Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: 8 میلیارد از 9 میلیارد دلار ارز ترجیحی واردات کالاهای اساسی از محل منابع بانک مرکزی و مابه التفاوت نرخ ارز نیما و ارز 4200 تومانی برای یک میلیارد دلار از سوی سازمان برنامه و بودجه باید تأمین شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، محمدرضا کلامی اظهار کرد: ارز اختصاص یافته برای واردات کالاهای اساسی در سال جاری 9 میلیارد دلار است که 8 میلیارد دلار آن از محل فروش نفت و منابع بانک مرکزی است و مابه التفاوت نرخ ارز نیما و ارز 4200 تومانی برای یک میلیارد دلار از سوی سازمان برنامه و بودجه باید تأمین شود، تا بانک‌مرکزی از محل صادرات اوره یا پتروشیمی ارز را تخصیص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: از رقم فوق 6.4 میلیارد دلار برای واردات 5 قلم کالای اساسی شامل روغن خام و 4 قلم نهاده دامی و بقیه نیز به واردات دارو اختصاص می‌یابد. 

کلامی در پاسخ به این سوال که چرا علی‌رغم تخصیص ارز ترجیحی به واردات نهاده‌های دامی و تأمین بخشی از ارز واردات، نهاده‌های دامی به قیمت ارز 4200 تومانی به دست مصرف کننده نمی‌رسد و قیمت این کالاها براساس ارز بازار آزاد است، گفت: مسئولیت نهاده‌های دامی با وزارت جهاد کشاورزی است.

وی عنوان کرد: نهاده‌های دامی بعد از تخصیص ارز و واردات کالا و رسیدن به بندر اجازه خروج از گمرکات را ندارد، مگر اینکه وزارت جهاد کشاورزی برای این کالاها، اجازه خروج از بنادر را صادر کند.

وی افزود: طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی توزیع بر اساس سامانه بازارگاه صورت می‌گیرد، به این صورت که وزارت جهاد کشاورزی به وارد کننده اعلام می‌کند که کالا را در سامانه ثبت کند.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: پس از صدور حواله به وارد کننده اعلام می‌شود، که نهاده‌های دامی را به انبارهای اعلامی مرغداران تحویل دهد.

کلامی بیان کرد: بنابراین کالا از بندر به مرغدار و دامدار بر اساس نرخ مصوب تحویل داده می‌شود.

وی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده است، حتی یک کیلو از این کالا را در بازار عرضه نمی‌کند، بلکه به دست مصرف کننده نهایی یعنی مرغدار و دامدار می‌رساند، ولی اینکه قیمت در بازار آزاد بالا می‌رود به این دلیل است که وقتی سختگیری برای رسیدن کالا به دست مصرف کننده اعمال می‌شود، قطعا خرید از بازار آزاد گران‌تر است، چون مقادیر کالا در بازار آزاد کم است.

دبیر ستاد تنظیم بازار خاطرنشان کرد: بنابراین اگر دامداری یا مرغداری بخواهد جوجهِ یا دام را از چرخه خارج کند و نهاده را در بازار آزاد بفروشد، یکی از احتمالات است، از این رو تکلیف کردیم بین صدور حواله نهاده برای دامدار و مقدار تحویل کالای نهایی گره ایجاد شود تا امکان عرضه نهاده در بازار آزاد از سوی مرغدار یا دامدار از بین برود و انحراف در توزیع به حداقل برسد.

انتهای پیام/4133

منبع: آنا

کلیدواژه: ستاد تنظیم بازار نهاده های دامی تأمین ارز دبیر ستاد تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی نهاده های دامی بازار آزاد میلیارد دلار واردات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۳۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ استاندارسمنان در نخستین جلسه شورای عشایری استان سمنان در سالجاری گفت: ازمحل مالیات برارزش افزوده بیست وپنج میلیاردتومان به عشایر در سال گذشته اختصاص یافته است و تلاش می‌شود امسال نیز خدمات بهتری به عشایراستان ارئه شود.
سیدمحمدرضا هاشمی پایش ممیزی را جهت تعیین تکلیف مراتع میان بند خاطر نشان کرد و گفت: قیمت گذاری برای فاقدان ممیزی نیز با حضورکارشناس انجام‌شود.
استاندار راه اندازی فروشگاه‌های محصولات عشایری را یادآور شد و افزود:با تعیین تکلیف دو واحد جدید تولید کننده نهاده‌های دامی تامین نهاده‌های دامی برای عشایر آسانتر می‌شود.
سیدمحمدرضا هاشمی اطلاع رسانی پیامکی بارندگی‌ها به عشایر را هم از دستگاه‌های مربوط خواستارشد.
با حضور اعضای شورای عشایری استان سمنان نحوه ارائه خدمات درمسیرکوچ و استقرارگاه‌های عشایر بخصوص در موضوعات آبرسانی و نگهداری راه و حمل ونقل ومدیریت کوچ درمناطق میان بندو ییلاق بررسی شد.
در این جلسه نمایندگان عشایر هم در خصوص مشکلات مراتع، تامین نهاده‌ها، نقدینگی، دریافت تسهیلات توضیحاتی مطرح کردند.

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد