Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@00:32:12 GMT

اعلام وضعیت فوق العاده در بیشکک

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۲۷۷۴

اعلام وضعیت فوق العاده در بیشکک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، در پی وقوع موج جدیدی از درگیری بین گروه‌های سیاسی رقیب در پایتخت قرقیزستان «سورنبای ژنبیک اف» رئیس جمهوری این کشور در شهر بیشکک وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

ناآرامی‌ها در قرقیزستان از روز یکشنبه هفته گذشته و با اجتماع معترضان به تقلب در انتخابات پارلمانی آغاز و به برکناری نخست وزیر و دولت منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای اخیر هر یک از گروه‌های سیاسی با سازماندهی و بسیج هواداران خود می‌کوشند ابتکار عمل را به دست گرفته و افراد مورد نظر خود را برای مقام نخست وزیری و ریاست پارلمان معرفی کنند.

در جریان درگیری بین هواداران «الماس بیگ آتامبایف» رئیس جمهور سابق و هواداران «صدیر جاپارف» که از سوی چند حزب به عنوان نخست وزیر موقت حمایت می‌شود چندین نفر از جمله «تلیک توکتوقاضیف» مدعی مقام معاونت نخست وزیری، مجروح شده‌اند.

ناآرامی‌های سیاسی در قرقیزستان، فقیرترین کشور آسیای میانه با حدود ۶.۵ میلیون جمعیت تازگی ندارد. طی ۱۵ سال اخیر این سومین باری است که دولت این کشور در نتیجه ناآرامی و شورش سرنگون می‌شود.

این در حالی است که دیروز جمعه سورنبای ژنبیک اف اعلام کرد که به محض تشکیل کابینه و شروع فعالیت دولت جدید حاضر است از مقام ریاست جمهوری کناره‌گیری کند.

کد خبر 5044214 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: قرقیزستان وضعیت فوق العاده ایالات متحده امریکا عراق دونالد ترامپ ویروس کرونا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 رژیم صهیونیستی مناقشه قره باغ عربستان سعودی فلسطین ارمنستان ترکیه روسیه جو بایدن لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۲۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان دیدارهایی جداگانه با فضل محمد حقانی سرپرست سفارت افغانستان در ایران و بدرالدین حقانی سرپرست سفارت افغانستان در امارات متحده عربی داشت.

در خبرنامه ای که دفتر ریاست عمومی نخست وزیر در حساب رسمی ایکس خود در این رابطه منتشر کرده آمده است: بدرالدین حقانی ضمن ارائه اطلاعات در مورد فعالیت‌های سفارت افغانستان در این کشور مطرح کرد که علاوه بر توزیع شناسنامه و پاسپورت به افغان‌های مقیم دبی و ابوظبی، بسیاری از مشکلات آنها رسیدگی و حل شده است.

همچنین در این دیدار سرپرست سفارت افغانستان در امارات از اعلام آمادگی سرمایه گذاران اماراتی در بخش های کشاورزی و تحصیلات عالی خبر داد.

بر اساس گزارش ایراف، در نشست دوم، فضل محمد حقانی سرپرست سفارت افغانستان در ایران مطرح کرد که روابط ایران و افغانستان در سطح خوب است.

در این دیدار او همچنین گفت که تعداد زیادی از دانشجویان افغانستان در ایران در حال تحصیل هستند که به زودی قرار است روند توزیع شناسنامه و پاسپورت برای آنان آغاز شود.

حقانی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت که در مورد مسئله مهاجرین با طرف ایرانی درحال صحبت هستند.

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان نیز در این دیدارها گفت که کشورش خواهان روابط مثبت اقتصادی و سیاسی با همسایگان و جهان است.

او گفت حکومت سرپرست خواهان روابط حسنه و فضای احترام متقابل است.

وی افزود نمایندگی های افغانستان باید تلاش کنند که فرصت های خوب در عرصه سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی و تمایل افغانستان برای تعامل سیاسی به کشورهای میزبان توضیح دهند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900595

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/برای ورود واگن‌ها عقب ماندگی نداریم
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • مقام نخست دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ آزاد کشور
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران