Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مراسم تشییع استاد محمدرضا شجریان دقایقی پیش در آرامگاه فردوسی آغاز شد و پیکر ایشان مورد استقبال دوستارانش قرار گرفت.

در این مراسم که با حضور خانواده استاد شجریان، جمعی از مردم و تعدادی از مسئولان برگزار شده، قرار است آیین خاکسپاری استاد شجریان در کنار موزه آرامگاه فردوسی برگزار شود.

تعداد بازدید : 42 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

خانواده مرحوم و فرزندانش بر سر پیکر حاضر شدند و همایون شجریان هم اکنون بر مزار پدر "مرغ سحر" را آواز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده استاد شجریان با پیکر آرام گرفته در خاک وداع کردند.

در بخشی از مراسم مژگان، دختر مرحوم شجریان یک بیت شعر را با همراهی حاضران خواند.

تلقین استاد شجریان انجام شد.

پیکر استاد شجریان در حال دفن شدن است.

در حال تکمیل...

***

عصر دیروز پس از آن‌که مشخص شد خانواده مرحوم شجریان هنوز در راه مشهد هستند و مراسم خاکسپاری به صبح امروز موکول می‌شود جمعیتی که در توس گردآمده بودند پراکنده شده و همه این محل را ترک کردند.

دیشب به جز چند دستگاه خودرو سواری که شماری معدود از دوستداران شجریان درون آنها شب را در کنار آرامگاه فردوسی به صبح رساندند کسی در این محل نماند، اما از اوایل صبح امروز جمعیت به مرور وارد توس شده و در انتظار آغاز مراسم خاکسپاری استاد آواز ایران هستند. همچنین صبح امروز چند هزار صندلی از سوی متولیان مراسم در جلوخان آرامگاه فردوسی بطور منظم برای نشستن دوستداران مرحوم شجریان چیده شد.

گفته می‌شود محل حفر شده پیشین برای دفن پیکر مرحوم شجریان نیز که در کنار مقبره شاعر همشهری وی "مهدی اخوان‌ثالث" قرار داشت، نامناسب تشخیص داده شده لذا صبح امروز مشاهده شد محل جدیدی با فاصله حدود ۲۰ متر از محل قبلی و نزدیکتر به آرامگاه فردوسی به این منظور حفر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اواخر دیشب اعلام کرد: مراسم خاکسپاری پیکر مرحوم استاد محمدرضا شجریان ساعت هشت صبح شنبه ۱۹ مهر در آرامگاه فردوسی برگزار می‌شود.

ساعت دقیق برگزاری این مراسم پس از حضور خانواده مرحوم استاد شجریان در مشهد و نشست با مسئولان برگزاری آن تعیین شد.

مراسم تدفین با حضور ۱۵۰ نفر متشکل از خانواده استاد شجریان، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوولان استانی، پیشکسوتان عرصه موسیقی، هنرمندان و علاقه مندان به استاد در محل آرامگاه فردوسی برگزار می‌شود.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آرامگاه فردوسی مرحوم شجریان استاد شجریان صبح امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۱۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با شامگاه پنجشنبه آئین نکوداشت مقام علمی و اخلاقی مرحوم آیت‌الله سید محمود ترابی امام جمعه اسبق دامغان همزمان با دومین سالگرد این عالم ربانی در حسینیه حضرت ابوالفضل علیه السلام دامغان برگزار شد.

در این آئین که حجت الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه دامغان و دیگر علما، فضلا و روحانیان شهرستان دامغان و استان سمنان حضور داشتند، از خانواده مرحوم ترابی قدردانی شد.

حجت الاسلام صادقی واعظ و مدرس حوزه‌های علمیه در این مراسم به جایگاه والای عالم دینی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: مرحوم ترابی مظهر زهد، تقوا و اسوه اخلاص و ایثار بود.

وی با بیان اینکه وی خدمات ارزنده‌ای به مردم داشته است، تاکید کرد: این عالم گرانقدر عمر پر برکت خود را در دفاع از ساحت مقدس اهل بیت (ع)، تبلیغ و ترویج علوم اسلامی، تربیت طلاب در حوزه علمیه گذاشت.

قرائت قاری بین‌المللی سید محمد حسینی پور و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت از دیگر برنامه‌های این آئین بود.

آیت‌الله سید محمود ترابی در اردیبهشت ۱۴۰۱ در سن ۸۲ سالگی به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

کد خبر 6088902

دیگر خبرها

  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید/ پرتره‌ای از استاد علی جهاندار 
  • تجمع جامعه دانشگاهیان مشهد مقابل دانشگاه فردوسی مشهد
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرده است
  • اظهارات جنجالی دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد! / پرونده باز است
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • مختومقلی فراغی از محور‌های وحدت در گلستان است