Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:24:40 GMT

فعالیت ۲۲ مرکز علمی کاربردی در البرز

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۳۵۱۴

فعالیت ۲۲ مرکز علمی کاربردی در البرز

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان دانش‌کارآراسته صبح شنبه در جمع خبرنگاران با تأکید به اینکه برنامه‌های درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی عمدتاً عملی است، عنوان کرد: بیشتر از ۶۰ درصد واحدها عملی و مابقی نظری ارائه می‌شود. فارغ‌التحصیلان در کنار یادگیری جنبه‌های نظری و ارتقا دانش‌پایه، با افزایش مهارت و کسب تجربیات لازم بدون نیاز به آموزش‌های مازاد در محیط کار، وارد بازار اشتغال می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص تعداد مراکز آموزش علمی کاربردی فعال در البرز، تصریح کرد: در سطح استان البرز ۲۲ مرکز فعال در زمینه‌های صنعت، خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر فعالیت دارند که در شهرستان‌های کرج، فردیس و ساوجبلاغ استقرار دارند.

دانش‌کارآراسته با ابراز تأسف به نبود مرکز علمی و کاربردی در شهرستان‌های طالقان و اشتهارد گفت: از تمامی مراکز صنعتی و تولیدی پیشگام و پیشرو برای راه‌اندازی مراکز جدید دعوت به عمل می‌آوریم. ۱۲ مرکز به واسطه وابستگی به دستگاه‌های اجرایی بر اساس بخشنامه شورای عالی اداری منحل شد که دانشجویان فعال آنها به مراکز معین منتقل شدند و پرونده‌های غیرفعال یا فارغ‌التحصیل آنها هم یا به مراکز معین منتقل شده یا در حال انتقال است.

این مسئول ادامه داد: امسال در ۱۹ مرکز در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در ۱۶۰ کد رشته محل اقدام به جذب دانشجو کردیم که تا ۱۶ مهر ثبت‌نام انجام شد و اوایل آبان یا نیمه آبان هم کلاس‌ها برای دانشجویان جدیدالورود آغاز می‌شود.

وی درباره تأثیر آموزش‌های علمی کاربردی بر اشتغال و کارآفرینی دانشجویان، اظهار کرد: چندین طرح تحقیقاتی به اجرا درآمده که نظام علمی کاربردی را ارزیابی می‌کند، برخی خاتمه یافته و برخی در حال اجرا است. به دنبال این هستیم که فرهنگ‌سازیِ مهارت‌آموزی را گسترش بدهیم. معتقد هستیم دوره مدرک‌گرایی سپری شده و جامعه نیز به این درک رسیده است.

دانش‌کارآراسته در خصوص اقدامات دانشگاه در زمینه افزایش کیفیت آموزش، تصریح کرد: به منظور کیفیت‌بخشی، کلیه برنامه‌های درسی دانشگاه در یک بازه دو تا سه‌ساله کلاً مورد بازنگری قرار می‌گیرد و در صورت نیاز رشته‌های جدید توسعه می‌یابد، رشته‌هایی که زمان آنها سپری شده حذف و برخی رشته‌ها مثل رشته‌های مرتبط با فناوری‌های نوین دائماً به روز می‌شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز با بیان اینکه برای ترمیم تخصصی مدرسان و تنوع‌بخشی به تخصص‌های مختلف به صورت دوره‌ای اقدام به فراخوان جذب مدرس می‌کنیم، عنوان کرد: به همین منظور در سال‌های ۹۵، ۹۷ و ۹۸ با فراخوان‌هایی از تعدادی مدرس دارای صلاحیت علمی و تجربه شغلی دعوت به همکاری کردیم که بعد از طی مراحل متعارف آنان را به خدمت گرفته‌ایم.

این مسئول افزود: در حال حاضر بحث فراخوان ۹۹ را برای ترمیم بخش دیگری از کمبود مدرسان داریم که ثبت‌نام در حال اجراست تا پایان سال اقدامات مربوطه انجام می‌شود و در سال آتی از حضور مدرسان جدید بهره‌مند می‌شویم.

دانش‌کارآراسته درباره برنامه‌های دانشگاه را در شرایط وجود بیماری کرونا برای جلوگیری از اُفت تحصیلی گفت: با توجه به شرایط پاندمی کرونا و مسائل مربوط به بیماری کووید _۱۹ در نیم‌سال تحصیلی گذشته و در سال تحصیلی جاری تمامی دروس نظری به صورت مجازی در بستر LMS دانشگاه برگزار می‌شود. از ۶۰ درصد واحدهای عملی دوره‌های آموزشی، آن بخشی که امکان آموزش در بستر مجازی را دارند به صورت مجازی آموزش داده می‌شوند که محتوای آنها در حال تهیه است.

وی در خصوص مابقی دروس عملی که امکان مجازی شدن را ندارند حتماً باید در محیط‌های کارگاهی، آزمایشگاهی و کاری اجرا شوند، بیان کرد: فقط برای دانشجویانی که در این نیم‌سال فارغ‌التحصیل می‌شوند با رعایت کامل شرایط بهداشتی در فضای آموزشی مناسب، با تعداد کم و در شرایطی که وضعیت استان بحرانی نیست به صورت حضوری اجرا می‌شوند.

کد خبر 5044211

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرستان کرج ویروس کرونا ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان کرمانشاه چهل سالگی دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی ستاد ملی مقابله با کرونا شهرکرد خطبه های نماز جمعه علمی کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پیام تبریکی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش، این دهه را فرصت مغتنمی دانست تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم.

متن پیام تبریک قاسم عموعابدینی به شرح زیر است:

خدمت‌رسانی به جامعه، فرهنگ‌سازی و توسعۀ حرفه‌ای تدریس از جمله اهداف راهبردی دانشگاه‌های موفق دنیاست. جایگاه والای ایران در کسب دستاورد‌های علمی، مرهون تلاش‌های عالمانه و متعهدانه اعضای هیات علمی و یاوران علمی است که روشنی‌بخش مسیر اعتلای دانایی و فرهیختگی‌اند. بخش اعظم این تلاش‌ها در کلاس‌های درس که سنگر اصلی خدمت‌رسانی اساتید است، در تعامل اثربخش با دانشجویان رقم می‌خورد.

دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی است تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم. توجه به کیفیت در آموزش عالی از لوازم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و همت ستودنی و کوشش خستگی‌ناپذیر بزرگ‌مردان و زنانی که طلایه‌داران علم‌آموزی و معرفت‌افزایی هستند، در تحقق دانشگاه حکمت‌بنیان و تمدن‌آفرین نقشی مهم و غیر قابل انکار دارد.

در دانشگاه ها، اساتید نه تنها از آثار علمِ آموزش، بهره‌مند هستند، بلکه در تولید آن مشارکت دارند و تولید این دانش منحصر به متخصصان آموزش نیست. تحقق دانشگاه تمدن‌ساز و حکمت‌بنیان و تحقق مرجعیت علمی و سرآمدی جهانی آموزش، نیازمند توجه جدی به مقولۀ آموزش است و بر این اساس رویکرد برنامه‌محوری، استادمحوری، شاگردپروری و اخلاق‌مداری در کانون توجه نظام آموزش عالی کشور بر اساس برنامه هفتم توسعه قرار دارد.

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر نقش مهم اساتید در این مسیر، انتخاب سرآمدان آموزشی را مورد توجه قرار داده است. دهه سرآمدی آموزش در سال ۱۴۰۳ با شعار «سرآمدی آموزشی، هدفمندی و مردمی‌سازی آموزش» از هشتم تا هفدهم اردیبهشت ماه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با هدف تبیین جایگاه والای آموزش و تقدیر و تجلیل از سرآمدان آموزشی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور برگزار می‌شود.

در پایان، با تبریک دهۀ سرآمدی به همه تلاشگران عرصه آموزش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، بر عهد خود، که حمایت همه‌جانبه از توسعه کیفی، نیازمحوری و مبتنی بر دانایی فرایند آموزشی است، تأکید می‌کنم و از همه دست‌اندرکاران برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم دعوت می‌نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی