Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اطلاعات وزارت دفاع روسیه، ایستگاه‌های رادار این کشور طی یک هفته گذشته ۴۱ فروند هواپیمای شناسایی و سه فروند هواپیمای بدون سرنشین خارجی را در مجاورت مرزهای روسیه شناسایی کرده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که ایستگاه‌های رادار این کشور، تنها طی یک هفته گذشته، 44 هواپیمای متعلق به کشورهای خارجی را در نزدیکی مرزهای فدراسیون روسیه شناسایی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

طبق اینفوگرافی منتشر شده در روزنامه «کراسنایا ازوزدا» (نشریه داخلی وزارت دفاع روسیه)، طی هفته گذشته، 41 فروند هواپیمای شناسایی و سه فروند هواپیمای بدون سرنشین متعلق به کشورهای خارجی در نزدیکی مرزهای روسیه پروازهای شناسایی هوایی انجام داده‌اند. تمامی این پروازها توسط رادارهای روسی کنترل می شد.

طبق اطلاعات این روزنامه، در جریان این پروازها، هیچگونه نقض حریم هوایی روسیه صورت نگرفته است.

وزارت دفاع روسیه یادآور شد که در این مدت، دو بار جنگنده‌های نیروهای پدافند هوایی کشیک لین کشور، مجبور شدند به منظور جلوگیری از نقض مرزهای ملی، به هوا بلند شوند.

پیش  از این، ژنرال "والری گراسیموف" معاون اول وزیر دفاع و رئیس ستادکل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرده بود که اخیراً، فعالیت‌های نظامی آمریکا و ناتو در فاصله 20 الی 30 کیلومتری از مرزهای روسیه، افزایش قابل توجهی یافته است.

به گفته وی، طبق اطلاعات وزارت دفاع روسیه، تنها در اوایل ماه سپتامبر، 43 هواپیمای شناسایی بیگانه در نزدیکی مرزهای روسیه فعالیت‌های شناسایی انجام داده و 3 هواپیمای بدون سرنشین خارجی نیز ساعت‌ها در مجاورت حریم هوایی کشور، پرواز کردند.

فعالیت نظامی آمریکا و ناتو به مرزهای روسیه نزدیک‌تر شده استادامه پرواز هواپیماهای شناسایی ناتو در مجاورت مرزهای روسیهحضور نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و بلاروس تهدیدی بالقوه است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس نزدیکی مرزهای روسیه وزارت دفاع روسیه فروند هواپیمای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۴۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان

وزیر دفاع روسیه در سفر به آستانه برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای با همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه، امروز(جمعه) اعلام کرد که "سرگئی شویگو" وزیر دفاع این کشور و "باکتیبک بکبولوتوف" همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه شد و دیداری کاری با بکبولوتوف داشت.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این دو توافقنامه بین وزارت‌خانه‌های دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات و تعامل و همکاری در حوزه کاوش و ارزیابی تشعشع و محیط شیمیایی و بیولوژیکی انجام شد.

وزرای دفاع دو کشور همچنین درباره مسائل مرتبط با همکاری نظامی و چشم‌انداز ترسیم‌شده همکاری‌های بیشتر گفت‌وگو کردند.

شویگو در این دیدار  گفت: در شرایط نظامی-سیاسی فعلی، همکاری بین کشورهای ما عامل مهمی در حفظ ثبات و امنیت در آسیای مرکزی و منطقه به طور کلی است. ما در چارچوب دوجانبه و در سازمان همکاری شانگهایی و کشورهای مستقل متحدالمنافع و سازمان پیمان امنیت جمعی تعامل نزدیکی داریم. برنامه توسعه شراکت راهبردی بین روسیه و قرقیزستان در حوزه دفاعی را، ثابت قدم اجرا می‌کنیم.

به گفته وزیر دفاع روسیه، قرقیزستان همواره  یکی از شرکای راهبردی و متحدی قابل اطمینان برای روسیه بوده است و این دو کشور در حال بروزرسانی و اصلاح قوانین خود در زمینه همکاری‌های نظامی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • تداوم سریال شناسایی جاسوسان روسیه و چین در انگلیس
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان