Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رییس جمهور گفت: اگر کسی از ماسک استفاده نکند پنجاه هزار تومان جریمه می‌شود و نیروی انتظامی و بسیج ما این وظیفه را بر عهده دارند که جریمه را به فرد متخلف اعلام کنند.
به گزارش آریا، حسن روحانی رییس جمهور در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه همه افراد جامعه باید در اجتماعاتی که حاضر می‌شوند از ماسک استفاده کنند، گفت: اگر کسی از ماسک استفاده نکند پنجاه هزار تومان جریمه می‌شود و نیروی انتظامی و بسیج ما این وظیفه را بر عهده دارند که جریمه را به فرد متخلف اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این طرح فعلا مربوط به تهران بزرگ است و بعد می‌تواند در صورت نیاز در سایر شهرها انجام شود.
رییس جمهور همچنین با بیان اینکه مردم برای مراسم سوگواری پایان ماه صفر پروتکل‌ها را مراعات کنند، تصریح کرد: امسال پیاده‌روی به سمت خراسان رضوی نداریم و همچنین هر مراسمی که برگزار می‌شود باید مراعات همه پروتکل‌ها را در نظر داشته باشد که قبلا هم به مردم ابلاغ شده است.
روحانی با تاکید بر اینکه رعایت بهداشت بهترین و تنها راه در شرایط فعلی برای مقابله با کرونا است، گفت: مثلا ما ممکن است با شیوع آنفولانزا هم مواجه شویم اما برای آن دوا و دارو داریم و امور بهداشتی برقرار است ولی برای کرونا هنوز دارو یا واکسن در اختیار نداریم و تنها راه توسل به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
وی با اشاره به تلاش‌های پزشکان برای دستیابی به واکسن کرونا ادامه داد: در کنار این موضوع خیلی مهم است که بیماران را سریعا شناسایی کنیم و راهش این است که تست‌هایی که انجام می دهیم را گسترش دهیم.
رییس جمهور ادامه داد: دیروز با وزیر بهداشت تلفنی صحبت کردیم و امروز هم اعلام کردیم که آماده‌ایم ده هزار تست علاوه بر تست‌های روزانه انجام شود و بودجه آن را هم تامین می‌کنیم. همچنین برای خریداری کیت‌هایی که خیلی آسان و در کوتاه زمان - حدود یک ربع یا بیست دقیقه - به ما جواب می‌دهد نیز صحبت شد که صد میلیون دلار برای خرید این کیت‌های مورد نیاز و خریدهای خارجی اختصاص دادیم.
وی گفت: البته در داخل هم کیت‌هایی در حال ساخت است و از خارج نیز تامین لازم را انجام می‌دهیم که در مجموع به تحول بزرگی در تست‌گیری منجر می‌شود.
روحانی با تاکید بر اینکه فرد مبتلا ممکن است علامت هم نداشته باشد اما ناقل باشد، تصریح کرد: مهم است که جلوی مسیر انتقال را بگیریم و برای اینکه این مسیر گرفته شود، به محض آنکه فهمید مبتلا شده است، به خانواده و محل کار خود اطلاع دهد و دو هفته در قرنطینه باقی بماند و حق خروج از قرنطینه را نداشته باشد.
وی ادامه داد: اگر فرد تخلف کند برای هر نوبت تخلف، 200 هزار تومان جریمه می‌شود. سازوکار و سامانه آن مشخص شده و وزارت بهداشت مسئول آن است. این تخلف باید به حسابی که وزارت بهداشت امروز آن را اعلام می‌کند، واریز شود و اگر آن را واریز نکند از روش‌های دیگر گرفته می‌شود.
رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه این جریمه‌ها باید به حسابی که امروز توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود واریز شود، تصریح کرد: اگر فردی جریمه را پرداخت نکرد از راه‌های دیگر به عنوان بدهکاری آن افراد اقدام به عمل می‌کنیم که این موضوع نیز جزء مصوبات امروز ستاد ملی کرونا بود.
روحانی ادامه داد: نیروی انتظامی، بسیج و ناظران و بازرسان وظیفه دارند، مشخصات افراد متخلف را ثبت و به خود فرد اعلام کنند و او نیز باید ظرف دو هفته در حسابی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند مبلغ جریمه خود را واریز کند و چنانچه این واریز انجام نشود، از راه‌های مختلف، مبلغ جریمه از حسابش کسر می‌شود.
وی افزود: نیروی انتظامی از ابزار و وسایلی که در اختیار دارد استفاده می‌کند. ممکن است فردی ماسک ندارد و ناظران با او مواجه نشوند یا با او صحبتی نکند اما در عین حال به وی ابلاغ خواهد شد که چه روزی، در چه خیابانی، بدون ماسک بوده‌اید و موظف هستید 50 هزار تومان جریمه را پرداخت کنید.
رییس جمهور با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف، اظهار کرد: اگر فردی که به عنوان خدمت‌دهنده در اصناف حضور دارد، خودش مراعات نکند، جریمه می‌شود. اگر به افرادی خدمت بدهد که دارای ماسک نیستند، باز هم جریمه می‌شود.
روحانی در توضیح میزان پرداخت جریمه از سوی متخلفان اصناف، گفت: بنابر گزارشی که ناظران خواهند داد، برای صنوف و فردی که در اصناف پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کند، در مرحله اول تذکر داده می‌شود، در مرحله دوم فرد 300 هزار تومان جریمه می‌شود، در مرحله سوم، 1 میلیون تومان جریمه در انتظار اوست و در مرحله چهارم، محل کسب متخلف پلمب می‌شود.
وی با یادآوری اینکه چهار مرحله جریمه برای کسانی است که در اصناف فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: این افراد موظف هستند هم خودشان پروتکل‌های بهداشتی را مراعات کنند و هم صرفا به افرادی خدمت دهند که آنان هم از ماسک استفاده می‌کنند.
رییس جمهور با اشاره به مصوبات ستاد مقابله با کرونا برای رعایت پروتکلهای بهداشتی در شبکه حمل و نقل عمومی گفت: متروها در کنار مراکز پرجمعیت شهری مانند پاساژها هستند. تیمی موظف هستند و حضوری به مردم ابلاغ می‌کنند. بسیج، نیروی انتظامی و بازرسان وزارت بهداشت به افراد تذکر می‌دهند. در زمینه مترو برای ورود به محوطه نیز ماسک‌زدن باید مراعات شود اما نسبت به تاکسی و اتوبوس شرایط متفاوت است.
روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به میزان جریمه در نظر گرفته شده برای رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در خطوط تاکسیرانی، اظهار کرد: اگر راننده تاکسی رعایت نکند و ماسک نزند، 100 هزار تومان جریمه می‌شود و اگر مسافر بدون ماسک را سوار کند برای هر نفر 20 هزار تومان جریمه می‌شود.
وی تأکید کرد: همه از جمله پلیس راهنمایی و رانندگی موظف هستند، اگر راننده‌ای که مراعات نمی‌کند شماره‌ پلاکش را یادداشت کنند و کد جریمه را بنویسند.  
رییس جمهور با اشاره به میزان جریمه تخلف از پروتکل‌ها در اداره‌ها گفت: نسبت به ادارات علاوه بر مقررات قبلی، افراد باید خود رعایت کنند و نسبت به افرادی که ماسک ندارند، خدمت ندهند. برای ورود به ادارات نیز مقرراتی مشخص شد؛ هم برای حراست و هم برای نگهبانی. آنها باید مانع ورود افراد بدون ماسک به ادارات شوند.  
روحانی تاکید کرد: اگر نگهبانی و حراست این وظیفه را رعایت نکند، همه مقرراتی که برای فرد متخلف گذاشته شده بود، برای حراست و نگهبانی هم جاری است. روسای بخش‌ها و ادرات هم اگر نظارت نکنند، خودشان شامل جریمه می‌شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا هزار تومان جریمه می شود پروتکل های بهداشتی ماسک استفاده نیروی انتظامی رییس جمهور وزارت بهداشت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۴۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از «چراغ زنون» و «استیکر تزئینی» روی خودرو مطلقاً ممنوع است

جلسه ارتباط مستقیم رئیس پلیس راهور فراجا با مردم امروز در مرکز نظارت همگانی فراجا ۱۹۷ برگزار شد.

سردار سید تیمور حسینی؛ رئیس پلیس راهور فراجا ضمن دیدار با مردم و حل مشکلات آنها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین مشکلات بیان شده از سمت مردم مربوط به شماره‌ گذاری خودروها و تخلفات آموزشگاه‌های رانندگی بوده است.

وی تصریح کرد: روال همیشگی و مرسوم این است که مسئولان فراجا در ۱۹۷ به مشکلات طرح شده مردم رسیدگی کرده که البته یکی از کارهای خوب است.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: امروز بیش از ۱۳۰ نفر به دلایل مختلف به ۱۹۷ مراجعه کردند که مهمترین مطالبات و درخواست مردم، آموزشگاه‌های رانندگی، اعتراض به فرآیند پیگیری تصادفات و جریمه رانندگی بود؛ نکته مهم این بود که در جرایم رانندگی هیچ کدام جریمه اشتباهی نبود؛ بلکه درخواست بخشش بوده است.

حسینی در خصوص نور چراغ خودروها گفت: نور چراغ‌ها باید تلفیقی از زرد و سفید باشد، استفاده از چراغ زنون و چراغ با رنگ تماماً سفید مطلقاً ممنوع است، توصیه می‌کنیم از چراغ فابریک خودروها استفاده شود چراکه از شرایط استاندارد برخوردار هستند.

وی تأکید کرد: اگر خودرویی چراغ زنون داشته باشد در صورت مشاهده جریمه می‌شود چراکه چراغ زنون خطرآفرین است و می‌تواند برای دید دیگر رانندگان خطر ایجاد کند.

رئیس پلیس راهور فراجا تأکید کرد: استفاده از برچسب، استیکر و تصاویر حتی اگر جنبه تزئینی داشته باشد تخلف است و در صورت مشاهده برای آن خودرو جریمه صادر می‌شود، البته خودروهای تبلیغاتی و امدادی طبق آیین‌نامه می‌توانند بغل نویسی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • نکونام: سر کسانی باید پایین باشد که مردم آنها را می‌شناسند/ سقف را رعایت کردیم و گریه مان درآمد، سرمان کلاه رفت
  • جریمه ۱.۹ میلیارد تومانی مشاورین املاک استان همدان
  • نصب برچسب و چراغ زنون : ممنوع
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • تغییر ارکان خودرو، نصب برچسب و استفاده از چراغ زنون ممنوع است/ خودرو‌های آف‌رود تابع قوانین باشند
  • هشدار پلیس نسبت به استفاده از این دو وسیله تزیینی در خودروها
  • استفاده از «چراغ زنون» و «استیکر تزئینی» روی خودرو مطلقاً ممنوع است
  • ممنوعیت استفاده از «چراغ زنون» و استیکر
  • ممنوعیت استفاده از چراغ زنون و استیکر تزئینی برای خودرو
  • استفاده از چراغ زنون و استیکر تزئینی مطلقاً ممنوع است