Web Analytics Made Easy - Statcounter

عالم زاده گفت: متاسفانه شهر کرمان آنطور که می بایست توسعه پیدا نکرد و در این زمینه دو عامل  توسعه بی رویه شهر و عدم همدلی بین مسئولین استانی را می توان ذکر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مهران عالم زاده شهر کرمان در گفتگو با راه آرمان از افتتاح پروژه تقاطع غیر هم سطح «سربازان گمنام امام زمان (عج) (امیرکبیر)» در بهمن ماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: 2 الی 3 پروژه جدید (تقاطع غیر هم سطح) نیز کار مطالعاتی و کارشناسی آن در دست بررسی است که بعد از اتمام پروژه های قبلی آغاز خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه های متعددی در سال جاری در دستور کار قرار دارد

وی گفت: امسال پروژه های بسیار متعددی به خصوص در حوزه  عمرانی و حمل و نقل طراحی شده است.

شهردار کرمان افزود: هم اکنون نیز «پویش افتتاح» را در دستور کار داریم که هر هفته یک افتتاح در سطح شهر صورت می گیرد که تاکنون 15 افتتاح در عرض 15 هفته انجام شده است.

عالم زاده در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی براینکه حال که شهرداری پروژه های متعدد جدیدی در دستور کار دارد پس از تمکن مالی خوبی برخوردار است، چرا شهرداری تمام نیروی خود را فعلا در این قرار نمی دهد که پروژه های قبلی را به اتمام برساند؟، بیان کرد: خدا را شکر در حال حاضر مشکل اعتباری نداریم و در اسناد مالی که تاکنون ثبت شده  حدود 80 الی 90 میلیارد تومان از قرار گاه خاتم طلبکار هستیم ، البته آنان صورت وضعیت خاصی در دستور کار دارند که اگر  ثبت شود 300 میلیارد تومان صفر خواهد شد.

تکمیل رینگ پیرامون شهر و آسفالت در اولویت کاری شورای شهر قرار دارد

وی با بیان اینکه از لحاظ مالی مشکلی نداریم و اولویت را شورای شهر تعیین می کند، اذعان کرد: درحال حاضر شورای شهر اولویت را بر تکمیل رینگ پیرامون شهر و آسفالت در دستور کار قرار داده است.

شهردار کرمان ادامه داد: هم اکنون آسفالت را در قالب یک میلیون و 830 هزار مترمربع در طول یکساله داریم که در حال حاضر در حال توافق با یک پیمانکار دیگر هستیم که اگر این کار اجرایی شود این یک میلیون و 830 به 2/5 میلیارد متر مربع آسفالت در سال جاری که در مجموع خدمت رسانی در حوزه آسفالت که اولین نیاز شهروندان نیز است خواهیم رسید.

عالم زاده تصریح کرد: پروژه ساماندهی آب های سطحی که کار مطالعاتی آن در حال اتمام است و بخشی از عملیات عمرانی آن نیز در سال جاری شروع خواهد شد.

20 دستگاه اتوبوس جدید در سال جاری به ناوگان شهری اضافه خواهد شد

وی به ناوگان اتوبوس رانی اشاره و عنوان کرد: 20 دستگاه اتوبوس خریداری شده و اضافه بر اینکه 25 دستگاه در سال گذشته نوسازی شده، قرار است امسال نیز 20 دستگاه دیگر نوسازی شود و این overhal بودن ناوگان اتوبوسرانی در شهرداری کرمان، در سایر شهرداری های کشور کمتر اتفاق می افتد.

شهردار کرمان همچنین به پروژه های محله ای، بوستان ها نیز اشاره کرد و گفت : در طی دو سال گذشته 15 الی 20 بوستان در کل شهر داشتیم و در سال جاری نیز تا پایان سال 20 بوستان دیگر به این مجموعه افزوده خواهد شد.

عالم زاده بیان کرد: میدان توحید به عنوان میدان پیاده راه که کار مناقصه آن در حال انجام است و این بحث بین میراث و شهرداری بوده که به زودی بعد از انجام مناقصه کار اجرایی خواهد شد.

وی افزود: ساختمان جدید شهرداری تکمیل شده و تنها ضلع غربی آن مانده که بزودی انجام و افتتاح خواهد شد.

 تکمیل پروژه سربازان گمنام هیچ خدشه ای به سر در دانشکده فنی وارد نخواهد کرد

شهردار کرمان همچنین در رابطه با اینکه گفته می شود بعد از تکمیل پروژه سربازان گمنام آیا مشکلی برای سر در دانشکده فنی پیش خواهد آمد، خاطرنشان کرد: در هنگام تکمیل پروژه تقاطع غیر هم سطح امیر کبیر هیچگونه خدشه ای به سردر دانشکده فنی وارد نخواهد شد و رمپ پل بعد از سر در شروع شده و هیچ نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

عالم زاده در پاسخ به این سوال که مردم بسیار شاکی  هستند از اینکه کمربندی های شهر محل ورود کامیون ها و ماشین های سنگین شده است، اذعان  کرد: این امر در حوزه  اداره کل راه و شهرسازی است و در حال حاضر بخش زیادی از ورودی های شهر محل عبور و مرور کامیون های سنگین شده و حتی به آسفالت نیز آسیب رسانده که اگر کمربندی جدید اجرا شود این آسیب ها به حداقل خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: عدم هماهنگی شهرداری با دستگاه های عمرانی خدمات رسان به دلیل مدت زمان اعتباری که باید پروژه ها را هزینه کنند با زمان شهرداری و دولتی متفاوت است بعضا نحوه تخصیص اعتبارات کم و یا زیاد می شود و این عدم هماهنگی حتی ممکن است در شبکه توسعه ایجاد شود.

شهردار کرمان گفت: در حال حاضر آسفالتی که در حال انجام است ما توصیه کردیم که هیچ حفاری در طول چند سال آینده انجام نشود بنابراین سعی کردیم در این بخش هماهنگی را صورت دهیم گرچه ممکن است بعضی جاها به ناچار اتفاقاتی صورت پذیرد از جمله ترکیدگی لوله آب و یا افتادن تیر برق که باید با شرکت های خدمات رسان همکاری لازم را داشته باشیم، اما به هر حال اجازه نخواهیم داد که کسی آسفالت را خراب کند.

توسعه بی رویه شهر مهمترین معضل در حوزه آسفالت است

عالم زاده توسعه بی رویه شهر را  مهمترین ضعف در حوزه آسفالت عنوان کرد و افزود: شهر آنقدر توسعه پیدا کرده است که  عملا خدمت رسانی در حوزه  آسفالت جزو نیازهای ثانوی شده است.

وی ادامه داد: ممکن است در یک کوچه تنها 5 ساختمان وجود داشته باشد آن هم بدون آب، برق و گاز و احتمال این می رود که در آینده ساخت و سازی انجام شود پس نمی توان در این محل آسفالتی هزینه کرد و مردم ناگزیر هستند که تا مدت زیادی از این وضعیت استفاده کنند تا زمانی که منطقه شکل گیرد.

شهردار کرمان در پاسخ به این سوال که متاسفانه در کلیه معابر شهری در فصول بارندگی با مشکل آبگرفتگی روبرو هستیم، تصریح کرد: متاسفانه در گذشته نقشه ای در رابطه با نحوه جمع آوری آب های سطحی در معابر شهری نداشتیم و براساس تجربه کار انجام می شد اما در حال حاضر با مشاوری که در اختیار داریم تمام معابر سطح شهر به صورت نقشه می شود که نحوه خروج و نگهداری آب ها مشخص خواهد شد.

توسعه بی رویه شهر و عدم همدلی بین مسئولین استانی دو عامل عدم پیشرفت شهر کرمان است

عالم زاده همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا شهر کرمان نسبت به 20 سال گذشته پیشرفتی داشته است یا نه؟، خاطرنشان کرد: در دوره زمانی 72 تا 79 متاسفانه شهر کرمان آنطور که می بایست توسعه پیدا نکرد و در این زمینه دو عامل  توسعه بی رویه شهر و عدم همدلی بین مسئولین استانی را می توان ذکر کرد.

وی در ادامه افزود: همه بر این باور باشیم که دستگاه شهرداری سیاسی نیست بلکه مردم محور، عمرانی و خدماتی است و اجازه دهیم که شهرداری  با هر سبک و سلیقه ای به مردم خدمت کند.

شهردار کرمان در رابطه با پروژه آزادی و زیرگذر آن اذعان کرد: متاسفانه پروژه ای از قبل تعریف و اجرایی شده بود که نمی شد آن را تکمیل نکرد و من نیز فکر نمی کنم که این پروژه گره ای از ترافیک آزادی باز کرده باشد.

ما می خواهیم طرح دوچرخه سواری حمل و نقل را در سطح شهر راه اندازی کنیم

عالم زاده همچنین به توسعه مسیر دوچرخه سواری در سطح شهر اشاره کرد و گفت: این امر در طرح جامع شهری تعریف شده و حال که در رابطه با مسیر دوچرخه سواری در خیابان سپه مخالفت صورت گرفته از شورای ترافیک درخواست می کنیم ما در صورتی این مسیر را جمع آوری می کنیم که پیشنهاد دهند که در کجای شهر این مسیر انجام شود.

وی افزود: مسیر دوچرخه سواری که در بلوار جمهوری انجام شده جهت حمل و نقل نیست و تنها برای تفریح است و ما می خواهیم طرح دوچرخه سواری حمل و نقل را در سطح شهر پیاده کنیم که شهر را پوشش دهد و چه خوب است که در آینده از هوای پاک به جای هوای آلوده استفاده شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: توسعه بی رویه شهر دوچرخه سواری شهردار کرمان دستور کار حال حاضر سال جاری سطح شهر عالم زاده شهر کرمان حمل و نقل خواهد شد پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۵۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در مدت زمان یک سال گذشته ۴۳۴ فقره پرونده در سامانه شحباز برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به تمامی پرونده‌های تخلفات رانندگان در سال گذشته رسیدگی و منتج به صدور رای شده است، اظهار کرد: در این مدت تعداد ۲۴۷ پرونده تخلف شرکت‌های حمل و نقل برای رسیدگی به کمیسیون‌های حقوقی ارسال شده که همه پرونده‌ها به منتج به صدور رای شده‌اند.

وی افزود: طی سال گذشته تعداد پرونده‌های رسیدگی به تخلفات مالکین ماده ۱۴ در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۲۱۵ فقره پرونده بود که برای همه پرونده‌ها رای نهایی صادر شد و از نظر تعداد پرونده تشکیل شده در این بخش نسبت به سال ۱۴۰۱ که ۱۲۱ پرونده بود، روند کاهشی را شاهد هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان‌غربی گفت: در مجموع گشت‌های تلفیقی کنترل و نظارت انجام گرفته در سطح استان توسط پرسنل این مجموعه، پنج هزار و ۶۲۱ دستگاه ناوگان حمل و نقلی اعم از باری و مسافری در طول سال گذشته مورد پایش و بازدید قرار گرفته‌اند.

دست‌نشان خاطرنشان کرد: به منظور بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی های جاده ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی توسط این اداره کل و قرار گاه پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا است.

کد خبر 750118

دیگر خبرها

  • دوچرخه سواران قزوینی راهی مسابقات قهرمانی آسیا می‌شوند
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • آمادگی برای خرید اتوبوس‌های برقی در بجنورد
  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی
  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • باغ مشاهیر ابر پروژه‌ای برای تمام مردم شهر است
  • واردات ۲ هزار اتوبوس برقی برای تهران در دست اقدام است
  • کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد