Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز سنجش دانشگاه آزاد، ظرفیت پذیرش رشته‌های با آزمون و همچنین تعداد ثبت نامی‌ها را اعلام کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، طهماسب کاظمی، با اشاره به اینکه رشته‌های علوم پزشکی حتی در رشته‌های کاردانی همه از طریق آزمون سراسری در دانشگاه‌های کشور جذب می‌شوند، گفت: بالطبع دانشگاه آزاد از این قاعده مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد افزود: امسال با مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو یک سامانه برای انتخاب رشته و اعلام نتیجه ۴ رشته علوم پزشکی اعم از پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در نظر گرفته شده است؛ به این دلیل که دانشجویان در این ۴ رشته بین دانشگاه آزاد و دانشگاه دولتی یکی را باید انتخاب می‌کنند و به دلیل رقابت شدید اگر دو سامانه در نظر گرفته شود، بخشی از ظرفیت دانشگاه‌ها در این صندلی‌های پر متقاضی خالی می‌ماند.

کاظمی ادامه داد: با مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مقرر شد که این کار به صورت متمرکز انجام شود و نتیجه انتخاب رشته داوطلبان تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی در این چهار رشته از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام و به دانشگاه گزارش شود.

کاظمی افزود: در حال حاضر در سایر رشته‌های با آزمون؛ اعم از پزشکی و غیر پزشکی، سامانه ثبت نام باز است و داوطلبان در حال انتخاب رشته در این سامانه هستند.

وی درباره ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد برای رشته‌های با آزمون، گفت: تعداد کل صندلی‌های با آزمون ما (از طریق آزمون سراسری)، حدود ۳۲ هزار صندلی است که تاکنون بیش از ۱۴۳ هزار نفر برای رشته‌های مختلف ثبت نام کرده اند.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد درباره پذیرش بدون آزمون در مقطع ارشد نیز گفت: سامانه ثبت نام دانشگاه آزاد برای پذیرش در این مقطع آماده است، اما این موضوع طبیعتا باید به صورت هماهنگ انجام شود و درباره اش تصمیم خواهیم گرفت؛ هرگونه تصمیم گیری در این خصوص بعد از اعلام نتایج کارشناسی ارشد خواهد بود. برچسب ها: ظرفیت ، دانشگاه آزاد ، اعلام ، آزمون

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ظرفیت دانشگاه آزاد اعلام آزمون رشته های با آزمون دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ صبح امروز با رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز شد.   هزار و ۶۴۲ نفر در رشته ریاضی و ۵ هزار و ۶۳۷ نفر در رشته انسانی با هم رقابت می‌کنند.   آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم عصر امروز برگزار می‌شود.   ۹۹۰ نفر در رشته زبان و ۶۲۶ نفر در رشته هنر شرکت کرده اند.   گروه آزمایشی علوم تجربی هم صبح جمعه با شرکت ۶ هزار و ۶۴۷ داوطلب برگزار می‌شود.   آزمون سراسری در موسسه آموزش عالی کارقزوین - البرز، موسسه آموزش عالی غیاث الدین جمشید کاشانی آبیک، مرکز آموزش علوم و فنون -قزوین- محمدیه، دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا، آموزش و پرورش تاکستان، دانشگاه پیام نور مرکز قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و دانشگاه بین المللی امامن خمینی (ره) برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • امشب؛ آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳