Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@02:16:42 GMT

تشریح دلایل قطعی آب آشامیدنی چند روزه بابل

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۲۱۸۶

تشریح دلایل قطعی آب آشامیدنی چند روزه بابل

حمیدرضا خدابخش‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ارتباط با آخرین وضعیت آب شهر بابل و مشکلاتی که وجود دارد، اظهار کرد: دو پمپ بالای سد البرز با همکاری آب منطقه‌ای استان نصب شده که ۴۰۰ لیتر در ثانیه آب از این ناحیه وارد تصفیه خانه می‌شود.

وی با اعلام اینکه بحث کمبود آب آشامیدنی بابل را به صورت میدانی رصد می‌کنیم، گفت: مشکل اصلی آب آشامیدنی بابل حل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدابخش‌پور اضافه کرد: برای تامین نیازمندی‌های مردم به آب آشامیدنی ۱۲ دستگاه تانکر سیار در بابل و ۶ دستگاه در بابلسر فعالیت‌شان را تا رسیدن به وضعیت عادی ادامه دادند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ریزی شده که مشکل آب آشامیدنی بابل برای همیشه رفع شود، گفت: موضوع آبرسانی بسیار پیچیده است.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آب و فاضلاب استان مازندران با اعلام اینکه در بابل و شهرهای ساحلی منابع آبی مطمئنی نداریم، افزود: برای تامین آب این شهر مجبور هستیم که از سایر مناطق نیازمندی‌ها را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: در حوزه استحفاظی قادر به حفر چاه نبوده و آب مورد نیاز این شهر را از آب‌های سطحی سایر مناطق تامین می‌کنیم.

خدابخش‌پور ادامه داد: تامین آب از سد شرایط خاص خودش را دارد، کدورت آب سد بابل تابع دو شرایط وقوع سیل و کاهش حجم آب پشت سد است که باید برای هر دو شرایط برنامه‌ریزی خاص و مدونی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های جامع آب‌رسانی برای برون‌رفت کامل از این وضعیت در دست اقدام است که مدیران آب منطقه‌ای قول دادند که فاز اول آن با تامین ۶۰۰ لیتر آب در ثانیه به بهره‌برداری برسد.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با اعلام اینکه اقداماتی که در حال حاضر انجام شده، پدافندی است، افزود: دو پمپ در رمپ سد البرز نصب کردیم که در کشور برای نخستین‌بار انجام شده ظرفیت بسیار خوبی بوده و حدود ۴۰۰ لیتر آب در ثانیه از بالای سد وارد تصفیه‌خانه می‌شود.

وی اضافه کرد: اقدامات از این دست از سال گذشته آغاز شده  و در حال حاضر هم با این شیوه پاسخ گرفتیم، سال گذشته حدود دو ماه مشکل داشتیم و امسال این حجم از مشکلات کاهش پیدا کرده و اگر قرار باشد دوباره شاهد بروز سیل باشیم این مباحث تنها ممکن است برای دو روز تکرار می‌شود.

خدابخش‌پور با اعلام اینکه دانش فنی برای جلوگیری از بروز مشکلات وجود دارد، گفت: با ایجاد سکوی شناور داخل سد بسیاری از این چالش‌ها حل می‌شود اما این طرح نیاز به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که مدیران فنی آب منطقه‌ای مازندران معتقد هستند که این رقم را برای تصفیه‌خانه مرکزی هزینه کرده و بازخورد مناسب‌تری دریافت می‌کنند.

وی با اعلام اینکه  وظیفه تامین آب تا داخل شهر برعهده آب منطقه‌ای است، گفت: در زمان بحران پیمانکاران ما و آب منطقه‌ای در کنار همدیگر نسبت به رفع مشکل ورود پیدا کردند و به صورت شبانه‌روزی نسبت به رفع این مشکل ورود پیدا کردیم، همکاری من سراغ دارم که در این چند روز حتی یک ساعت هم در شب نخوابید، انتظار داریم که زحمات همکاران ما در این مواقع در رسانه‌ها دیده شود.

به گزارش فارس، بارندگی های شدید روزهای اخیر در بالادست سد البرز موجب افزایش کدورت آب سد شد و با توجه به اینکه تصفیه خانه اضطراری طلوت بابل قادر به تصفیه حجم بالای آب نبود در نتیجه ۵۰۰ لیتر آب در ثانیه از مدار خارج شد.

با تلاش شبانه‌روزی کارکنان آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای استان و در شرایط جوی نامناسب دو الکتروپمپ در فواصل تاج و سطح دریاچه سد نصب و راه‌اندازی شد که هم اکنون ۴۰۰ لیتر در ثانیه آب از لایه بالایی سد البرز پمپاژ می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: قطعی آب مازندران ساری بابل آب و فاضلاب آب آشامیدنی آب منطقه ای تصفیه خانه سد البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۲۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، یاسر اکبریان با اعلام این خبر گفت: ۱۶۱ روستای محروم با جمعیتی بالغ بر ۷۸ هزار نفر در استان لرستان در دولت سیزدهم تاکنون از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند شده اند.

وی افزود : اولویت مهم دولت سیزدهم رفع محرومیت و تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی یکی از اقدامات مهم در راستای رفع این محرومیت ها است‌.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به اینکه آبرسانی به روستاهای محروم در قالب جهاد آبرسانی و رفع محرومیت در دست اقدام است، بیان کرد: برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب استان تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری است.

لازم به ذکر است استان لرستان بیش از سه هزار روستا دارد که تاکنون یکهزار و ۶۰۰ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب شده اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902098

دیگر خبرها

  • تشریح طرح تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد
  • (تصاویر) گزارش رسانه خارجی از قنات‌های تاریخی یزد
  • کاهش حجم آب سد طالقان علت کاهش حق آبه قزوین
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • تسهیلات لازم برای جبران خسارت مردم امامزاده ابراهیم(ع) شفت تامین می‌شود
  • تجارت جدید اسطوره؛ لیونل مسی با شکل و شمایلی متفاوت در حال بازدید از کارخانه تولید آب آشامیدنی / فیلم
  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل