Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از وب دا ، دکتر مجید شیرانی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۷ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۴۰ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۲۶ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد: هم اکنون ۲۱۷ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۱۷۱ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی ۲۴ساعت گذشته ۶ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش شده است و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری ۳۰۸ نفر می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: هم اکنون ۳۹ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
وی با اشاره به اینکه به طور متوسط روند بستری‌ها و موارد سرپایی مثبت در هفته‌های گذشته حدود ۲۰ درصد نسبت به هفته‌های قبل‌تر از آن در چهارمحال و بختیاری افزایش داشته است، یادآور شد: بارها و بارها ذکر شده است عامل بیماری کرونا یک ویروس است اما عامل شیوع آن رفتارهای انسانی است.
دکتر شیرانی اظهار داشت: در مورد ویروس کرونا نادانسته و ناشناخته‌های بسیاری وجود دارد اما درخصوص رفتار ما دربرابر این ویروس همه چیز مشخص است، این ویروس تابع بخت، اقبال و شانس نیست حتما از قوانین خاصی تبعیت می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه هر رفتار غیر بهداشتی، هر تجمع، ازدحام و معاشرتی منجر به افزایش شیوع بیماری می‌شود، تاکید کرد: هیچ روش درمان اختصاصی برای این بیماری وجود ندارد، همه درمان‌ها مراقبتی هستند، هنوز واکسن کرونا به مرحله قطعی تولید و توزیع عمومی نرسیده است، بنابراین تنها راه مقابله با بیماری مراعات موازین و پروتکل‌های بهداشتی است.
وی با تاکید بر اینکه در این برهه از زمان باید از یکدیگر فاصله بگیریم، هرگونه معاشرت منجر به تشدید بیماری خواهد شد، گفت: بعد از چند ماه از شیوع بیماری و براساس آنچه که نظرات علمی نشان می‌دهد، تعطیلی و محدودیت‌های موقت در این مقطع زمانی نمی‌تواند چندان کارساز باشد.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: بهترین راه این است که در سطح کلان تصمیمی گرفته شود، به مدت دو یا سه هفته یک قرنطینه کامل باید در سطح کشور ایجاد شود، شاید تنها راه شکستن منحنی صعودی این ویروس تعطیلی حداقلی دو یا سه هفته‌ای باشد.

46

کد خبر 1441777

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری مراکز درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند..

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

کد خبر 6092187

دیگر خبرها

  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت