برجام با انتقاد گروهی از خبرنگارانی روبه‌رو شده که گفته‌اند مشخص نیست چرا بایدن قادر به بازگشت به برجام نخواهد بود، به ویژه با توجه به آنکه خودش گفته که چنین خواهد کرد.

  جاش راگین در توضیح درباره این انتقادات نوشته است: «[کریستوفر کونز] به من گفت دولت بایدن بر سر توافقی بهتر مذاکره خواهد کرد. این موضع ستاد انتخاباتی او است. از آنها بپرسید، همین را به شما خواهند گفت.»

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: واشنگتن پست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۹۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حمید محمد بن سالم روز دوشنبه در آیین افتتاحیه اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا، اظهار داشت: از رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و اعضای این مجموعه بابت میزبانی بسیار خوب تشکر می‌کنیم، باعث افتخار است که امروز در این مجمع حضور داریم، ما برای اولین‌بار است که به اصفهان می‌آییم و روز گذشته با یک اصفهان‌گردی در سطح شهر متوجه شدیم، اصفهان یکی از شهرهای زیبا برای گردشگری است.

وی گفت: در سال‌های گذشته مجمع جهانی اتاق‌های بازرگانی در دبی برگزار شد و آنجا موضوع تغییر سرویس‌های اتاق‌های بازرگانی مطرح شد، براین‌اساس ما می‌خواهیم تغییرات جدیدی به وجود بیاوریم. سرویس‌های جدید باید ایجاد شوند و سپس ارتقا یابند، ما نیاز داریم از هوش مصنوعی استفاده کنیم و به‌عنوان اتاق‌های بازرگانی باید اطمینان داشته باشیم که فعالیت‌ها نرم و روان انجام می‌شوند.

دبیرکل اتاق بازرگانی و صنایع امارات با تاکید بر اینکه در این مجمع باید توانایی کشورها را در نظر بگیریم، تصریح کرد: ما در امارات متحده عربی و در اتاق بازرگانی آمادگی کامل داریم تا تجارب دیگران را یاد بگیریم و تجارب خود را به اشتراک بگذاریم، خوشبختانه تاکنون روابط خوبی با اتاق بازرگانی ایران داشته‌ایم، اما اکنون نیازمندیم بدانیم چه قدم‌هایی باید برداشته شود تا بتوانیم مسیر را برای بخش‌های خصوصی هموار کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع گفتگوی همکاری آسیاAsia Cooperation Dialogueبا هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است.

کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

کد خبر 6092332

دیگر خبرها

  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • واکنش مرسدس به مذاکره با فرستاپن
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • خودشان بهتر می‌دانند، اهل تهدید پوچ نیستم!