Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، یکی از مسائلی که آمریکایی‌ها همواره از آن بعنوان یک اهرم فشار نظامی و در برخی موارد حتی روانی از آن علیه ایران استفاده می‌کنند، حضور ناو هواپیمابر آنها در آب‌های خلیج فارس است.

در سال ۱۳۸۹ و پس از رونمایی از موشک بالستیک دریایی خلیج فارس، آمریکایی‌ها در تجدید نظری قابل توجه به دلیل خطر جدی که این موشک متوجه ناوگان آنها می‌کرد، به مرور از حضور خود در منطقه خلیج فارس کاستند به طوریکه تا شهریورماه سال‌جاری که ناوگروه نیمیتز وارد خلیج فارس شد، بیش از ۱۰ ماه بود که آمریکا پس از رفتن ناوهواپیمابر آبراهام لینکلن در خلیج فارس ناو هواپیمابری نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنگونه که فارس روایت کرده است، از سوی دیگر برد ۳۰۰ کیلومتری موشک‌های بالستیک دریایی ایران حتی موجب شده بود تا آنها نقاط ایستایی دورتری را برای خود انتخاب کنند به طوریکه ناو هواپیمابر آیزنهاور که از اسفند سال گذشته و همزمان با تشدید تنش‌ها میان ایران و آمریکا به منطقه گسیل شده بود، تا تیرماه سال جاری در محدوده دریای عرب حضور داشت و آنجا را برای خود منطقه‌ای امن و خارج از برد موشک‌های بالستیک دریایی ایران در نظر گرفته بود.

پرسه زدن ناو هواپیمابر آیزنهاور در شمال اقیانوس هند در بازه زمانی بهمن و اسفند ۹۸

اما برد ۷۰۰ کیلومتری موشک ذوالفقار بصیر، ایران را قادر می‌سازد تا مناطق شمالی دریای عرب را هم برای ناوهای آمریکایی به منطقه‌ای ناامن تبدیل کند چراکه در صورتی که از این منطقه تهدیدی متوجه کشورمان باشد، ناوهای آمریکایی به راحتی با استفاده از موشک‌های بالستیک دریایی هدف قرار خواهند گرفت که در تصویر زیر می‌توان منطقه تحت پوشش موشک ذوالفقار بصیر را در دریای عرب و شمال اقیانوس هند در صورت شلیک از چابهار مشاهده کرد.

محدوده تحت پوشش موشک ذوالفقار بصیر

کد خبر 556008 برچسب‌ها ایران و آمریکا دفاع - موشک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا دفاع موشک بالستیک دریایی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۱۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز

به گزارش آناتولی، گروه انصارالله یمن روز گذشته اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ ویرانگر اسرائیل در ماه اکتبر علیه نوار غزه، ۱۰۲ کشتی اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی را هدف قرار داده است.

عبدالملک الحوثی، دبیر کل انصارالله یمن در یک سخنرانی که از شبکه تلویزیونی المسیره پخش شد، گفت: در طول ۲۰۲ روز تجاوز اسرائیل به غزه، حدود ۱۰۲ کشتی اسرائیل، آمریکا و انگلیس مورد حمله قرار گرفتند.

وی افزود که روزانه حدود دو کشتی مرتبط با اسرائیل هدف حمله این گروه قرار می‌گیرد. ناوبری کشتی‌های آمریکایی در دریای سرخ ۸۰ درصد کاهش یافته است.

الحوثی گفت که این گروه به دنبال گسترش و تقویت عملیات خود در اقیانوس هند است و تاکید کرد که در نتیجه کشتی‌های آمریکایی به مسیر‌های دریایی طولانی‌تر روی آورده اند که بر اقتصاد جهانی تأثیر گذاشته و هزینه کشتیرانی، بیمه حمل و نقل دریایی و قیمت کالا‌ها را افزایش داده است. 

وی گفت: هزینه عملیات بیمه یک کشتی برای برخی شرکت‌ها در آمریکا بالغ بر ۵۰ میلیون دلار بوده است که امری بی سابقه بوده و برای آنها مشکلی واقعی ایجاد می‌کند.

هیچ اظهارنظر فوری از سوی ایالات متحده، انگلیس یا اسرائیل در مورد اظهارات وی وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب