Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مناطق غربی خراسان رضوی از دیرباز به عنوان قطب تولید گیاهان دارویی شناخته می‌شده و ظرفیت مناسبی برای صادرات این محصول فراهم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از داورزن، داورزن یکی از قطب‌های تولید گیاهان دارویی خراسان رضوی است و فلفل، شیربادیون، مرزه، شوید، خاکشیر، کنجد، زیره سبز، آویشن، رازیانه، گل گاوزبان، نعنای فلفلی، گل محمدی، شیرین بیان و خارشتر از جمله گیاهان دارویی کشت شده در این شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های اخیر کشت گیاهان دارویی در منطقه داورزن رونق گرفته است. این شهرستان در حاشیه کویر قرار گرفته و کشت گیاهان کم آب طلب همچون گیاهان دارویی برای کشاورزان بسیار اهمیت دارد.

هم‌اکنون شهرستان داورزن به عنوان پایلوت کشت گیاهان دارویی در خراسان رضوی انتخاب شده و اسانس برخی از ادویه‌هایی که در شهر داورزن کشت می‌شوند بسیار بالا بوده و به همین علت برخی از کشورهای خارجی حتی در قاره اروپا برای خرید آنها درخواست داده‌اند. حدود چهار هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری و دامپروری این شهرستان فعال هستند.

یکی از کشاورزان داورزنی با بیان اینکه با توجه به آب و هوای کویری منطقه داورزن افزایش کشت و تولید گیاهان دارویی در دستور کار قرار دارد، می‌گوید: شهر داورزن به علت وضعیت ویژه‌ای که به لحاظ اقلیم و آب و هوا داشته و با وجود بحران آب بهترین گزینه برای کشاورزی گونه‌های گیاهان  دارویی هستند.

معاون وزیر کشاورزی: کشت گیاهان دارویی در اولویت سازمان جنگل‌ها و مراتع قرار داردطرح توسعه 500 هکتاری کشت گیاهان دارویی ماهنشان در مسیر توقف / خبری از حمایت وزرات جهاد کشاورزی نیستسمنان| جامعه عشایری به سمت تولید گیاهان دارویی حرکت می‌کند

محمد مهری با بیان اینکه اقلیم خاص منطقه سبب شده گیاهان دارویی آن اسانس و کیفیت بیشتری داشته باشند، افزود: خام فروشی تولیدات گیاهان دارویی سبب شده سود کشاورزان عاید دلالان شود که برای جلوگیری از این پدیده راه اندازی کارگاه‌های فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی اهمیت بسیار دارد.

معاون فنی جهاد کشاورزی داورزن می‌گوید: کشاورزان داورزنی توانسته‌اند با کشت بیش از 17 رقم گیاه دارویی این شهرستان را به عنوان یکی از بزرگترین شهرستان‌ها و مراکز تولید گیاهان دارویی تبدیل کنند.

داورزنی با بیان اینکه در شهرستان داورزن بیش از 2500 هکتار گیاهان دارویی کشت می‌شود، افزود: آنیسون و فلفل قرمز داورزن رتبه شاخص قرمز کشوری را دارد.

وی با بیان اینکه داورزن به عنوان پایلوت کشت گیاهان دارویی در خراسان رضوی انتخاب شده است، اظهار کرد: حدود 2 هزار نفر از کشاورزان شهرستان داورزن در بخش کشت و تولید گیاهان دارویی فعالیت می کنند.

داورزنی با بیان اینکه در صورت فرآوری گیاهان دارویی سود بیشتری نصیب بهره‌برداران این بخش خواهد شد، تصریح کرد: تناسب آب و هوای داورزن با کشت گیاهان دارویی سبب افزایش کشت این گیاهان در طی سال‌های گذشته شده است.

انتهای پیام/282/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشت گیاهان دارویی تولید گیاهان دارویی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۰۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر شرکت توزیع برق خراسان رضوی در همایش علمی تخصصی کاهش حوادث در شبکه برق منطقه سبزوار گفت: برای رفع ناترازی مصرف برق و کاهش خاموشی‌ها در بخش کشاورزی نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در خراسان رضوی به عنوان نخستین استان کشور آغاز شد .

خدابنده افزود: با پیگیری‌های انجام شده از وزارت نیرو این مصوبه ابلاغ شد و همه مالکان چاه‌های کشاورزی با نصب پنل خورشیدی می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.


وی گفت :‌برای امسال و در مرحله نخست هزار پنل خورشیدی در نظر گرفته شده است و در صورت نیاز و استقبال کشاورزان این میزان افزایش خواهد یافت و ۳۵ شرکت پیمانکاری آماده نصب این پنل‌ها هستند .

 خدابنده افزود:  با هماهنگی با استانداری و دیگر مراجع برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان اقداماتی را انجام شده است  تا روند اجرای کار تسریع شود.

دیگر خبرها

  • مبادله بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • طرح فجرانه کالابرگ تمدید می‌شود؟
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد