Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-محقق بخش گیاهپزشکی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان از طغیان آفت "کنه نقره‌ای" یا "کنه زنگ مرکبات" خبر داد. - اخبار استانها -

دکتر سید سعید مدرس در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: متاسفانه آفت "کنه نقره‌ای" یا "کنه زنگ مرکبات" در استان هرمزگان طغیان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مصرف سالانه 35 هزارتن آفت‌کش در کشور/ وابستگی 98 درصدی به واردات آفت‌کش از خارجلرستان| مزرعه گل آفتابگردان در پلدختر به روایت تصویرفارسی‌آموزی در سرزمین آفتاب تابان/ایجاد علاقه به ایران در ژاپن توسط اسلام‌شناسان

وی افزود: با توجه به سطح وسیع زیر کشت لیموترش در استان هرمزگان و طغیان آفت "کنه زنگ مرکبات" بازدیدهای مختلفی از مناطق زیر کشت لیموترش انجام شده که خسارت‌های جبران‌ناپذیری توسط این آفت به کشاورزان وارد شده است.

محقق بخش گیاهپزشکی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان گفت: در صورت عدم مبارزه مناسب با این آفت، متاسفانه خسارت‌های 100 درصدی به درختان را شاهد خواهیم بود. 

وی تاکید کرد: بنابراین اتخاذ روش مناسب و انتخاب سم موثر در کنترل این آفت ضروری است.

مدرس تصریح کرد: این آفت در باغ‌های مرکبات شمال و جنوب ایران شایع است و بعد از آفت زدن معمولاً پوست میوه‌ ضخیم و میوه کوچک‌تر و ترش می‌شود.

وی ادامه داد: برگ‌ها و میوه‌های درختان لیموترش در اثر حمله "کنه نقره‌ای" خاکستری مایل به نقره‌ای می‌شود و اطلاق نام "کنه نقره‌ای" به همین منظور انجام شده است.

محقق بخش گیاهپزشکی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان گفت: در اثر تغذیه این کنه درختان ضعیف و پژمرده شده، برگ درختان ریزش می‌کند و میوه‌ها با پوستی زنگار زده، ریز و بدون آب می‌شوند.

وی به چگونگی کنترل شیمیایی این آفت اشاره کرد و موارد ذیل را راهی برای کنترل این آفت عنوان کرد: 

1- نئورون (5/1 در هزار)

2- پیریداین ( 5/0- 4/0 در هزار)

3- آبامکتین (1 در هزار)

4- نیسورون (5/2 در هزار)

5- تترادیفون (تدیون)(2 در هزار)

6- کلوفنترین (آپولو75/0-5/0 در هزار)

7- بروموپروپیلات (1 در هزار)

8- سیترازون (1در هزار)

9- هگزی تیازوکس (نیسورون) (75/0-5/0 در هزار)

انتهای پیام/864/ش

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۵۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است

کیلومتر ۱۲۰ محور شهداد _نهبندان در استان کرمان به دلیل طغیان رودخانه و تخریب جاده تا اطلاع ثانوی مسدود است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرمان، کیلومتر ۱۲۰ محور شهداد _نهبندان در استان کرمان به دلیل طغیان رودخانه و تخریب جاده تا اطلاع ثانوی مسدود است.

در ادامه فیلم مربوط به تخریب جاده را ببینید:

کد خبر 748190

دیگر خبرها

  • ریه‌های محلات نفس تازه می‌کنند؟
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • (ویدیو) گل اول آلومینیوم به پرسپولیس توسط لیمو‌چی
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • هشدار نارنجی برای یک نیمه کشور | بارش‌های سیل‌آسا و احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن تهران - گرگان را زیر آب برد
  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن گلستان - تهران را زیر آب برد
  • طغیان سیلاب در بخش اندوهجرد کرمان