Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جهان بین میرزایی گفت: عملیات اجرایی کنترل و مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در هزار هکتار از باغ های شیراز آغاز شده است.

او افزود: مگس میوه مدیترانه‌ای با نام علمی Ceratitis capitata به نام‌های مگس میوه یا مگس مرکبات ، مهم‌ترین و مخرب‌ترین گونه مگس میوه در دنیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزایی ادامه داد: برای کنترل و به حداقل رساندن خسارت این آفت در باغ های قصردشت با همکاری سازمان جهاد کشاورزی ۴ هزار و ۵٠٠ لیتر محلول جاذب مگس میوه خریداری و استفاده شده و ١٣ هزار و ۵٠٠ تله جاذب در سطح باغات قصردشت، مهد‌ی آباد، منصور آباد و دینکان نصب شده است.

او اظهار داشت: شهرداری شیراز به منظور حفظ محصولات باغی از آفات با همکاری جهاد کشاورزی شیراز و با عقد قرارداد‌ی با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان، اقدام به تله گذاری، نصب بطری‌های حاوی ماده جاذب سراتراپ در یک هزار هکتار از باغات قصردشت کرده است.

رئیس اداره حوزه استحفاظی قصردشت افزود: مگس میوه مدیترانه‌ای یکی از مهم‌ترین آفات قرنطینه‌ای در جهان و زیان آورترین گونه مگس میوه است که به بیش از ٣۵٠ گونه محصول باغی و زراعی خسارت می‌زند.

میرزایی گفت: انار، خرمالو، انجیر سیاه و ارقام مختلف هلو، آلو، سیب زرد پاییزه، مهم‌ترین میزبان‌های مگس میوه مدیترانه‌ای در باغ‌های میوه شیراز هستند.

رئیس اداره حوزه استحفاظی قصردشت گفت: ریزش میوه‌ها و تغییر رنگ میوه در محل تخم گذاری از مشخصه‌های مهم خسارت مگس میوه مدیترانه‌ای است.

او اظهار داشت: مگس میوه از طریق تخم گذاری در زیر پوست میوه‌های در حال رسیدن، ابتد‌ای تغییر رنگ و لارو‌ها با تغذیه از گوشت میوه‌ها خسارت می‌زند، همچنین ورود برخی آفات دیگر از جمله مگس سرکه و سوسک‌های کارپوفیلوس و برخی عوامل بیماری زای ثانویه مانند قارچ‌های پنیسیلیوم و آسپرژیلوس به درون میوه‌های آلوده باعث تشدید و موجب غیر قابل مصرف شدن میوه‌های آلوده می‌شود که البته در آلودگی‌های شدید ریزش میوه مشهود است.

رئیس اداره حوزه استحفاظی قصردشت گفت: با توجه به اقدامات انجام شده پیش بینی می‌ شود جمعیت این آفت به میزان چشمگیری در باغات قصردشت کاهش یابد، که در نتیجه منجر به افزایش بازده اقتصاد‌ی و رضایتمند‌ی باغداران می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هجوم آفت مگس میوه مدیترانه ای باغ های شیراز جهاد کشاورزی مگس میوه مدیترانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنبه همه میادین و بازار‌های میوه و تره بار تعطیل است

روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) اعلام کرد: روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه همه میادین و بازار‌های میوه و تره بار تعطیل است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • هجوم پلیس نیویورک به دانشگاه کلمبیا و بازداشت حدود ۳۰۰ دانشجو
  • هجوم برای خرید طلا
  • فیلم| هجوم وحشتناک و شبانه پلیس به دانشگاه همیلتون
  • شنبه همه میادین و بازار‌های میوه و تره بار تعطیل است
  • ماجرای استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری
  • غرق در انبه! طراحی خانه ای با تم میوه ای (عکس)
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • هجوم برای خرید طلا/ چقدر طلا فروش رفت؟
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری