Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیانیه ای تاکید کرد همشهریان عزیز، علی‌رغم تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی مدافعان سلامت در طول هشت ماه گذشته، شهر مشهد بار دیگر در وضعیت قرمز قرار گرفته و کنترل این وضعیت تنها با مشارکت شما مردم فهیم میسر است.

در این اطلاعیه آمده

از مهمترین عوامل شعله‌ور شدن آتش کرونا و گسترش شیوع آن و پر شدن تخت‌های بیمارستان‌ها و افزایش تلفات عزیزان‌مان، حضور مردم در برنامه‌های جمعی و گروهی می‌باشد؛ بنابراین شهروندان برای کنترل این ویروس و مهار بیماری باید ضمن خودداری از شرکت در هر گونه مراسمی، نکات بهداشتی فوق را به طور جدی رعایت نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدافعان سلامت با تلاش شبانه‌روزی و ایثارگرانه در خدمت به مردم و در خط مقدم مبارزه با کرونا در دو جبهه پیشگیری و درمان فعال و در این مسیر تعدادی از همکاران عزیز پزشک، پرستار و پرسنل بهداشتی و درمانی جان خود را از دست داده‌اند.

به طور حتم ادامه وضعیت روند افزایشی تعداد مبتلایان و بستری بیماران در مراکز درمانی موجب خستگی و تحلیل نیروی جسمانی پزشکان، پرستاران و تمامی افراد درگیر مبارزه با کرونا خواهد شد.

گفتنی است طی دو هفته اخیر سیر افزایش تعداد بیماران و فوتی‌ها موجبات نگرانی جدی مدافعان سلامت شده و فقط در ۲۴ ساعت گذشته تعداد کل بیماران کرونایی بستری‌ در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بیش از ۶۷۰ نفر رسیده است که افزون بر ۲۰۰ نفر از مبتلایان بستری به علت وخامت شرایط جسمانی‌ نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند.

موکدا یادآوری می‌شود که هر گونه تجمعی صرف‌نظر از ماهیت تجمع، خطر رشد و گسترش بی‌رویه کرونا در این کلان‌شهر را به دنبال دارد و اگر تعداد مبتلایان به یک‌باره افزایش یابد شرایط مشهد نیز مشابه بسیاری شهرهای دنیا غیرقابل کنترل خواهد شد.

در همین خصوص دبیر قرارگاه مرکزی دانشگاهی مبارزه با کرونا در مشهد نیز به ایسنا گفته بود: مهمترین عامل انتقال ویروس کرونا تجمع انسانی بدون رعایت دستورالعمل‌ها  و فاصله گذاری اجتماعی است.

رحیمی خاطرنشان کرد: از همه کسانی که به این محل مراجعه کرده‌اند، خواهش می‌شود از ماسک استفاده کنند و حتما رعایت فاصله گذاری اجتماعی را داشته باشند و مدت طولانی هم در محل حاضر نباشند. مردم حضور خود را یک عرض ارادت و قرائت فاتحه‌ای خلاصه کنند و محیط را ترک کنند چون تراکم جمعیت یکی از مهمترین عوامل انتقال ویروس است. مشهد جزو شهرستانهای قرمز استان است که تغییری در این روند مشاهده نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری محمدرضا شجريان کروناویروس پروتکل بهداشتی آرامگاه فردوسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۰۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی آب، برق و راه برخی از روستاهای بخش شنبه و طسوج مسدود کرد

علی بحرانی در بازدید از راه‌های روستایی بخش شنبه و طسوج در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در چند روز اخیر شاهد بارش خوب باران در نقاط مختلف شهرستان بودیم که منجر به خوشحالی مردم شده است.

فرماندار دشتی افزود: از ظهر امروز نیز موج شدید باران در شهرستان شروع شد و بالا آمدن آب دره‌های فصلی منجر به مسدود شدن راه شنبه_ درویشی، باغان _ کردلان شده است.

بحرانی بیان کرد: در حال حاضر آب، برق و تلفن روستاهای کردلان، باغان قطع است.

وی از آمادگی کامل نیروهای دستگاه‌های خدمات رسان در شهرستان خبر داد و گفت: به محض پایین آمدن آب سریعاً نیروهای خدمات رسان وارد روستا می‌شوند و مشکل آب و برق حل می‌شود.

بحرانی یادآور شد: انتظار داریم مردم از تجمع در مسیر رودخانه و دره‌های فصلی جدا خودداری کنند..

کد خبر 6095217

دیگر خبرها

  • بارندگی آب، برق و راه برخی از روستاهای بخش شنبه و طسوج مسدود کرد
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • اجتماع مردمی حمایت از طرح «نور» در مشهد
  • اجتماع عظیم مردم متدین مشهد مقدس در حمایت از طرح «نور» 
  • دعوت خانواده شهدا از مردم برای شرکت دراجتماع مردمی درگلستان شهدا
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی