Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد دلمرادی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سد شهری کور در محل تلاقی رودخانه‌های "بریسان" و "گزوکه" و در جنوب شرق کشور واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این سد در سال ۹۲ آغاز شده گفت: سد شهری کور از نوع بتنی غلطکی دارای ۵۷ مترارتفاع از پی، با طول تاج ۶ هزار و ۳۲۵ متر، عرض تاج هفت متر و حجم مخزن ۱۰۳ میلیون مترمکعب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: سد مخزنی شهری کور دارای یکهزار و ۳۲۴ متر دایک جانبی و سیستم انحراف با ۲ کالورت بتنی در حال اجراست.

وی بیان کرد: سر ریز پلکانی با حوضچه آرامش از دیگر مشخصات این طرح است.

دلمرادی ادامه داد: هدف از ساخت سد شهری کور کنترل منابع آب از طریق ذخیره و تنظیم جریان‌های سیلابی، تامین آب مورد نیاز صنعت، آشامیدنی و کشاورزی و جلوگیری از خروج آب‌های مرزی از کشور است.

وی گفت: تاکنون ۲۵۳ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ارزی برای ساخت این سد هزینه شده که در صورت تامین اعتبار به موقع ۲۳۷ میلیارد ریال باقی‌مانده، تا پایان سالجاری این سد آبگیری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: ذخیره و تنظیم جریانهای سیلابی جهت تامین آب مورد نیاز کشاورزی منطقه، جلوگیری از خروج جریان‌های سیلابی رودخانه به خارج از کشور، محرومیت زدایی از منطقه، توسعه و بهبود شرایط پایدار اقتصادی، ایجاد اشتغال، افزایش امنیت و شاخص‌های محیط زیست انسانی از جمله دستاوردهای حاصل از احداث سد مخزنی شهری کور در استان است.

وی اظهارداشت: ساخت این سد برای ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۴۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان مهرستان شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان مهرستان شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان مهرستان شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان اخبار کنکور سیستان و بلوچستان شهری کور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به ‌سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان از پرداخت بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به حساب سازندگان مسکن در این استان خبر داد.

عطاء اله اکبری در گفت وگو با ایسنا- با اشاره به روند پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده نهضت ملی مسکن، افزود: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در سراسر استان ۳۴ هزار و ۸۴۸ نفر به بانک معرفی شدند که قرارداد ۲۴ هزار و ۲۴۸ واحد منعقد شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون برای ساخت ۴۵ هزار و ۷۱۹ واحد شهری و روستایی، پروانه ساختمانی صادر شده که متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح ها به ۵۰ درصد رسیده است.

اکبری از اشتغال ۶۴ هزار و ۵۵۸ نفر در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: طرح نهضت ملی مسکن، یک طرح پیشران است که نه تنها منجر به رونق اشتغال می‌شود بلکه از ابعاد دیگر نظیر رفع چالش مسکن جوانان و جوانی جمعیت و نیز توسعه اقتصادی نیز حائز اهمیت است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همه دستگاه‌ها اعم از بانک‌ها و سازمان‌های مرتبط با زیرساخت‌های مسکن در استان باید کمک کنند و پای کار باشند که لحظه‌ای درنگ نشود.

وی تصریح کرد: افزایش تولید مسکن در قالب طرح نهضت ملی و با مشارکت مردم را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اجرایی سال ۱۴۰۳ قرار داده‌ایم و با به‌کارگیری کلیه ظرفیت‌های مرتبط در استان و با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا شاهد جهشی مثبت و تاثیرگذار در تولید مسکن استان باشیم.

اکبری با اشاره به اهمیت خدمات روبنایی در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن استان گفت: همه کاربری‌های عمومی، فضای تجاری، آموزشی، فرهنگی و مذهبی در داخل سایت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان در نظر گرفته شده و به‌منظور بهره مندی شهروندان گرامی از استفاده از این امکانات همزمان با ساخت واحدها علاوه بر واگذاری اراضی به دستگاه‌های متولی، تعدادی از این مراکز از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن توسط این اداره کل در دست ساخت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • تالاب جازموریان جان دوباره گرفت
  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد
  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • پرداخت بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به ‌سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • اشتغال بیش از ۶۴ هزار نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • پیش بینی آبگرفتگی گسترده معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در سیستان و بلوچستان
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد