Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مهران نظری مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت : یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت ظهر روز چهارشنبه با دریافت خبری مبنی بر نگهداری ۲ راس گوساله گوزن زرد در یک انبار متروکه در حاشیه این شهر با همکاری نیروی انتظامی راهی این محل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی اظهار داشت: سن این ۲ گوساله گوزن بعد از کشف و ضبط توسط کارشناسان ۶ ماهه تخمین زده شده که توسط یک تبعه عراقی ساکن سردشت خریداری شده‌ بود و با گماردن یک نفر نگهبان قصد داشتند این ۲ راس را از مبادی غیر رسمی و به صورت غیر قانونی از کشور خارج کنند.

نظری با بیان اینکه یک قبضه اسلحه قاچاق نیز از محل نگهداری گوساله ها ضبط شده، گفت: طبق اطلاعات کسب شده مظنون اصلی برای تهیه این ۲ راس گوزن تاکنون یک میلیارد ریال هزینه کرده‌ و هم اکنون متواری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هیچ شکارچی یا قاچاقچی حیات وحش نمی‌تواند از چنگ قانون بگریزد، ادامه داد: این فرد نیز شناسایی شده و به زودی با همکاری نیروهای یگان حفاظت و توسط پلیس دستگیر و تحویل مراجع قانونی می‌شود.

او بیان کرد: گوزن های کشف شده به علت شرایط نامناسب نگهداری و حمل غیر استاندارد جراحت‌های سطحی داشتند که در حال حاضر جهت تیمار و درمان در یک مرکز توسط محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست نگهداری می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی اضافه کرد: این گوزن‌ها توسط محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست استان جهت رهاسازی به جزیره اشک منتقل شدند.

انتهای پیام/ن م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گوزن زرد ایرانی محیط زیست حیات وحش مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۱۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد