Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصری‌نژاد با اشاره به اینکه گمرک شادگان تاثیر بسیاری در راستای اشتغالزایی و بهبود وضعیت معیشتی مردم منطقه دارد گفت: اگر بگذاریم گمرک شادگان خوب کار کند صدها نفر در آن مشغول به کار می شوند و امکان واردات و صادرات برای بسیاری از افراد فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد» شب گذشته (جمعه 19 مهر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در روستاهای شهرستان شادگان انجام شده، بهسازی و آسفالت روستاها توسط دهیاری‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از این دهیاران بودجه خاصی نداشتند و بعد از تصویب قانون ارزش افزوده و سرازیر شدن مقداری بودجه به سمت دهیاری‌ها نیز امکان استفاده مناسب از این بودجه کم به خصوص در شهرستان شادگان چون درآمد خاصی از نظر ارزش افزوده به صورت ویژه وجود نداشت.

 

وی اضافه کرد: تلاش کردیم تا به صورت دیون کارهای اساسی و بزرگی را در روستاها انجام دهیم که ابتدا با یک سری مخالفت‌ها روبه‌رو شدیم ولی با اصرار و تلاش خوشبختانه این کار پیش رفت و در نهایت یک تحول بسیار خوبی در بحث بهسازی معابر و آسفالت صورت گرفت.

 

حجت‌الاسلام ناصری‌نژاد با اشاره به توزیع قیر رایگان و حضور خوب بنیاد مسکن برای همکاری در اجرای پروژه‌های روستایی تصریح کرد: از سال 96 این پروژه‌ها را آغاز کردیم و تاکنون نیز کار استمرار دارد و خوشبختانه بیشتر روستاها از نظر معابر، آسفالت و بهسازی وضعیت بسیار خوبی دارند.

 

وی عنوان کرد: چند روز قبل همراه با استاندار خوزستان یک سری از پروژه‌ها در بخش دارخوین و مرکزی افتتاح شدند و در بخش خنافره نیز پروژه‌های زیادی آماده افتتاح داریم که همه آنها با اعتبارات بالایی اجرایی شده‌اند.

 

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در شهر شادگان همانطور که مردم هم اطلاع دارند، وضعیت برعکسی نسبت به روستاهای شادگان از نظر آسفالت، زیباسازی و معابر داریم؛ از نظر آسفالت این شهر و جمع‌آوری زباله به شدت مشکل وجود دارد و شاهد شرایط بدی هستیم .

 

وی با اشاره به بهم ریختگی شهر شادگان ادامه داد: در زمینه پسماند، زیباسازی و معابر هم اقدامات در حد صفر است؛ یک سری از پروژه‌ها نیمه‌تمام باقی مانده و باعث نارضایتی مردم شده و حتی بخشی از شهر که توسعه یافته است ولی مردم ساکن از خیابان‌های خاکی به جای آسفالت استفاده می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام ناصری‌نژاد به وضعیت نگران‌کننده شادگان و تلاش برای حل مشکلات این شهرستان اشاره کرد و گفت: به عنوان نماینده در این زمینه خیلی تأثیرگذار نیستم و مسئولیت اصلی با شورای شهر و شهردار است؛ در حیطه وظایفم به عنوان نماینده اعتبارات شهرداری را افزایش و امکانات زیادی به آنها اختصاص دادم تا در این زمینه مشکلی نداشته باشند.

 

وی ابراز کرد: شهرداری شادگان در حال حاضر از نظر اعتباری و امکانات هیچ مشکلی نیست و امکان آسفالت تمام نقاط شهر شادگان وجود دارد ولی متأسفانه سیستم به شکلی عمل کرده که اعتبارات شهر شادگان برای اولین بار جذب نشده و برگشت خورد.

 

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با طرح این سؤال که چرا باید پول و اعتبار داشته باشیم و نیازهای شهر را برآورده نکنیم ادامه داد: شهرداری به شکلی عمل کرده تا اعتباری که به سختی جذب شد، بدون هزینه کرد دوباره برگشت خورد.

 

وی با اشاره وعده استاندار خوزستان برای پیگیری مشکلات شادگان اذعان کرد: در زمینه فاضلاب نیز مشکلاتی وجود دارد که با اختصاص اعتبار حل می‌شود؛ در صورت تزریق مالی یک سری پروژه‌ها را تکمیل، تعمیرات لازم انجام و برای مناطق فاقد فاضلاب نیز شبکه و خطوط ایجاد خواهیم کرد.

 

حجت‌الاسلام ناصری‌نژاد با اشاره به لزوم راه‌اندازی بندر شادگان تاکید کرد: کار ساخت این بندر در سال 1388 آغاز و سال 92 به اتمام رسید که بسیار مهم و دارای موقعیت ویژه‌ای در ایجاد شغل، ارزش افزوده و تحرک اقتصادی است و می‌تواند در توسعه شادگان مؤثر باشد ولی برخی کج‌سلیقگی‌ها و غرض‌ورزی‌ها در برهه‌های مختلف باعث تعطیلی گمرک و بندر شادگان شدند.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر بگذاریم گمرک شادگان خوب کار کند صدها نفر در آن مشغول به کار می‌شوند و بسیاری از فراد به صورت تجارت نیز امکان واردات و صادرات دارند و افرادی هم در خدمات و حمل و نقل امکان فعالیت پیدا می‌کنند که در فقرزدایی و بهبود وضعیت معیشتی مردم شهرستان نیز بسیار مؤثر است.

 

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی جدی شهرستان شادگان و نرخ 45 درصد بیکاری این شهرستان عنوان کرد: عده‌ای با اعمال سلیقه و حتی با سوء برخورد باعث تعطیلی بندر شادگان می‌شوند و باری که مردم حتی به صورت تجاری و قانونی واردات داشتند را در بندر دپو کردند.

 

وی با بیان اینکه در استان‌های مختلف از جمله بوشهر و هرمزگان این کار صورت می‌گیرد ولی در شادگان کار را تعطیل کردند و ما به مشکل برخورده‌ایم اضافه کرد: باید با فعالیت‌های غیرقانونی برخورد کرد ولی برخی مواقع تسامح، تساهل و کمک به مردم نیز مطرح است.

 

حجت‌الاسلام ناصری‌نژاد با اشاره به اینکه کلیت نظام هم با این موضوع موافق هستند که در مناطق مرزی که مردم بیکار و گرسنه هستند، یک کاری کنند و تأمین نانی داشته باشند اضافه کرد: گمرک شادگان چند روز تعطیل بود و مردم گرفتار شدند.

 

وی یاد آور شد: با توجه به مصوبه جدید هیئت دولت که ابلاغ شده باید در زمینه جنس همراه ملوان تسهیلات ویژه‌ای قائل شد تا هر شناور حدود 30 ماشین اجناس و کالا را تخلیه کند که امیدوارم بتوانیم از روز شنبه یک حرکت جدید را شروع و مردم شاهد رونق بندر شادگان باشیم.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: گمرک شادگان شهرستان شادگان نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گمرک شادگان بندر شادگان شهر شادگان پروژه ها یک سری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۰۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،حسین هاشمی گفت: پایگاه‌های انتقال خون بروجن و شهرکرد به صورت همه‌روزه، فارسان در روز‌های شنبه و چهارشنبه و بن در روز پنجشنبه آماده خون‌گیری هستند و در شهرستان اردل و لردگان نیز مراکز خون‌گیری به صورت دوره‌ای و چند هفته یکبار فعال است.

دیگر خبرها

  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود