Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@21:19:16 GMT

وخامت شیوع کرونا در پایتخت روسیه

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۳۲۵۶

وخامت شیوع کرونا در پایتخت روسیه

به گزارش افکارنیوز،

 "سرگئی سوبیانین" شهردار مسکو شب اعلام کرد که وضعیت گسترش شیوع عفونت ویروس کرونا در پایتخت روسیه تغییری به سمت بهبودی اوضاع نکرده است. به گفته وی، تعداد موارد جدید بیماری کووید-۱۹ در شهر مسکو به سطح ماه آوریل (اردیبهشت ماه) رسیده و تعداد بیماران جدی نیز افزایش یافته است.

 سوبیانین در مصاحبه‌ای ازشبکه اول تلویزیون روسیه توضیح داد: «تعداد بیماران جدید مبتلا به عفونت ویروس کرونا به 4 هزار نفر رسیده و این میزان قابل مقایسه با بالاترین تعداد مبتلایان است که در ماه آوریل با آن مواجه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گفته شهردار، تقریباً 83 درصد مرگ‌های ناشی از ویروس کرونا در شهروندانی که بیش از 60 سال سن دارند، مشاهده می‌شود و نیمی از آنها، شهروندان مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند.

سوبیانین هشدار داد که تا پایان هفته آینده تصمیماتی در خصوص اعمال محدودیت‌های جدید برای جلوگیری از افزایش میزان شیوع ویروس کرونا اتخاذ خواهد شد و افزود: «هفته آینده از بسیاری جهات تعیین کننده خواهد بود.»

شهردار پایتخت روسیه در عین حال یادآور شد که هنوز بخاطر شیوع ویروس کرونا ویروس، مسئله تعطیلی کامل مسکو مطرح نیست و این، آخرین اقدام خواهد بود.

وی با بیان اینکه هر تصمیمی در چنین شرایطی با توجه به چند عامل است، توضیح داد: مولفه‌های روانشناختی، اجتماعی، اقتصادی و پزشکی وجود دارد که هنگام انجام هر اقدامی باید همه این عوامل در نظر گرفته شود.

سوبیانین در عین حال تأکید کرد که عامل نخست در تصمیم گیری‌ها، حفظ جان و سلامتی مردم است و مسئله دوم اقتصاد، خواهد بود.

لازم به ذکر است، طبق اطلاعات شب گذشته ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در پایتخت روسیه، طی روز گذشته، 30 بیمار دیگر مبتلا به کووید-19 جان خود را از دست دادند. بدین ترتیب، تعداد کل قربانیان این عفونت در مسکو، به 5 هزار و 560 نفر رسیده است.

علاوه بر این، روز جمعه، "آناستازیا راکووا" معاون توسعه اجتماعی شهرداری مسکو اعلام کرد که پس از پایان معالجه، یک هزار و 424 بیمار دیگر در پایتخت از بیمارستان‌ا مرخص شدند. به گفته وی، از ابتدای شیوع این همه گیری تاکنون، پزشکان شهر مسکو 259 هزار و 127 بیمار را درمان کرده‌اند.

روز گذشته (جمعه) اعلام شد که یک رکورد در میزان افزایش موارد عفونت ویروس کرونا در روسیه به ثبت رسیده و تنها طی 24 ساعت، بیش از 12 هزار نفر مبتلا شدند. در مجموع، تاکنون یک میلیون و 272 هزار و 238 نفر در روسیه آلوده شده‌اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شیوع کرونا کووید ۱۹ روسیه روسیه شیوع کرونا کووید ۱۹ ویروس کرونا پایتخت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۳۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید که اوکراین پیش نویس پیمان صلح با روسیه را در سال ۲۰۲۲ تحت فشار انگلیس کنار گذاشت.

به گزارش آر تی، این توافق که می‌توانست چند هفته پس از آغاز جنگ، به مناقشه اوکراین پایان دهد، توسط مذاکره‌کنندگان در استانبول تأیید شد، اما کی‌یف بعداً از مذاکرات خارج شد.

روزنامه آلمانی ولت روز گذشته مدعی شد که مسکو پس از طرح یک چارچوب برای توافق، درخواست‌های دیگری از جمله تبدیل زبان روسی به عنوان دومین زبان رسمی در اوکراین را مطرح کرده و سبب خروج اوکراین از مذاکرات شده است.

با این حال، پسکوف امروز (شنبه) با استناد به اظهارات دیوید آراخامیا، نماینده پارلمان اوکراین که ریاست هیئت کی‌یف در مذاکرات را بر عهده داشت، این ادعا‌ها را رد کرد.

آراخامیا نوامبر گذشته در مصاحبه‌ای با رسانه‌های داخلی اوکراین گفت که بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس در روند صلح مداخله کرده و از اوکراینی‌ها خواسته که «فقط با روسیه بجنگند».

پسکوف تاکید کرد که کی‌یف عملاً این توافق را تحت فشار مستقیم لندن کنار گذاشت و بقیه دلایلی که مطرح می‌شود صرفا حدس و گمان است.

مقامات روسی مناقشه اوکراین را جنگ نیابتی غرب علیه مسکو توصیف کرده‌اند. به گفته مسکو، هدف آنها مهار روسیه و متوقف ساختن توسعه آن به جای حفاظت از منافع مردم اوکراین است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!