Web Analytics Made Easy - Statcounter

وبینار کشتی ساحلی توسط اتحادیه جهانی کشتی برگزار شد. خبرگزاری میزان - بر اساس روابط عمومی فدراسیون کشتی، موارد مطرح شده در این وبینار شامل شرایط برگزاری و قوانین مسابقات، توسط کمیسیون داوران کشتی کشور گردآوری شده که به شرح زیر در اختیار علاقمندان به این رشته قرار می‌گیرد:   *کشتی ساحلی برای تمامی رده‌های سنی در یک زمان ۳ دقیقه‌ای برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


*زمین مسابقه دایره‌ای به قطر ۷ متر است.
*سطح زمین مسابقه تا عمق سی سانتی متر باید با ماسه پوشانده شود.
*کشتی ساحلی، فقط در حالت سرپا برگزار می‌شود. (حالت خاک ندارد)
*کشتی گیری که زودتر به امتیاز ۳ برسد برنده مسابقه است.
*در شرایط تساوی امتیازی بین دو کشتی‌گیر: ابتدا امتیاز اخر کسب شده، سپس وزن کشتی‌گیران و در نهایت قرعه پایین‌تر کشتی‌گیر تعیین برنده مسابقه است.
*وزن کشی مسابقات در همان روز مسابقات و ۲ ساعت قبل از شروع مسابقات انجام می‌گیرد.
*در کشتی ساحلی قرعه کشی وجود ندارد و کشتی‌گیران بر اساس امتیازات کسب کرده سیدبندی می‌شوند.
*کشتی ساحلی فقط یک داور دارد که مسابقه را قضاوت می‌کند و یک منشی فنی که امتیازات را در برگه داوری ثبت می‌کند.
*مدت زمان لازم برای مداوای خونریزی در کشتی ساحلی ۲ دقیقه است.

*یک امتیازی:
۱. به کشتی‌گیری که بتواند یکی از اعضایی بدن حریفش را با زمین تماس دهد.
۲. به کشتی‌گیری که موفق شود یکی از اعضای بدن حریفش را در خارج زمین یا دایره فرود بیاورد.

نکته: اگر پای یکی از کشتی‌گیران در زیر روبان اطراف زمین فرو برود خارج محسوب می‌شود.

*کلیه خطا‌های فنی در کشتی ساحلی با اخطار و ۱ امتیاز جریمه می‌شود.
* تنها مهاجم برای اجرایی فن می‌تواند یکی از زانو‌های خود را روی زمین قرار بدهد. به شرطی که مهاجم با موفقیت فن خود را به انتها برساند.
اگر مهاجم زانوی خود را روی زمین قرار داد و فقط مدافع را از زمین خارج کرد و اجرایی فنی انجام نداد یک امتیاز از دست می‌دهد.

هنگام گذاشتن زانو روی زمین: فعالیت باید بصورت دینامیک و بدون وقفه باشد.

*فنون ۳ امتیازی:

*کشتی‌گیری که موفق بشود شانه‌های حریفش را چه در حالت خاک چه سرپا به زمین بزند.
۱. اگر در اجرای فن مدافع روی پهلو فرود بیاید، ولی بلافاصله با چرخش با کمرش به زمین برخورد کند ۳ امتیاز از دست می‌دهد.
۲. در کشتی ساحلی اگر زاویه کمر با زمین کمتر از ۹۰ درجه بشود حالت خطر محسوب نمی‌شود، فقط در صورت تماس کمر با زمین حالت خطر محسوب می‌شود.
۳. در هنگام اجرایی فن در کشتی ساحلی مهاجم فقط میتواند با دست، آرنج و زانو روی زمین فرود بیاید و سپس اجرایی فن کند.
*در کشتی ساحلی اگر کمر مهاجم هنگام اجرای فن توسط خود مهاجم قبل از کمر مدافع با زمین برخورد کند خود مهاجم ۳ امتیاز از دست می‌دهد و بازنده مسابقه خواهد شد.
مهاجم برای اجرایی فن فقط اجازه دارد بدون توقف و بصورت دینامیک دست، آرنج و زانو خود را روی زمین قرار دهد.

*مهاجم فقط اجازه دارد با یک زانو روی زمین فرود باید و اجرای فن کند، اگر با دو زانو روی زمین فرود بیاید یک امتیاز از دست خواهد داد.
*اجرای فنی که زاویه کمر مدافع با زمین کمتر از ۹۰ درجه است = یک امتیاز
*حالت خطر در کشتی ساحلی فقط زمانی اتفاق می‌اُفتد که کمر کشتی‌گیر زمین را لمس کند. بیشتر بخوانید: زمان برگزاری لیگ برتر کشتی فرنگی مشخص شد انتهای پیام/ برچسب ها: فدراسیون کشتی کشتی ساحلی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فدراسیون کشتی کشتی ساحلی فدراسیون کشتی کشتی ساحلی کشتی ساحلی زانو روی زمین امتیاز از دست کشتی گیری اجرایی فن یک امتیاز اجرای فن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۳۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود

سرپرست فدارسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی؛ دکتر محمدرسول خدادای سرپرست فدارسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در حاشیه مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی که به میزبانی سازمان امور دانشجویان برگزار شد؛ گفت: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در این مجمع سالانه برنامه‌های خود را برای سال ۱۴۰۳ مطرح کرد و با اخذ رای از سوی اعضاء این مجمع به تصویب آن‌ها پرداخت.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های پیش روی این فدراسیون در سال ۱۴۰۳ شامل: برگزاری اولین دوره بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی، اعزام و شرکت دانشجویان ورزشکار در بازی‌های جهانی و مسابقات آسیایی، برگزاری اردو‌های آمادگی دانشجویان کشور برای شرکت در سی و دومین مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان، برگزاری لیگ‌های دانشجویی و برخی فعالیت‌های دیگر می‌شود.

دکتر خدادادی با اشاره به اینکه سی و دومین مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان به میزبانی کشور آلمان برگزار می‌شود؛ تصریح کرد: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی مصمم است تا در رشته‌هایی که دانشجویان ما حرفی برای گفتن دارند، بتواند شرایط را محیا سازد.

سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی خاطرنشان ساخت: لیگ‌های دانشجویی سال گذشته در ۳ رشته ورزشی برگزار شده‌اند در سال جاری ان شاء الله قصد داریم تعداد آن‌ها را با افزایش ۷ لیگ دیگر گسترش دهیم. امیدوار هستیم این روال ادامه یابد تا در نهایت شاهد پویایی و بالا رفتن میزان مشارکت در ورزش دانشگاهی باشیم.

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی در مراغه
  • صعود مدعیان به نیمه‌نهایی رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی
  • احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • درخواست باشگاه سپاهان برای دیدار با پرسپولیس
  • نامه باشگاه سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس
  • ببینید | لحظه برخورد گارد ساحلی چین با کشتی فیلیپینی
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی