Web Analytics Made Easy - Statcounter

میخاییل اولیانوف روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مسکو در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده با توجه لغو محدودیت تسلیحاتی ایران روز ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر)  می تواند از آن ممانعت کند، اظهار داشت: تلاش های اخیر آمریکا در شورای امنیت برای این اقدام (ادامه تحریم تسلیحاتی ایران) ناتوانی این کشور را نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکثر اعضای شورای امنیت از حمایت از واشنگتن برای ادامه تحریم تسلیحاتی ایران خودداری کردند. هیچ دلیلی وجود ندارد که آمریکا در این موضع خود بازبینی کند.

اولیانوف در پاسخ به این سوال که روسیه در زمان حاضر که ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد آیا می تواند از تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی آمریکا جلوگیری کند، اظهار داشت: ریاست روسیه بر شورای امنیت در این مورد هیچ اهمیتی ندارد  اما در صورت نیاز ما به عنوان عضو دائمی شورای امنیت، با چنین تلاش آمریکا مقابله می کنیم.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل پیش تر در سخنرانی خود به مناسبت آغاز ریاست این کشور بر شورای امنیت اعلام کرده بود که امکان گفت و گو و بحث جدید در خصوص بازگشت تحریم ها علیه ایران در این شورا که آمریکا بر آن اصرار و پافشاری دارد، منتفی است.  واسیلی نبنزیا تصریح کرد: مساله بازگشت تحریم های بین المللی علیه ایران دیگر در شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد بحث قرار نخواهد گرفت.

نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به این پرسش که سطح همکاریهای ایران و آژانس را چگونه می بینید، خاطرنشان کرد: ما در این مساله به دیدگاه دو طرف (ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی) توجه می کنیم. وی افزود: تهران و ریاست آژانس بین المللی انرژی اتمی سطح همکاریها را عالی ارزیابی می کنند.

مقام روس با اشاره به بروز مساله در روابط بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد دسترسی بازرسان آژانس به دو مرکز هسته ای در ایران اظهار داشت: اما این مسائل در جریان سفر رافائل گروسی رئیس آژانس به تهران در ماه اوت گذشته با موفقیت حل شد 

وی افزود: توافقی که در آن زمان به دست آمد با موفقیت اجرا می شود.

برچسب‌ها مسکو برجام وین مذاكرات هسته ای اختصاصی ایرنا ایالات متحده آمریکا ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو برجام وین مذاكرات هسته ای اختصاصی ایرنا ایالات متحده آمریکا ایران مسکو برجام وین مذاكرات هسته ای اختصاصی ایرنا ایالات متحده آمریکا ایران اخبار کنکور آژانس بین المللی انرژی اتمی تحریم تسلیحاتی شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۵۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟

آفتاب‌‌نیوز :

در ملاقات رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشور در مذاکرات هسته ای، ابعاد مختلف همکاری های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

باقری ضمن اشاره به اهمیت همکاری‌های ایران و آژانس، بر ضرورت بی طرفی و حرفه ای گری آژانس به عنوان یک سازمان تخصصی تاکید کرد.

وی همچنین اظهار داشت: فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران همواره در چارچوب تعهدات بین المللی از جمله معاهده عدم اشاعه است.

رافائل گروسی نیز در این دیدار، سفر خود به تهران را نشانه اراده آژانس برای حفظ فضای سازنده در روابط خود با جمهوری اسلامی ایران دانست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رایزنی گروسی و امیر عبداللهیان در تهران
  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • جزئیات دیدار و گفتگوی گروسی با امیرعبداللهیان
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ مدیریت بحران، محتمل‌ترین نتیجه سفر
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ ماموریت دیپلماتیک مدیرکل آژانس در روزهای طوفانی منطقه/ مدیریت بحران؛ محتمل ترین نتیجه سفر
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس