Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@14:03:24 GMT

دورهمی‌هایی که بدهکار سلامتی شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۳۹۱۳

دورهمی‌هایی که بدهکار سلامتی شدند

ایسنا/خراسان جنوبی رعایت موارد بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا در روزهای اول شیوع بسیار خوب پیش می‌رفت، اما به ندرت این رعایت‌ها جای خود را بی‌خیالی داد و این به معنی افزایش آمار مبتلایان، افزایش هزینه‌های درمانی و از همه بدتر خستگی کادر درمان برای رسیدگی به روند درمان است.

ابتلا به کرونا ویروس در نخستین روزهای ورود به کشور ضمن ایجاد وحشت و دلهره موجب شد تا پروتکل‌های بهداشتی با دقت بالایی از سوی مردم رعایت شود، همچنین قرنطینه سبب شد تا طغیان ابتلا کاهش یابد، اما کم کم انگار از قرنطینه خسته شدیم و دورهمی‌ها و مجالس را از سر گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما لازم است بدانیم، این تجمعات برای ویروس کرونا جشنی به معنای انتشار است. باید از حضور در تجمعات غیرضرور خودداری شود. اگر به ناچار تجمع یا دید و بازدیدی رخ داد، رعایت فاصله دو متر بین افراد، استفاده از ماسک، باز بودن پنجره‌ها، تهویه فضا و حداقل زمان ممکن برای تجمعات ضروری است تا بتوان از ابتلاهای بیش از حد خانوادگی جلوگیری کرد.

در چند هفته اخیر بیشترین موارد ابتلا در خراسان جنوبی خانوادگی شده و این نشان‌دهنده بی‌خیالی مردم است، بی‌خیالی که استرس روزهای ابتلا را در پی دارد.

راه‌اندازی بخش آی سیو ۳ ویژه بیماران کرونایی در بیرجند

علیرضا محمودی راد، رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند از راه‌اندازی بخش آی سیو ۳ ویژه بیماران مبتلا به کرونا خبر داد و گفت: این بخش آماده خدمت‌رسانی به بیماران نیازمند به کرونا و به ویژه خدمات پزشکی است.

وی افزود: در بخش ویژه کرونا ۱۲ بیمار بستری هستند که از این تعداد پنج نفر به دستگاه تنفس متصل هستند و مابقی بدحال و کاهش اکسیژن خون دارند که ممکن است هر لحظه به خدمات ونتیلاتور و دستگاه تنفس مصنوعی نیاز پیدا بکنند.

رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند بیان کرد: در همین راستا با توجه به افزایش ۲۰۰ درصدی بیماران کرونا بستری در بیمارستان که از ۴۰ یا ۵۰ بیمار به ۱۱۳ بیمار افزایش پیدا کرده نیاز به تخت‌های ویژه بیشتر احساس شد و توانستیم این بخش را به بهره‌برداری برسانیم.

محمودی راد یادآور شد: متاسفانه راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه برای سیستم بهداشت و درمان هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد و مهم‌تر از همه خستگی و فرسودگی نیروها و کادر درمان را در پی دارد؛ لذا از هم استانی‌ها نقاضا می‌کنیم برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان پروتکل‌های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، شستشوی مکرر دست‌ها، عدم حضور در تجمعات را رعایت کنند تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

کرونای خانوادگی

فرشید عابدی، متخصص بیماری‌های عفونی نیز از افزایش موارد ابتلای خانوادگی در استان خبر داد و گفت: چند روزی است که موج سوم بیماری کرونا شروع شده و باعث شلوغی بیش از اندازه بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند شده که متاسفانه در این موج بیشترین آمار مربوط به ابتلاهای خانوادگی است، به گونه‌ای که خانواده‌هایی بودند که همه با هم نیاز به بستری شدن داشتند و این بسیار جای نگرانی دارد.

استفاده از ماسک، واجب است

متخصص بیماری‌های عفونی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوچک‌ترین اقدامی است که می‌توانیم برای نجات جان خود و اطرافیانمان انجام دهیم؛ حتما ماسک را به عنوان یک فریضه واجب در نظر بگیریم چرا که اگر کرونا کنترل شود نیاز به اقدامات سخت‌گیرانه کمتر خواهد بود، اما فعلا نیاز است که حتما از ماسک استفاده شود.

عابدی ادامه داد: استفاده از ضدعفونی‌های پایه الکلی فراموش نشود و فاصله ایمن که همان فاصله دو متری است حتما رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: از هم استانی‌ها تقاضا می‌کنم پروتکل‌های بهداشتی را برای حفظ جان خود و اطرافیانشان به عنوان یک فریضه واجب رعایت کنند تا بتوانیم جامعه خود را نسبت به این ویروس ایمن کنیم.

تمامی بخش‌های کرونا در حال تکمیل است

محمد دهقانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز با حضور در بخش کرونا بیمارستان ولیعصر(عج) ضمن خداقوت به کادر خدوم درمان، گفت: تمامی بخش‌های کرونا در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: بخش‌های ویژه نیز در حال تکمیل بوده و آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا به شدت افزایش پیدا کرده است؛ به ویژه در شهرستان بیرجند که هم بیماران خود را پوشش می‌دهد و هم بیماران سایر شهرستان‌ها که نیاز به اعزام داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ابتلاهای خانوادگی بسیار زیاد شده؛ همانطور که در این بازدید مشخص شد چهار نفر از اعضای یک خانواده به کرونا مبتلا شدند و در بیمارستان بستری هستند که نشان‌دهنده ابتلاهای خانوادگی است که در دورهمی‌ها و شب‌نشینی‌ها اتفاق می‌افتد.

دهقانی خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا می‌شود پروتکل‌های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، رعایت فاصله حداقل یک تا دو متر، عدم حضور در تجمعات را رعایت کرده و عدم انجام مسافرت‌های غیر ضرور به خصوص به شهرستان بیرجند که هم اکنون قرمز و پرخطر است، توصیه می‌شود.

رفتار درست، ابتلا را کاهش می‌دهد

وی اظهار کرد: از مردم درخواست می‌کنیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چراکه این ویروس به عملکرد ما بستگی دارد و عملکرد ما نشان‌دهنده رفتار آینده ویروس است؛ همانطور که می‌بینیم هر وقت پروتکل‌های بهداشتی دقیق رعایت شده این ویروس کمتر شده و زمانی که رعایت نشده، شاهد افزایش آمار بودیم.

وی در خصوص طبخ و توزیع غذای نذری، گفت: دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت در این خصوص کاملا شفاف بوده و طبخ و توزیع در محل برگزاری مراسمات، ممنوع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: اگر در مکانی پخت انجام می‌شود محل توزیع هدف مشخص باشد و بدون تجمع صورت پذیرد، اما در محل برگزاری مراسم اجازه پذیرایی نیست مگر اینکه در جایی پخته شود و در جای دیگری بدون تجمع توزیع شود.

دهقانی یادآور شد: با توجه به اینکه داروهای استفاده شده در بیمارستان و به خصوص بخش مراقبت‌های ویژه هزینه‌های بسیار بالایی دارد و رایگان نیست و همچنین پرسنل بهداشت و درمان ما بار سنگینی بر دوششان است و خسته شده‌اند و علاوه بر آن، تعداد پرسنلی که درگیر شدند بیشتر شده، از هم استانی‌ها تقاضا داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات، به مهار بیماری کمک کنند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس بیمارستان ولیعصر عج پروتکل های بهداشتی استفاده از ماسک حضور در تجمعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۳۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • روزانه چند ساعت بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • ابرتورم در ترکیه چگونه مردم را بدهکار می‌کند؟
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • همکلاسی‌های سابق بعد از ۳۹ سال دوباره پشت نیمکت مدرسه نشستند