Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، می‌دانستید پنیر چدار حدود ۸۰۰ سال پیش و خیلی تصادفی کشف شد؟ در آن زمان یک دامدار انگلیسی در دهکده سامرست مقداری شیر را در غار Chedd Gorge جا گذاشت و وقتی که برگشت دید شیر‌ها تبدیل به یک پنیر خوشمزه زرد رنگ شده‌اند. در واقع دما و رطوبت ثابت این غارها، بهترین محیط برای رسیدن پنیر چدار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چدار، با طعم ترشی ملایم و نمکین و تیزی مخصوص به خود، محبوب‌ترین پنیر انگلستان و دومین پنیر محبوب در آمریکاست. در این میان یک نوع سس پنیر چدار یا همان دیپ پنیر چدار برای سرو در کنار انواع غذا‌های گوشتی مثل استیک، فست فود، چیپس و سیب زمینی، ساندویچ همبرگر، چیز برگر، هات داگ و پاستا و سبزیجات گریل و کبابی در سرتاسر دنیا بسیار محبوب است. یک سس زرد رنگ با طعمی خاص و پنیری که بر پایه پنیر چدار و سس سفید درست می‌شود. طرز تهیه دیپ پنیر چدار یا دیپ چیز را در  ادامه بخوانید.


دیپ چیست؟

قبل از درست کردن دیپ که اتفاقا با انواع پنیر مثل پنیر فتا هم درست می‌شود بد نیست تفاوت دیپ با سس را بدانید. انواع دیپ در واقع یک نوع دیش ساید است که برای سرو در کنار انواع غذای اصلی، سبزیجات و فینگر فود و پیش غذا‌هایی مثل سمبوسه و کراکر استفاده می‌شود. دیپ یک مایع غلیظ است که معمولا یک تکه غذا را در آن غوطه‌ور و میل می‌کنند.

 

پایه دیپ معمولا ماست، خامه ترش، شیر، پنیر نرم و سس مایونز است. انواع دیپ سبزیجات مثل آرتیشو یا کنگرفرنگی، دیپ اسفناج، حمص و … بسیار محبوب و پرطرفدارند. اتفاقا مشهورترین دیپ جهان ماست موسیر برای سرو در کنار چیپس است. به این ترتیب احتمالا قدیمی‌ترین دیپ ایرانی هم نان و ماست است.


مواد لازم برای ۸ نفر

شیر: ۱ و ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

پنیر چدار رنده شده: ۱ و ¼ لیوان فرانسوی دسته‌دار

پنیر پارمسان رنده شده: ¼ لیوان فرانسوی دسته‌دار

کره: ۲ قاشق غذاخوری

آرد: ۲ قاشق غذاخوی

پودر پیاز: ¼ قاشق چایخوری

فلفل سفید: ۱/۸ قاشق چایخوری

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از خوراک ماهی دودی مکرل و فینگرفود با سوجوک تا جامبو شل با پنیر فرانسوی + تصاویر


طرز تهیه

برای درست کردن دیپ پنیر چدار یا دیپ چیز ابتدا در یک قابلمه مناسب کره را روی شعله متوسط گاز آب کنید. وقتی کره آب شد (مراقب باشید نسوزد) آرد را کم کم به کره اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند.

 

در نهایت باید رنگ آرد و کره طلایی شده و طعم خامی آرد گرفته شود. سپس شیر را کم کم اضافه کنید و مرتب حین اضافه کردن شیر هم بزنید. فلفل سفید و پودر پیاز را هم اضافه کنید و هم بزنید. روی شعله ملایم گاز حدود ۳۰ دقیقه زمان می‌برد که سس به غلظت برسد. در این مدت باید مرتب مراقب سس باشید که ته نگیرد و آن را هم بزنید.

 

وقتی که سس به غلظت فرنی رسید آن را از روی شعله گاز بردارید و پنیر چدار رنده شده و پنیر پارمزان رنده شده را هم اضافه کنید. مرتب سس را با همزن دستی یا چنگال هم بزنید تا کاملا یکدست و صاف شود. سس پنیر یا دیپ پنیر چدار یا همان دیپ چیز شما آماده است. این سس را می‌توانید به مدت ۱ روز در یخچال نگهداری کنید.

 

همانطور که گفتیم سس پنیر چدار یا همان دیپ پنیر چدار برای سرو در کنار انواع غذا‌های گوشتی مثل استیک، انواع فست فود، چیپس و سیب زمینی، انواع ساندویچ همبرگر و چیز برگر، هات داگ و پاستا و سبزیجات گریل و کبابی در سرتاسر دنیا بسیار محبوب است.


منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرز تهیه آموزش آشپزی طرز تهیه اضافه کنید هم بزنید رنده شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۰۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند پرورش میلیون‌ها کبوتر گوشتی توسط چینی‌ها (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مراحل پرورش و فرآوری میلیون‌ها قورباغه توسط کشاورزان تایلندی (فیلم) فرایند کاشت و پرورش طالبی ارگانیک در خانه (فیلم) مراحل پرورش ۲ هزار اردک توسط یک کشاورز ویتنامی (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرز تهیه یک غذای محلی خوشمزه با دم گاو (فیلم)
  • طرز تهیه پنیر با ۲ لیتر شیر ، زنجبیل و لیموترش (فیلم)
  • ۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • فرآیند پرورش میلیون‌ها کبوتر گوشتی توسط چینی‌ها (فیلم)
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه