Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمان احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با فرا رسیدن فصل سرما، به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی هرساله تعدادی از شهروندان دچار گاز گرفتگی می‌شوند که نیاز است نسبت به رعایت موارد ایمنی دقت و توجه جدی کنند.

وی بر رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از گازگرفتگی به منظور حفظ جان و سلامتی شهروندان تاکید کرد و اظهار داشت: گازگرفتگی از جمله حوادثی است که در اثر فقدان دودکش مناسب برای وسایل گازسوز به خصوص بخاری و آبگرمکن و تهویه ناکافی در فضای بسته رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مهاباد با اشاره به اینکه هر وسیله گازسوز باید دارای یک دودکش استاندارد مجزا و مجهز به کلاهک باشد، اضافه کرد: شهروندان همواره محل اتصال دودکش به وسایل گازسوز را بازرسی و از آب‌بندی و ثبات آنها اطمینان حاصل کنند.

وی همچنین بر لزوم رعایت استفاده از دودکش با کلاهک استاندارد تاکید کرد و گفت: مسدود شدن دودکش سبب سوخت ناقص و ایجاد گازهای خطرناک و مسموم‌کننده و برگشتن چنین گازهایی به داخل باعث گاز گرفتگی و مرگ افراد حاضر در آن مکان می‌شود.

احمدی ادامه داد: شهروندان باید از نصب آبگرمکن و بخاری بدون دودکش در فضاهای بسته مثل حمام خودداری کنند.

وی همچنین یکی دیگر از عوامل وقوع حوادث گاز گرفتگی را روشن کردن خودرو در پارکینگ منازل عنوان کرد و افزود: برخی رانندگان برای اینکه موتور خودرو را گرم کنند این وسیله را در فضای بسته مثل پارکینگ ساختمان‌ها روشن می‌کنند و به مدت طولانی در این حالت باقی می‌گذارند که انتشار دود خودرو در فضای ساختمان و خانه سبب بروز گاز گرفتگی و حتی مرگ افراد می‌شود.

وی گفت: شهروندان از قرار دادن لوله بخاری در ظرف آب خودداری کنند و به این نکته توجه کنند که شعله بخاری باید آبی باشد و در عین حال لوله دودکش بخاری نیز داغ بوده و مونواکسید کربن را به خارج انتقال دهد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مهاباد، خواب آلودگی، سردرد، سرگیجه، حالت تهوع، بی‌حالی، کبودی بدن و رنگ پریدگی را از علائم گازگرفتگی عنوان کرد و ادامه داد: شهروندان در صورت مواجهه با گازگرفتگی به سرعت با اورژانس تماس گرفته و درب و پنجره ها را باز کنند تا هر چه سریعتر هوای محیط عوض شود.

وی بیان کرد: فرد دچار گازگرفتگی باید در محیط باز قرار گیرد و لازم است شیر اصلی گاز بسته شود.

وی درخصوص حوادث سال گذشته نیز بیان کرد: پارسال براثر رعایت نکردن موارد ایمنی و بی احتیاطی شهروندان چهار مورد انفجار منازل مسکونی به علت نشت گاز اتفاق افتاده که علاوه بر مصدومیت شدید، تخریب منازل را نیز موجب شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مهاباد تاکید کرد: شهروندان برای برخورداری از هرگونه راهنمایی و مشاوره ایمنی با شماره تلفن ۱۲۵ این سازمان در طول شبانه‌روز تماس حاصل کنند.

روزانه به طور میانگین ۱۵۰ تماس با سامانه ۱۲۵ این سازمان برقرار ولی کمتر از ۱۰ درصد آن منجر به عملیاتی می‌شود؛ هم‌اکنون این سازمان در مهاباد در قالب سه ایستگاه، ۴۲ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

برچسب‌ها آتش سوزی مهاباد آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی مهاباد آذربایجان غربی آتش سوزی مهاباد آذربایجان غربی اخبار کنکور گاز گرفتگی آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۳۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اخیراً خبری مبنی بر کلاهبرداری جدید بنزینی در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت مطرح شد به طوری که این کلاهبرداران از طریق جا به جایی تراشه‌های کارت سوخت اقدام به خالی کردن سوخت موجود در کارت‌ها می‌کنند.

مهر در گزارشی نوشت: موضوع از این قرار است برخی از افراد هنگام سوخت‌گیری از خودرو خود پیاده نمی‌شوند و متصدی جایگاه‌ها کارت سوخت را از آن‌ها گرفته و پس از سوخت‌گیری به راننده تحویل می‌دهد که تا این قسمت از ماجرا همه چیز عادی به نظر می‌رسد، اما برای سوخت‌گیری بعدی که مراجعه می‌کند با کارت سوخته مواجه می‌شود در این شرایط تا زمانی که کارت سوخت المثنی برای این افراد صادر نشود امکان سوخت‌گیری برای کسانی که تراشه قبلی را در اختیار دارند وجود دارد برای همین است شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی بارها تاکید کرد که شهروندان در صورت مشاهده تخلف در جایگاه‌ها می‌توانند از طریق تماس با شماره ۰۹۶۲۷ مراتب را گزارش دهند که در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع بررسی و اطلاع رسانی خواهد شد.

این شرکت همچنین بار دیگر تاکید کرده که تمام شهروندان باید در هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی توجه کنند، کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت صرفاً برای سوخت‌گیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده است و بهتر است شهروندان با رعایت دقت و نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خود استفاده و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنند.

بر اساس این گزارش شهروندان باید از در اختیار گذاشتن کارت سوخت خود جدا خودداری کرده تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900563

دیگر خبرها

  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ‌ها در مهاباد
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ ها در مهاباد
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید