Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته هفتاد و هشتمین قسمت از برنامه سینمایی هفت با حضور پژمان لشگری پور، علی سرآهنگ، محمدرضا مقدسیان، پویا امین پوری، کارشناسان رسانه و منتقدان سینما روی آنتن رفت.

علی سرآهنگ کارگردان فیلم سینمایی «کاکا» درباره مشکلات اکران این فیلم گفت: ما هم دوست داشتیم مانند همه فیلم سازان ابتدا فیلم خود را در سینما اکران کنیم و سپس آن را به اکران آنلاین بسپاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت سعی کردیم قبل از ماجرای کرونا فیلم را اکران کنیم که این اتفاق رخ نداد. متاسفانه چون فیلم کمدی نیست و یا بازیگر ستاره ندارد، اکران مناسبی به آن نمی‌دهند. هر چند ما بازیگران خوبی مانند حسین محجوب و مهران احمدی داشتیم، اما از نظر سینمادار و پخش کننده این بازیگران ستاره به حساب نمی‌آیند. قرار بود فیلم ما بهمن و اسفند اکران شود، اما به دلایل کرونا این اتفاق به تعویق افتاد و هم اکنون به اکران رسید.

این کارگردان ادامه داد: فیلم ابتدا توقیف بود و ناچار به اصلاح آن شدیم. یک فیلمساز با هزار سختی و آرزو فیلم می‌سازد. وقتی یک فیلمساز در اولین فیلم خود با توقیف مواجه می‌شود، ضربه بزرگی می‌خورد. در زمان اخذ پروانه ساخت ما هیچ اصلاحیه‌ای نداشتیم. مرکز گسترش هم حمایتمان کرد. ما عین به عین فیلمنامه را ساختیم. حتی پایان تلخ آن را هم اصلاح کردیم. اما چه اتفاقی می‌افتد که در شورای پروانه نمایش به یکباره نظر اعضا عوض می‌شود و یا چه اعمال نظری می‌شود، برای ما سوال است. فیلم هیچ ایراد آیین نامه‌ای ندارد. فیلم گوشزد می‌کند که باید حواسمان به زندگی خودمان باشد اما برخی فکر می‌کنند حقوق زنان را زیر سوال می‌برد.

او ادامه داد: من هنوز بابت توقیف فیلم ناراحتم. وقتی فیلم را به یک روحانی نشان دادم او عنوان کرد که این دینی‌ترین فیلمی است که تا کنون دیده است. در فیلم سیاه نمایی نکردیم بلکه در مورد روابط انسانی فیلم ساختیم که بسیار سخت است. فیلم با سختی ساخته می‌شود و وقتی در مرحله اکران اینگونه متوقف می‌شود، نظم خیلی چیز‌ها به هم می‌خورد. هنوز از سینما ناامید نشده ام و شب‌ها هم خواب سینما را می‌بینم و امیدوارم به زودی فیلم دومم را بسازم.

برنامه هفت در ادامه سراغ فیلم کوتاه «نفر سوم» به کارگردانی پویا امین پوری رفت. محمدرضا مقدسیان در باره این فیلم گفت: سینمای ایران از فقر تنوع ژانر و گونه بسیار ضربه خورده است؛ ولی فیلم نفر سوم از این دو منظر فیلم خوبی است. یک جنس از سینما که باعث علاقه خیلی‌ها به سینما شد، ژانر جنایی معمایی است که استاد آن هیچکاک است. این طعم در سینمای ایران مدت‌هاست گم شده است. در این گونه سینما جغرافیا و ساعتی که فیلم اتفاق می‌افتد، مهم است. شب بودن و جنگل و فضای گیلان اولین اقدام صحیح فیلم است. انتخاب بازیگر‌ها هم به این اتفاق کمک می‌کند و فیلم می‌تواند قصه بگوید.

پویا امین پوری ادامه داد: من سعی کردم در فیلم لحن ژانر را حفط کنم. من عاشق اینگونه سینما هستم و فکر می‌کنم می‌شود روی آن کار کرد و با آزمون و خطا به نتیجه خوب رسید.  خوشحالم آنچه که سعی کردم بگویم را متوجه شدید. این بزرگترین موفقیت برای فیلمساز است که بتواند حرف خود را منتقل کند. حتی اگر مخاطب این حرف را ارزش نداند. یک جا‌هایی مجبوریم به فیلمساز ارفاق کنیم. من هم موافقم در جا‌هایی فیلم حفره دارد و ممکن است با واقعیت مطابقت نداشته باشد، اما ناچاریم که از آن بگذریم.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای ایران برنامه هفت اکران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۳۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند

انجمن عکاسان سینما در ارتباط با فعالیت عکاسان غیرعضو در پروژه های سینمایی و نمایش خانگی اطلاعیه‌ای صادر کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بنا به مصوبات هیات مدیره انجمن عکاسان سینما، همچون سنوات قبل به اطلاع تمامی عکاسان غیر عضو این انجمن می رساند، چنانچه برای عکاسی پروژه ای سینمایی یا نمایش خانگی دعوت بکار می‌شوند، پیش از آغاز رسمی پروژه، می‌بایست بصورت کتبی از انجمن صنفی عکاسان سینما مجوز لازم را دریافت کنند. جهت دریافت این مجوز موارد زیر رعایت شود.

1- نامه رسمی از طرف تهیه کننده، مدیر تولید یا کارگردان پروژه درخصوص دعوت به همکاری عکاس

2- ارسال رزومه عکاس

3-ارسال نمونه آثارعکاسی (عکاسی صحنه از سریال، فیلم کوتاه، تله فیلم، تئاتر) هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان سینما بعد از بررسی موارد ارسال شده، پاسخ کتبی خود را اعلام می نماید.

احترام و پایبندی به حقوق حرفه ای انجمن عکاسان سینما می تواند درمسیرعضویت عزیزان فعال دراین حوزه بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور مخرب هوش مصنوعی در سینما/ به جوانان اعتماد کنیم
  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • رقابت ستاره‌ها در سینما و آغاز اکران یک اکشن
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند
  • پاسخ مرتضی‌علیزاده به منتقد «هفت»: سینما بر همه‌چیز مقدم است
  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی