Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، این تبادل آتش در حالی ادامه دارد که دو طرف شب گذشته با میانجیگری روسیه برای اجرای آتش بس از ساعت 12 ظهر امروز شنبه(به وقت محلی) توافق کردند.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان یکدیگر را متهم به تشدید ناآرامی‌ها می‌کنند.

همچنین به گزارش رادیو بین‌المللی فرانسه، «آرتاک بلگاریان - Artak Belgarian» از مقامات جمهوری خودخوانده آرتساخ(قره باغ) در توئیتر خود نوشت: دقایقی پیش، آذربایجان به طور مجدد مناطق غیرنظامی «استپاناکرت - Stepanakert » را به وسیله موشک مورد اصابت قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.
خبرگزاری فرانسه از شنیده شدن دو  صدای انفجار در منطقه خبر داده است.

در همین حال، مقامات جمهوری آذربایجان ارمنستان رامتهم به «بمباران شدید» منطقه می کنند.

پس از حدود ۲ هفته درگیری نظامی بر سر قره‌باغ، جمهوری آذربایجان و ارمنستان شب گذشته توافق کردند تا از ظهر امروز آتش بس را اجرا کنند.

«زوراب منتاسکانیان» و «جیحون بایراموف» وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز جمعه در مسکو به میزبانی «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه مذاکره کردند و سه طرف پس از ۱۰ ساعت مذاکره در مورد یک سند مشترک و برقراری آتش بس در منطقه قره باغ توافق کردند.

بر اساس این توافق، از ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) آغاز آتش‌بس در قره‌باغ برقرار می‌شود.

در حالی که بسیاری از بازیگران و ناظران ۲ طرف درگیر در قره‌باغ را به آتش‌بس دعوت کردند، ترکیه از جمله کشورهایی بود که به حمایت از جمهوری آذربایجان روی آورد.

پس از آنکه احتمال برقراری آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان قوت گرفت، ترکیه اعلام کرد که هرگونه آتش‌بسی بدون خروج نیروهای ارمنی از مناطق اشغالی شکست می‌خورد.

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت آنکارا خواهان راه حل دیپلماتیک برای پایان مناقشه قره‌باغ است، اما هر تلاشی از سوی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا که متضمن خروج نیروهای ارمنی از مناطق اشغالی آذربایجان نباشد، محکوم به شکست است.
تکمیل می‌شود

برچسب‌ها مسکو منطقه قره باغ سرگئی لاوروف آذربایجان جمهوری آذربایجان ارمنستان پروندهٔ خبری قره باغ و مناقشه جدید جمهوری آذربایجان و ارمنستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو منطقه قره باغ سرگئی لاوروف آذربایجان جمهوری آذربایجان ارمنستان مسکو منطقه قره باغ سرگئی لاوروف آذربایجان جمهوری آذربایجان ارمنستان اخبار کنکور جمهوری آذربایجان و ارمنستان قره باغ آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۳۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده درباره توافق یا حمله به رفح تکلیف روشن می‌شود

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، با گذشت ۲۰۷ روز از تجاوز تمام عیار رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ویرانی‌ مناطق مختلف آن در کنار شهادت، مجروحیت و آوارگی هزاران نفر از ساکنان آن، این رژیم بدون دستیابی به هیچ یک از اهداف اعلامی، همچنان بر طبل جنگ می‌کوبد.

بیشتر بخوانید: طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی

روزنامه یدیعوت آحارانوت امروز نوشت که در سایه تدارک برای عملیات زمینی در رفح «بر اساس برآوردهای ارتش اسرائیل طی ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده درباره عملیات نظامی در جنوبی‌ترین منطقه نوار غزه (رفح) یا توافق تبادل گروگان‌ها با حماس، تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد».

بر اساس این گزارش طی این مدت تصمیمی نهایی درباره جنگ غزه گرفته خواهد شد.

این در حالی است که وزیر خارجه رژیم اسرائیل یسرائیل کاتس پیشتر گفته بود که در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا با حماس، «می‌توان حمله به شهر رفح را به تاخیر انداخت».

بامداد روز شنبه (۲۷ آوریل) حماس اعلام کرد که پاسخ رسمی رژیم صهیونیستی را درباره طرح این جنبش درباره تبادل اسرا و آتش‌بس که به میانجیگران مصری و قطری در ۱۳ آوریل ارائه کرده بود، دریافت کرده و در حال بررسی آن است.

در حالی که برخی مقامات ارشد صهیونیست اعلام می‌کنند که تل‌آویو در هچ توافقی امتیازدهی نخواهد کرد و از تحقق اهداف اصلی جنگ یعنی نابودی حماس و بازگرداندن اسرا کوتاه نخواهد آمد، برخی دیگر از این مقامات درباره هرگونه حمله زمینی به رفح و افتادن مجدد در دام کمین‌های مقاومت هشدار می‌دهند و نابودی حماس را غیرممکن توصیف می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228963 برچسب‌ها رژیم صهیونیستی

دیگر خبرها

  • قول نتانیاهو به بن گویر برای حمله به رفح
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده درباره توافق یا حمله به رفح تکلیف روشن می‌شود
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • تغییر در لحن رسانه‌های رژیم اسرائیل درباره حمله به رفح
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل [اسرا] را نپذیرد، سرنگون می‌شود
  • نتانیاهو توافق را نپذیرد سرنگون می‌شود