Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-05@18:09:20 GMT

مانور مقابله با آلودگی نفتی دریا در خارک برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۲۶۹۱

مانور مقابله با آلودگی نفتی دریا در خارک برگزار شد

مانور آمادگی مقابله با آلودگی دریایی با هدف ارتقای ایمنی دریانوردی و حفاظت محیط زیست دریایی در اسکله‌های صادراتی پایانه نفتی خارک برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران اظهار کرد: هدف از برگزاری این مانور لزوم آمادگی و سرعت عمل در برابر هرگونه آلودگی نفتی و ارزیابی توان تجهیزاتی موجود در هنگام مواجهه با سوانح به‌ویژه آلودگی دریاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره مراحل اجرای مانور افزود: طبق سناریوی طراحی‌شده پس از اعلام مشاهده لکه نفتی و بررسی میزان آلودگی، شرایط اضطراری اعلام و گروه‌های عملیاتی متشکل از بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی)، عملیات دریایی، ترابری، عملیات صادرات، حراست و ... به صورت آماده‌باش در می‌آمدند و شرایط عملیاتی مقابله با لکه نفتی آماده‌سازی شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی با تأکید بر اینکه پس از انتقال تجهیزات، عملیات مقابله با آلودگی دریا انجام و عملیات بوم‌اندازی انجام شد، تصریح کرد: در ادامه جمع‌آوری، شست‌وشو، انتقال تجهیزات و پسماندهای عملیاتی انجام شد و مانور با موفقیت پایان یافت‌.

اسدروز با اشاره به اینکه مراحل مانور در حضور نمایندگان اداره کل بندر و دریانوردی بوشهر انجام شد، گفت: برگزاری مانور می‌تواند نقشی مهم در افزایش آمادگی نیروهای مقابله با هرگونه آلودگی احتمالی و مسائل زیست محیطی ایفا کند. 

منبع: شانا

کلیدواژه: مانور مقابله با آلودگی نفتی مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۲۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است

غلامرضا ابدالی مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌ زیست در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره قاچاق حیات وحش گفت: با حضور رییس سازمان محیط زیست و مقامات کشوری که دارای مسئولیت هستند از جمله فراجا، گمرک قوه قضاییه یک نشست هم اندیشی را در راستای مسئله حیات وحش برگزار کردیم.

او ادامه داد: در این نشست مسئله قاچاق حیات وحش را تبیین کردیم. قاچاق حیات وحش قاچاقی است که رتبه دوم یا سوم را به خود اختصاص داده است. قاچاق حیات وحش بسیار پر سود بوده که تمام کشور‌ها و به خصوص کشور خودمان به دلیل کریدور بودن مبدا قاچاقچیان قرار گرفته است.حیات وحش نقش اساسی و کلیدی در زندگی ما دارند که اگر بی تفاوت باشیم قطعا ژن‌های بی بدل را از دست خواهیم داد.

ابدالی تصریح کرد: امسال کمیته ملی قاچاق جانوری را تشکیل داده ایم که بتوانیم این رتبه را تغییر دهیم. 

او گفت: موضوع مهمی که تا به الان باید توجه شود آموزش است. آموزش لازم را به نیرو‌هایی که در ورودی‌های گمرک و فراجا هستند باید به خوبی ارائه شود تا بتوانند در کمترین زمان اقدام مناسبی را از خود نشان دهند. انواع و گونه‌های مختلف قاچاق را شناسایی بشناسند تا بتوانند موارد قاچاق را تشخیص دهند. 

معاون سازمان حفاظت محیط زیست  تصریح کرد: فقر و بیکاری از علل قاچاق محسوب می‌شوند. ناآگاهی از عواقب قاچاق نیز باید مورد توجه قرار گیرد برخی از بازار قاچاق، حیوانات را خریداری می‌کنند و این موضوع‌ها باید فرهنگ سازی شود.

ابدالی بیان کرد: متولی اصلی در کشور ستاد مرکزی مقابله با کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری است. اما دستگاه‌هایی که می‌توانند به ما کمک کنند پلیس فراجا از جمله پلیس فرودگاه، راه آهن، قوه قضاییه، هستند که می‌توانند کمک کننده باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • سومین ناو هواپیما‌بر چین با آخرین فناوری راهی دریا شد
  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است