Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد مدیر عامل شرکت گاز استان یزد با بیان این که تنها هشت درصد از روستاهای استان فاقد شبکه گازرسانی هستند، از برخورداری ۱۸ روستای دیگر استان از نعمت گاز طبیعی تا قبل از آغاز زمستان خبر داد.

«علی‌اکبر میدانشاهی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این که در شش ماهه اول سال جاری ۳۲ روستای دیگر در استان از نعمت گاز برخوردار شدند، اعلام کرد: امیدواریم تا قبل از فصل سرما و آغاز زمستان با تکمیل طرح گازرسانی ۱۸ روستای دیگر استان نیز به شبکه گاز طبیعی متصل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت ۲۱ شهر استان برخودار از نعمت گاز هستند و تنها هشت درصد از روستای یزد فاقد این زیرساخت می‌باشند.

این مسئول در این بارهt،گازرسانی به ۵۶۴ روستا، پذیرش ۴۷۲ هزار و ۱۶۹ مشترک و همچنین نصب ۲۵۱ هزار و ۷۰ علمک را از اقدامات شرکت گاز استان یزد تاکنون عنوان کرد.

وی با اشاره به اتصال ۴۷ جایگاه CNG به شبکه گاز طبیعی، گفت: تاکنون هفت هزار و ۸۰۷ واحد صنعتی عمده و جزء استان شامل یک‌هزار و ۴۹۱ واحد صنعتی عمده و شش هزار و ۳۱۶ واحد صنعتی  جزء، سه هزار و ۲۱۵ گلخانه و ۲۹۵ کوره‌ی استان به شبکه گاز متصل شده‌اند.

میدانشاهی با اشاره به اجرای شبکه گازرسانی به دهستان‌های کوهستانی میان‌کوه و شیرکوه، از آن به عنوان بزرگترین طرح گازرسانی استان یاد کرد و گفت: برای اجرای این طرح، اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان طی سه فاز شامل ۴۲۸ کیلومتر شبکه توزیع و ۷۵ کیلومتر شبکه فلزی، نصب هشت ایستگاه تقلیل فشار TBS و نصب ۹ هزار و ۵۰۰ عملک است که با وجود مشکلات و موانع، پیشرفت قابل توجهی تاکنون داشته است.

این مسئول در پایان راجع به گلایه از بازسازی و مرمت نشدن مسیرهای شبکه‌گذاری این طرح در راه‌های روستایی متذکر شد: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین شرکت گاز استان و فرمانداری‌های تفت و مهریز ، مرمت کانال‌ها و تراشه‌های ایجاد شده پس از اتمام لوله‌گذاری و تست‌های مرتبط،  برعهده دهیاری روستاهای این مناطق است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گازرساني يزد شبکه گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۱۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، غلامحسین عماری در جلسه بررسی فعالیت های شرکت آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه افزود: این شهرستان حدود ۳۱ درصد جمعیت آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده و ۶۱۱ روستای دارای کد آبادی دارد.

وی اضافه کرد: از کل روستاهای شهرستان ارومیه ۴۵۵ روستای برخوردار تحت پوشش آب و فاضلاب بوده که ۸۲ درصد جمعیت را شامل شده و ۱۰۱ روستای برخوردار غیر تحت پوشش نیز در این شهرستان وجود دارد که ۱۶ درصد جمعیت روستایی را شامل می شود.

فرماندار ارومیه ادامه داد: همچنین ۵۲ روستای باقی مانده با جمعیتی در حدود ۱.۲ درصد غیر برخوردار هستند. عماری درخصوص وضعیت مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آب و فاضلاب شهرستان ارومیه اظهار کرد: از سه پروژه این سفر با مبلغ اعتباری یک هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال، پروژه های مدول سوم تصفیه خانه ارومیه و خط انتقال پساب به دریاچه تکمیل شده و به اتمام رسیده است.

وی گفت: پروژه تکمیل سامانه آبرسانی و تأمین آب شرب اضطراری شهر ارومیه نیز در دست پیگیری جهت اقدام قرار دارد. وی به بررسی مصوبات سفر استاندار آذربایجان غ ربی به شهرستان ارومیه نیز پرداخت و افزود: این سفر ۱۷ مصوبه داشت که سه مورد تکمیل شده، ۱۱ مصوبه در حال اجرا بوده و۲ مصوبه در دست پیگیری جهت اجراست.

فرماندار ارومیه اظهار کرد: یک مصوبه نیز به علت عدم تخصیص اعتبار راکد باقی مانده است. وی اضافه کرد: در مجموع پیشرفت مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به شهرستان ارومیه حدود ۵۸ درصد برآورد می شود.

دیگر خبرها

  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه