Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه شس مصوبه مجلس در شورای نگهبان عدم مغایرت‌شان با قانون صورت گرفت اظهار کرد: مصوبه جذب داوطلبان بومی شهرستانی که صرفا شامل حال متولدین بود تغییر پیدا کرد و ساکنان بومی بیش از ده سال به آن اضافه شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی «تابناک»، «عباسعلی کدخدایی» افزود: طرح وضع مالیات بر خانه‌های خالی از سوی اعضای شورای نگهبان ایراداتی داشت و از نظر اعضا باید مشخص شود که مصداق خانه‌های خالی چیست و باید مشخص شود که حکم مالیات بر چه خانه‌هایی ابلاغ می‌شود و در حال حاضر این مصوبه به مجلس ارسال شد و در وضعیت فعلی شورا در حال بررسی نهایی این مصوبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شورای نگهبان درباره طرح قیر رایگان نیز تصریح کرد: ایرادات متعددی به این طرح وارد شده به خصوص درباره بودجه‌ این طرح که باید رفع شود تا مورد بررسی مجدد در شورای نگهبان قرار گیرد.

کدخدایی با اشاره به بررسی دو اساسنامه در شورای نگهبان خاطرنشان کرد: برخی از نامه‌های ارسالی از دیوان عدالت اداری نیز در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار «تابناک» که پرسید آیا اصلاح قانون انتخابات به انتخابات رياست جمهوري در سال  1400 مي رسد یا خیر؟ گفت: خیلی نمی توان درباره این موضوع اظهارنظر کرد مصوبه هنوز به دست ما نرسیده است اگر به دست ما به رسد و ایرادات قابل رفع باشد به انتخابات ۱۴۰۰ می رسد، اما اگر ایرادات جدی داشته باشد باقی می ماند.

سخنگوی شورای نگهبان یادآوری کرد: شورای نگهبان مثل همه ادوار تجربه و نظرات مشورتی خود را از طریق پژوهشکده شورا و اعضا در جلسات مطرح می کند و تا زمانی که مصوبه ای از مجلس به ما ارائه نشود نمی توان در این باره اظهارنظر کرد.

وی درباره اینکه در حال رایزنی با وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت الکترونیک هستیم اظهار کرد: فعلا در حال بررسی موضوع هستیم و به نتیجه برسیم اعلام خواهیم کرد.

کدخدایی درباره اینکه آیا شورای نگهبان به قرارداد ۲۵ ساله ایران و‌ چین ورود پیدا کرده است افزود: ما نسبت به این موضوع ورودی پیدا نکردیم و از رسانه ‌ها در این باره اطلاع پیدا کردیم.

سخنگوی شورای نگهبان درباره حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری گفت :حضور زنان ثبت نام بلامانع است بحثهای دیگر ان باید به تدریج حل شود.

وی گفت :هیچ زمان کاندیدی به دلیل زن بودن رد صلاحیت نکرده ایم.

کدخدایی درباره اینکه بررسی لایحه خانه‌های خالی چه زمانی در شورای نگهبان به اتمام می‌رسد اظهار کرد: مصداق شورای نگهبان در بررسی لوایح و‌ مصوبات قانونی است از این رو ما بر طبق معیارهای قانونی در این راستا عمل می‌کنیم از این رو درباره مصوبات اینگونه عمل خواهیم کرد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره هجمه‌های وارده به شورای نگهبان پیرامون اصلاح‌قانون انتخابات و اینکه شورا به دنبال افزایش اختیارات است افزود: ما طبق قانون اختیاراتی داریم و نمی توانیم آن را زیاد یا کم کنیم از این رو در زمان ارسال مصوبه درباره این موضوع اعلام نظر خواهیم کرد.

وی درباره طرح نمایندگان پیرامون بنزین تصریح کرد: اگر این طرح بار مالی داشته باشد قطعا مغایر اصل ۷۵ است اما در حال حاضر بنده درباره این طرح پیش‌بینی ندارم چرا که پیش نویس آن را نیز مشاهده نکردم.

ادامه دارد...

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 اربعین محمدرضا شجریان همایون شجریان عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نشست خبری کدخدایی طرح وضع مالیات بر خانه های خالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 اربعین محمدرضا شجریان همایون شجریان سخنگوی شورای نگهبان شورای نگهبان خانه های خالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۴۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تاثیر کاهش نرخ مالیاتها در ورود سرمایه مردم به بخش تولید و در نتیجه تحقق شعار سال ۱۴۰۳ پرداخت. - اخبار سیاسی -

محمد رضا دشتی اردکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره تأثیر اعطای معافیت‌های مالیاتی در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بر ترغیب شدن مردم به سرمایه‌گذاری در حوزه تولید، گفت: در بحث اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که هم اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح است و‌امیدواریم که تصویب آن به این مجلس هم برسد. می‌تواند به ساماندهی وضعیت مالیات ستانی در کشور منجر شود و همچنین مالیات تولید‌کننده را کاهش دهد.

طلافروشان ماهانه 800 هزار تومان مالیات دادند

دشتی اردکانی توضیح داد: ما باید مالیات را از بخش‌هایی که درآمد‌های خیلی بالایی دارند اخذ کنیم و برای مؤسسات، شرکت‌های کوچک و خرد و تولید‌کننده خرد معافیت‌های مالیاتی در نظر بگیریم که بتوانند سرمایه خود را در بخش تولید وارد کنند.

وی با بیان اینکه این مسیر با تصویب خیلی از قوانین مرتبط در مجلس تسهیل شده است، تصریح کرد: به عنوان مثال قانون مالیات بر عایدی سرمایه می‌تواند کمک شایانی برای ورود سرمایه مردم به بخش تولیدی و شفاف اقتصاد بکند و جلوی دلال بازی‌ها در عرصه طلا، سکه و ارز را بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس توضیح داد: با این اقدامات می‌توانیم پول مردم را از بازار دلالی بیرون آورده و به سمت تولید ببریم. اگر این اتفاق بیفتد شعار سال یعنی مشارکت مردم در تولید هم محقق شده است.

دشتی اردکانی گفت: با این قوانین دیگر برای کسی صرفه اقتصادی ندارد که در حوزه دلالی سکه و ارز و... سرمایه‌گذاری کنند. با لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مالیات تولید‌کننده کاهش یافته و در برخی موارد مثل سرمایه‌گذاری در مناطق محروم، به طور 100 درصدی از پرداخت مالیات معاف شده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس توضیح داد:‌ امیدواریم که هرچه سریع‌تر لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در مجلس یازدهم مصوب شود و به اتمام برسد؛ زیرا کمک شایانی به تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در بخش تولید خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • تصویری از ۳ کاندیدای اصلی برای ریاست مجلس دوازدهم
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • موافقت با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • آشنایی با ۸ کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز