Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین،‌ صبح امروز-شنبه ۱۹ مهر- علی ربیعی؛ سخنگوی دولت با حضور در ایستگاه مترو چهارراه ولیعصر از نزدیک در جریان تردد مسافران در این ایستگاه قرار گرفت و در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: امروز اولین روز است که استفاده از ماسک در شهر تهران اجباری می شود و بر همین مبنا بازدید میدانی از وضعیت ایستگاه چهارراه ولیعصر به عنوان یکی از ایستگاه های پرتردد شهر داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ربیعی در ادامه گفت:  بدون تردید راهی جز رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا وجود ندارد در شرایط فعلی پایانی هم برای این بیماری مشاهده نمی شود و ما ناچاریم پروتکل ها را برای حفظ سلامت مردم افزایش دهیم.

او با بیان اینکه من در طول هفته گاهی با مترو و اتوبوس مسافرت می کنم و با مشکلات این حوزه آشنا هستم، گفت: قطعاً تلاش‌هایی از سوی دولت برای حل مشکلات این حوزه و افزایش ناوگان حمل و نقل شهری وجود دارد. در جلسات قبل شورای اقتصادی دولت، وزیر کشور در مشورت با شهرداری و با همکاری وزارت راه و صمت طرحی را ارائه کرده است که بتوان به صورت CKD اتوبوس و واگن مترو تهیه کرد و یا اتوبوس ها و واگن هایی که نیاز به نوسازی دارند را نوسازی کرد.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: تمام مطالعات نشان می‌دهد که بیشترین راه انتقال بیماری از طریق مجاری تنفسی است بر همین مبنا تصمیم بر این شده است که استفاده از ماسک در شهر اجباری شود. تجربه نشان داده است در مواقعی که مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند میزان ابتلا به بیماری کاهش یافته است و در برخی شهرها این مساله به خوبی خود را نشان داده است. در شرایط فعلی رعایت پروتکل ها کم شده و در برخی نقاط شهر تهران به پایین تر از ۴۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: لازم است تصمیم جدیدی برای بالا بردن رعایت پروتکل ها گرفته شود. یکی از تصمیماتی که گرفته شده است این است که تمام آزمایشگاه‌ها و مراکز تست کرونا موظف هستند اطلاعات مربوط به مبتلایان کرونا در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند. وزارت بهداشت هم با کمک نیروی انتظامی و سایر نهادهای نظارتی در صورت تردد این افراد در شهر با آنها برخورد و آنها را جریمه می کند. ما بنای درگیری فیزیکی نداریم اما در برابر کسانی که مراعات نمی کنند وظیفه اقدام داریم.

سخنگوی دولت به شلوغی ایستگاه های مترو در ساعات اوج اشاره کرد و گفت: برخی ساعت های روز ایستگاه های مترو و اتوبوس با حجم بالای تردد مواجه است و لازم است که ساعت تردد فعالیت اداره ها مدیریت شود تا کمتر شاهد این مساله باشیم. در عین حال باید بدانیم که ساختار اداری کشور در شرایط فعلی باید بتواند فعالیت خودش را ادامه دهد در غیر این صورت ممکن است مشکلات بیشتر در کشور به وجود بیاید با این حال تصمیم گیری درباره نحوه فعالیت نظام اداری در استانها به استانداران واگذار شده است.

 ربیعی همچنین درباره میزان اعتباری که دولت برای ناوگان حمل و نقل شهری در نظر گرفته است گفت: دولت یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای ناوگان حمل و نقل شهری اختصاص داده است و تلاش می کنیم به شکلهای دیگری نیز منابعی را برای این حوزه در نظر بگیریم. البته کشور در شرایط سختی قرار دارد و اولویت اول تامین منابع لازم برای تامین کالاهای اساسی است. بعد به سایر حوزه ها تخصیص می یابد.

پربیننده ترین تمدید محدودیت‌های کرونایی در تهران ورود بدون ماسک در تمامى ناوگان عمومى پایتخت ممنوع تاثیر اجرا یا لغو طرح ترافیک بر شیوع کرونا تنها کار شهرداری برای حسن آباد؛ پوشاندن نما با یک پارچه مسافران بدون ماسک ۲۰هزارتومان،راننده‌ها ۱۰۰هزار تومان جریمه می‌شوند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شهرداری تهران مترو علی ربیعی توسعه حمل و نقل عمومی کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت پروتکل ها حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۶۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردری استان خوزستان گفت: بندر بزرگ تجاری امام خمینی(ره) با برخورداری از ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی با هدف پیاده‌سازی اصول پدافند غیرعامل موجب می‌شود که در مواقع ضروری با استفاده از این امکان، زنجیره تأمین کالا و انتقال کالای اساسی به اقصی نقاط کشور دچار اختلال نشود.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان ابوطالب گرایلو با اشاره به حماسه‌آفرینی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس گفت: بندر امام خمینی (ره) صحنه رشادت‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دفاع از امنیت کشتیرانی و صیانت از تجارت دریایی کشور بود.

گرایلو که در جمع امرا، استادان و دانشجویان دانشکده‌های افسری ارتش شرکت‌کننده در اردوی معارف جنگ سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه بندر امام خمینی (ره) با بندر امام خمینی (ره) آن دوران بسیار فرق کرده است، اظهار کرد: آثار و نشانه‌های دوران جنگ تحمیلی از جمله مغروقه‌های موجود در مسیر آبراه خور موسی به منظور ارتقای ایمنی دریایی و تردد انواع شناورها لایروبی شده و بر عمق کانال‌های دسترسی دریایی در راستای عمل به اصول پدافند غیرعامل افزوده شده که با این‌گونه اقدامات در راستای توسعه زیرساخت‌های بندری و دریایی زمینه برای توسعه و رونق فعالیت‌های بازرگانی فراهم شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به امکان تردد شناورهای بالای ۷۰ هزار تن در این مجتمع بزرگ بندری گفت: با تقویت زیرساخت‌ها و روساخت‌های بندری، این مجتمع بندری پذیرای کشتی‌هایی با تناژ بالا به منظور تخلیه و بارگیری بخش عمده کالاهای اساسی مورد نیاز کشور است و با توسعه و بهره‌گیری از پایانه‌های مکانیزه ۱۲ میلیون تن بر امکان تخلیه، بارگیری و انبارش کالای اساسی افزوده شده است.

گرایلو با اشاره به پروژه اراضی توسعه‌ای بندر با هدف ایجاد زیرساخت‌های بندری به منظور گسترش فعالیت‌های لجستیک بندری گفت: این بندر در حال حاضر هیچ محدودیتی برای پذیرش شناورها و تخلیه و بارگیری انواع کالاها ندارد و با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و توسعه روساخت‌های بندری این امکان برای تمامی فعالیت‌های بندری و دریایی فراهم شده است.

وی با استناد به آمار و ارقام به ظرفیت‌های متعدد بندری ازجمله برخورداری از یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع انبار مسقف جهت انبارش کالا، عملکرد تخلیه و بارگیری انواع کالا در سال گذشته را بالغ بر ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: این بندر بزرگ تجاری با برخورداری ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در این بندر با هدف پیاده‌سازی اصول پدافند غیرعامل موجب می‌شود که در مواقع ضروری با استفاده از این امکان زنجیره تأمین کالا و انتقال کالای اساسی به اقصی نقاط کشور دچار اختلال نشود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان توسعه زیرساخت‌ها و روساخت‌های بندری به منظور رونق فعالیت‌های بازرگانی و اقتصاد دریا محور را فرصتی ارزنده و مهم برای نسل‌های آتی کشور عنوان کرد.

گرایلو در ادامه با اشاره به دانش‌آموختگی بخشی از نیروهای حوزه دریایی کشور از جمله مدیران سازمان بنادر و دریانوردی در دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: همکاری آموزشی و علمی ارتش جمهوری اسلامی به عنوان یکی از اعضای شورای عالی دریایی می‌تواند نقش به سزایی در تأمین نیروهای متخصص دریایی مورد نیاز حوزه دریایی کشور از جمله سازمان بنادر و دریانوردی ایفا کند.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی در جمع دانشجویان دانشکده افسری ارتش جمهوری اسلامی که به مدت دو روز در اردوی معارف جنگ یادواره شهید سپهبد صیاد شیرازی شرکت کرده بودند، اظهار کرد: آموزش فرهنگ‌ساز است و از درون آموزش فرهنگ به دست می‌آید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • تصمیم مهم مجلس ؛ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت + جزئیات
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!