Web Analytics Made Easy - Statcounter

موکب الشهدای سیار به عنوان روضه های سیاری بود که درب منزل ۴۰ شهید در شهر یزد برگزار شد و مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت.

خبرگزاری شبستان؛ یزد

امسال به واسطه شیوع ویروس کرونا شاهد تغییرا بسیار زیادی در سبک زندگی و مراسم های مختلف بودیم به نحوی که بسیاری از برنامه های تجمعی در سطح کشور لغو شد تا جایی که پیاده روی اربعین حسینی نیز به همین واسطه تحت شعاع قرار گرفت و مردم کشورمان نتوانستند در این مراسم معنوی شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما از آنجا که عزاداری سالار شهیدان تعطیل بردار نیست برنامه ها متفاوت از گذشته برگزار شد به نحوی که بسیاری از روضه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد و در ادامه این روند نیز شاهد برپایی روضه های خانگی بودیم.

عزاداری سالار شهیدان متفاوت از سال های گذشته برگزار شد به نحوی که در هر محله و خانه ای سعی شده بود ارادت خود را به اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) نشان دهند.

روضه های مجازی نیز از جمله روش های دیگری بود که در این مدت افزایش چشمگیری داشت.

اما در این میان شاهد ابتکارهای دیگری از سوی هیات های مذهبی و گروه های خودجوش مردمی بودیم به نحوی که در شهر شاید اگر کسی ناتوان در برگزار روضه بود می توانست درب منزل خود با برپایی مراسم های کوچک این رسم را برای خود نگه دارد.

موکب الشهدای سیار به عنوان اقدامی بود که از سوی تعدادی از جوانان و نوجوانان و یکی از روحانیون استان یزد برگزار شد و در ایام محرم و اربعین حسینی به برگزاری روضه های سیار پرداخت.

 

 

حجت الاسلام حسین فردی نژاد، مسئول برپایی از موکب الشهدای سیار به خبرنگار شبستان در یزد گفت: امسال ویروس کرونا مشکلات متعددی را برای مردم بوجود آورد به نحوی که حتی بر سبک زندگی مردم نیز اثرگذار بود و شاهد تعطیلی بسیاری از برنامه های تجمعی در جامعه بودیم.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که برای ما بوجود آورد تعطیلی مساجد و تکایا بود تا جایی که مراسم های عزاداری سالار شهیدان نیز تحت شعاع آن قرار گرفت و به صورت محدود برگزار شد.

این روحانی یزدی بیان کرد: عدم حضر زائران کشورمان در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، برگزاری روضه ها به صورت محدود از جمله مشکلات دیگری بود که به واسطه شیوع این ویروس منحوس بوجود آمد.

حجت الاسلام فردی نژاد ادامه داد: اما از آنجایی که ما معتقدیم « روضه های ابا عبدالله تعطیل بردار نیست» سعی کردیم این بار روضه ها را درب منازل مردم به خصوص شهدا برگزار کنیم.

 

 

وی افزود: استفاده از وسایل روضه به صورت سیار به عنوان اقدامی از سوی بچه های مذهبی بود که با برپایی 40 مراسم روضه سیار در این مدت انجام شد.

این روحانی یزدی گفت: خوشبختانه و با یاری و مدد ائمه و اهل بیت (ع) تعداد 40 روضه سیار را در سطح شهر یزد و درب منازل شهدای شهر برگزار کردیم که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت.

حجت الاسلام فردی نژاد بیان کرد: هدف ما بردن روضه های سید الشهدا درب منازل و محله به محله بود که به فضل الهی انجام شد و امیدواریم بتوانیم در دهه آخر صفر نیز این روضه ها را با شور بیشتر برگزار کنیم.

وی بیان کرد: عمری است که ما به روضه ها رفته ایم اما اینبار متفاوت از گذشته روضه ها را درب منازل شهدا می بریم و مردم را به این فیض معنوی می رسانیم.

 

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: فردی نژاد موکب سیار شبستان یزد اربعین حسینی قرار گرفت درب منازل برگزار شد روضه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۲۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز

اشتری با موضوع دهه کرامت و همایش امام رضایی ها برگزار شد، گفت : اجرای اولین همایش امام رضایی ها در سال گذشته در کرج به علت برخی مشکلات با گلایه های مردمی همراه بود.

وی ادامه داد: برهمین اساس امسال کمیته های مختلف اجرایی با مشارکت تمام دستگاههای اجرایی و تشکل های مردم نهاد در کرج و استان البرز شکل گرفته تا این همایش معنوی با شکوه خاصی برگزار شود.

اشتری گفت: در تلاش هستیم تا امسال این همایش معنوی در ورزشگاه انقلاب اسلامی کرج برگزار شود تا مشکلات به حداقل برسد.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج بیان کرد: اکنون هماهنگی لازم با مجموعه های نظارتی، حفاظتی و امنیتی استان البرز انجام گرفته و قرار است این همایش روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه جاری از ساعت ۱۶ الی ۲۰ با حضور قشرهای مختلف مردم در کرج برگزار شود.

وی ادامه داد: اقدامات لازم برای حمل و نقل رایگان مردم و پذیرایی از حاضران در همایش بزرگ امام رضایی های البرز پیش بینی شده است.

اشتری اظهار کرد: با توجه به عشق و ارادت مردم البرز به خاندان عصمت و طهارت (ع) و حضرت ثامن الحجج (ع) ، این همایش مردم محور است و ساکنان البرز نقش اساسی در برگزاری آن ایفا می کنند.

وی افزود: در حاشیه این همایش غرفه های فرهنگی ، هنری ، نقاشی کودکان و دیوار عکاسی پیش بینی شده است.

اشتری ادامه داد: قاریان بین المللی قرآن و تعدادی مداحان کشور در این همایش بزرگ به اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی می پردازند.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج گفت : انعکاس ابعاد مختلف این رویداد بزرگ معنوی توسط رسانه های جمعی نقش موثری برای برگزاری با شکوه آن در سال های آتی خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟