Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی پیامی به مناسبت فرا رسیدن هفته بهداشت روان در مدارس سراسر کشور صادر کرد که در متن این پیام آمده است: سلامتی یک نعمت ارزشمند الهی است که باید قدر آن را بدانیم و از آن مراقبت کنیم. چون موجب می شود که ما زندگی بهتری داشته باشیم و به هدف ها و آرزوهایی که در زندگی داریم، دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع، بدون سلامتی، نمی توانیم زندگی خوبی داشته باشیم. برای همین است که باید از هر چیزی که موجب بیماری و به خطر افتادن سلامتی ما می شود، دوری کنیم.»

وی ادامه داده است: سلامتی، تنها مربوط به جسم ما نیست. بلکه علاوه بر تن و بدن نیرومند و سالم، باید روح و روان سالم و با نشاط داشته باشیم. این به ما کمک می کند که در برابر مشکلات و سختی های زندگی مان، مقاوم باشیم و خطرات و سختی ها را به خوبی پشت سر بگذاریم. به عنوان مثال، به همان اندازه که مواظب هستیم که سرما نخوریم و جسم ما بیمار نشود، به همان اندازه نیز باید مراقب باشیم تا در زمان سختی ها و مشکلات و در آزمون های مختلفی که زندگی پیش روی ما می گذارد، مضطرب و درمانده نشویم و بتوانیم مقاوم و استوار، خوب تصمیم بگیریم، هیجان های خود را کنترل کنیم و مسائل خود را به بهترین و درست ترین شیوه ها، حل کنیم.

شکوهی در بخش دیگری از پیام خود خطاب به آینده سازان کشور آورده است: سلامت روان ما، هر چند همواره بدلیل خطراتی که ما را تهدید می کند، ممکن است تهدید شود، اما مهم این است که ما همواره برای تقویت سلامت روان خود کوشش کنیم. ما باید بدانیم که با آگاهی درباره سلامت روان، شناخت خطراتی که سلامت روان ما را تهدید می کند و با کسب و فراگیری مهارت ها، می توانیم از سلامت روان خود مراقبت کرده و آن را تقویت کنیم.

وی دانش اموزان را امیدهای آینده خطاب قرار داد و گفت: به همان اندازه که برای کسب علم و دانش، تلاش می کنیم، باید به خاطر داشته باشیم که برای سلامت جسم و روان خود نیز وظیفه داریم. علاوه بر این، این نیز مهم است که حتی برای سلامتی همسالان خود نیز کوشش کنیم و در برابر دوستان، همکلاسی ها و همسالان خود و سرانجام برای سلامتی خانواده خود نیز، مسئولیت داریم. به همین دلیل، باید به هر اندازه که می توانیم باید برای فراگیری پیام ها و آموزش های سلامت روان کوشش کنیم و این آموزش ها و پیام ها را در مدرسه، خانواده و بویژه در بین همسالان خود، ترویج کنیم و از این طریق، از خود، همسالان و خانواده خود در برابر خطراتی که سلامتی ما و بویژه سلامت روان ما را تهدید می کند، مراقبت کنیم.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی در پایان اورده است: ۱۸ تا ۲۴ مهر ماه، هفته بهداشت روان است. این هفته در تمامی مدارس کشور، فرصتی است تا ما با کمک یکدیگر برای ترویج آموزش ها و پیام های سلامت روان در سطح مدارس و در خانواده، محله و جامعه خود کوشش کنیم. این روزها که بیماری کرونا همه ما را تهدید می کند و موجب شده است که علاوه بر جسم ما، سلامت روان همه دچار خطر شود، ما وظیفه داریم که دست به دست یکدیگر بدهیم و برای این هدف بزرگ، یعنی سلامت روان که موجب مقاوم شدن و تاب آوری ما در برابر این بیماری و سایر خطراتی که ما را تهدید می کند می شود، کوشش کنیم.

کد خبر 5044473 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: سلامت روان وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران اربعین حسینی اربعین 99 شهرداری تهران گردشگری کمیته امداد امام خمینی پلیس راهور سازمان تامین اجتماعی وضعیت راهها آتش سوزی دستگیری سارق سالمندی ما را تهدید داشته باشیم سلامت روان کوشش کنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۶۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند

 مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در اختتامیه این همایش اظهار کرد: کاربرد هوش مصنوعی به منظور هوشمندسازی خدمات از اولویت های سالجاری سازمان امور دانشجویان در حوزه مشاوره و سلامت است.

مصطفی صالحی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با این مضمون که باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا ایران جزو ۱۰ کشور برتر هوش در دنیا قرار گیرد، گفت: همگام با پیشرفت سریع فناوری‌های دیجیتالی، با پیدایش تحول‌های جدید در این زمینه و ظهور هوش مصنوعی در کاربردهای واقعی، انقلابی در فناوری اطلاعات رخ داده است، به طوری که بسیاری از کارها در جهان امروز، با بکارگیری ابزارها و روش‌های هوشمند انجام می‌شود.

وی افزود: طی سالهای گذشته بسیاری از دانشگاه های کشور گام های کوچک یا بزرگی به سمت هوشمندسازی برداشته اند و تلاش می شود با گسترش این اقدامات، بهبود سطح کمی و کیفی ارائه خدمات به دانشجویان احساس شود.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم بیان کرد: در این راستا، پروژه های هدفگذاری شده در سالجاری با تمرکز بر بکارگیری ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه مشاوره و سلامت شامل دستیار هوشمند (ربات گفتگو محور) مشاوره، اعتبارسنجی و تحلیل داده‌های کارنامه های جسم و روان به منظور سنجش ریسک روانی، جسمی و تحصیلی دانشجویان و پیش بینی رفتارهای پر خطرشان است.

مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکاران برگزاری این همایش سه روزه، اظهار کرد: چالش های فراروی مراکز را با همکاری و همفکری یکدیگر باید برطرف کنیم و همه دانشگاهها مکمل همدیگر باشیم.

 ابراهیم نعیمی تصریح کرد: همه دانشگاه‌ها باید شورای سلامت و سبک زندگی را تشکیل داده و جریان سلامت در حوزه دانشجویی را پویا نگه دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • پیام تبریک روز مشاوره ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری روز روانشناس
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها