Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوت عبدالله یکی از روستا‌های کلانشهر اهواز بود که در سال ۹۱ با چندین روستای دیگر ادغام و تبدیل به مرکز شهرستان کارون شد.

کوت عبدالله به علاوه ۹ روستای دیگر تبدیل به یک شهر شده و مرکز شهرستان جدید کارون را تشکیل دادند که این اقدام از آغاز نیز مخالفانی داشت، اما نتوانستند از اجرای این طرح جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منطقه که ۱۸۰ هزار تن جمعیت دارد، از شرایط بهداشتی نامطلوبی برخوردار است.

کوت عبدالله فاقد شبکه آب و فاضلاب است. اواخر آذرماه پارسال بارش شدید باران در خوزستان موجب آبگرفتگی بسیاری از منازل مردم شد و در نتیجه اعتراض بسیاری از شهروندان را نیز به دنبال داشت.

معصومه خنفری فرماندار کارون با تاکید بر این مسئله که کوت عبدالله شبکه فاضلاب ندارد، گفت: در این شهر برای دفع فاضلاب از جو‌های روباز استفاده می‌شود که فاقد خروجی هستند و به استثناء برخی از خطوط که وارد رودخانه کارون می‌شود، مابقی در زمین‌های خالی اطراف شهر تخلیه می‌شوند.

اقدامات برای رفع مشکل فاضلاب کوت عبدالله

او با اشاره به بارندگی‌های پارسال که در برخی نقاط این شهر موجب نفوذ آب به خانه‌های مردم شده بود، افزود: زمین‌های خالی از سکنه پیرامون کوت عبدالله که فاضلاب در آنها تخلیه می‌شد پس از مدتی فروخته شدند و مجوز ساخت و ساز نیز برای آنها صادر شد همین مسئله موجب رخنه آب و فاضلاب درون منازل مردمی شده بود چرا که قبل از سکونت، محل زندگی آنها مکانی برای تخلیه فاضلاب و آب‌های سطحی بوده است.

خنفری در خصوص اقدامات برای رفع مسئله فاضلاب کوت عبدالله بیان کرد: برخی طرح‌ها در بعضی مناطق در حال اجرا هستند و تعدادی نیز به اتمام رسیدند، اما رفع این معضل اعتبارات بیشتر و اقدامات وسیعتری را می‌طلبد. زیرا علی رغم آنکه کار لوله گذاری و ایجاد خطوط انجام می‌شود، اما مسئله اصلی نبود خروجی برای فاضلاب است.

بیشتر بخوانید

آیا امیدی برای باز شدن گره کور فاضلاب اهواز است؟ چهارمین روز آبگرفتگی در شهرستان کارون

فرماندار کارون اظهار داشت: اجرای طرح فاضلاب خیابان امام رضا (ع) که یکی از مکان‌های مهم برای رفت و آمد در کوت عبدالله است تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، اما بعید است که تا آغاز مجدد بارندگی‌ها به اتمام برسد و این مسئله لزوم وجود اداره آب و فاضلاب مستقل را برای شهرستان کارون طلب می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مسئولیت فاضلاب شهرستان کارون بر عهده شرکت آبفا اهواز است، تصریح کرد: متولی آب و فاضلاب در شهرستان کارون وجود ندارد. هر چند شخصی به عنوان نماینده شرکت آبفا در کوت عبدالله گمارده شده است، اما مسئولیت فاضلاب بر عهده آبفای اهواز است و قول مساعد برای راه اندازی شرکت آب و فاضلاب کارون از سوی مسئولان گرفته شده است.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کوت عبدالله خوزستان شهرستان کارون کوت عبدالله آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۰۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شستشوی مخزن زمینی ۱۰۰ مترمکعبی روستای عسگرآباد ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سعید پاشازاده با بیان اینکه این مخزن شستشو و گندزدایی شد،  افزود: شستشوی مخازن آب با مقدار ۱۷۰ مترمکعب آب توسط دستگاه پر فشار واترجت به همراه ۶۰ کیلوگرم پودر پرکلرین جهت ضدعفونی کردن مخازن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ارومیه در پایان تصریح کرد: کلیه مراحل شستشوی مخزن‌های آب تحت نظارت کارشناسان کنترل کیفی امور آب و فاضلاب ارومیه و مراکز بهداشت این شهرستان انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • شستشوی مخزن زمینی ۱۰۰ مترمکعبی روستای عسگرآباد ارومیه
  • باند دوم پل هادی‌آباد شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • انتقادفرماندار شهرستان بستان آباد ازعدم پرداخت وام‌های تکلیفی بر عهده نهاد‌ها
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • تماشای «العهد الأبدی» در کارون
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است