Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-03@03:37:10 GMT

باید سخت‌گیری‌های بیشتری در تهران صورت گیرد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۱۷۱۱

باید سخت‌گیری‌های بیشتری در تهران صورت گیرد

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به روزهای سخت کرونایی، خواستار اعمال محدودیت‌ها و سختگیری‌های بیشتر در تهران شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علیرضا زالی درباره جلسه‌ای که با حضور مسئولان وزارت بهداشت تشکیل شد، هدف از تشکیل این جلسه را افزایش ظرفیت خدمات درمانی و توسعه تخت‌های موجود بیمارستان‌ها، تغییر در ناوگان درمانی و پشتیبانی از خدمات درمانی بیماران کرونایی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان تهران و بالاخص شهر تهران روزهای سخت کرونایی را تجربه می‌کند، برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت بیمارستان‌ها به منظور بستری بیماران کرونا را مسئله ای مهم برشمرد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد: لازم است ظرفیت‌های تجهیزاتی، درمانی و دارویی بیمارستان‌ها بیش از هر زمان دیگری مورد حمایت بیمه ها قرار گیرد.

زالی با بیان اینکه فصل مشترک نگرانی رؤسای بیمارستان‌ها مسائل مالی و اعتباری و نیروهای انسانی است، گفت: بسیاری از بیمارستان‌ها با کاهش درآمدهای اختصاصی مواجه‌‍اند و  تامین دارو و وسایل حفاظت فردی بار سنگینی را به بیمارستان‌های درگیر با کرونا اضافه کرده است.

وی افزود: اگر در سطح جامعه پروتکل‌های بهداشتی رعایت و حساسیت‌های لازم اعمال نشود ما روزهای سخت‌تری را در حوزه درمان باید تجربه کنیم.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به خستگی نیروهای انسانی و لزوم ترمیم رمق و ریکاوری آنان، گفت: تاکید ما  این است که هرچه سریعتر در رابطه با تامین مجوزهای استخدامی بدون هرگونه بروکراسی و دیوان‌سالاری اقدام شود تا هرچه سریعتر نیروهای تازه نفس به جمع بیمارستان‌ها اضافه شوند.

زالی در ادامه گفت: به دلیل استمرار مشکلات تهران و اینکه کماکان استان تهران به عنوان یک استان قرمز و شهر تهران به عنوان یک شهر پرخطر و بحرانی تلقی می‌شود، درخواست تمدید تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها را داریم و ممکن است در هفته آینده بخشی از مداخلات را افزایش دهیم که طبیعتا تصمیمات لازم در تناسب با وضعیت تهران اتخاذ می شود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: با استاندار تهران در حال طراحی بسته های مورد نظر هستیم و بیشتر این برنامه ها معطوف بر کاهش حضور کارکنان و کاهش بار سفرهای شهرتهران است.

انتهای پیام/4078

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا محدودیت زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۱۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام

محمد صادق معلم زاده معاون درمان دانشکده پزشکی تربت جام گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، خوشبختانه بخش شیمی درمانی سرپایی در مرکز آموزشی درمانی سجادیه واقع در منطقه جام راه اندازی شد.

وی افزود: این بخش با هدف ارائه خدمات شیمی درمانی به بیماران مبتلا به سرطان در منطقه جام و ارتقای سطح دسترسی آنها به خدمات درمانی تخصصی راه اندازی شده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: از این پس، بیماران منطقه تربت جام، تایباد، صالح آباد، باخرز می‌توانند بدون نیاز به تحمل سفر‌های طاقت فرسا به شهر‌های دیگر، خدمات شیمی درمانی را در همین مرکز دریافت کنند.

معلم زاده با اشاره به امکانات و خدمات ارائه شده در این بخش، اظهار داشت: در بخش شیمی درمانی سرپایی سجادیه، کلیه مراحل شیمی درمانی توسط متخصصان آنکولوژی مجرب انجام می‌شود و همچنین خدمات مراقبتی و حمایتی و مشاوره روانشناسی و مددکاری اجتماعی نیز به بیماران ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نوبت دهی به بیماران در این بخش به صورت اینترنتی انجام می‌شود و امکان نوبت دهی حضوری نیز در محل مرکز فراهم شده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد
  • پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد