Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@19:46:18 GMT

صادرات ۲۵ میلیون دلاری صنایع کوچک در اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۶۴۹۲

صادرات ۲۵ میلیون دلاری صنایع کوچک در اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از صادرات ۲۵ میلیون دلاری صنایع کوچک اردبیل در شش ماهه اول سال جاری خبرداد.

محمد اهلی 19مهرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال گذشته میزان صادرات استان کمتر از ۲۰ میلیون دلار بود که این آمار با جهش فوق‌العاده ای امسال همراه بوده است، خاطرنشان کرد: در نیمه اول سال جاری واحدهای صنعتی کوچک موفق به صادرات ۲۵ میلیون دلاری محصولات خود به کشورهای هدف شدند که این نشان از تحقق ۱۲۰ درصدی از حجم صادرات شش ماهه سال جدید نسبت به سال گذشته دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی این میزان صادرات که علی رغم وجود مشکلات موجود در زمینه صادرات برای صادرکنندگان، تحقق یافته است قابل توجه بوده و این موفقیت در سایه تلاش و کوشش واحدهای تولیدی و با حمایت مسؤولان استانی محقق شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از جمله حمایت‌های شرکت شهرک های صنعتی از واحدهای تولیدی برای افزایش صادرات را اجرای خوشه‌های صنعتی و حمایت از تشکیل شرکت های مدیریت صادرات در استان برشمرد و گفت: در راستای جهت‌گیری مناسب برای افزایش صادرات محصولات تولیدی صنایع کوچک، شرکت شهرک‌های صنعتی از شرکت‌های مدیریت صادرات، حمایت مالی و بلاعوض می‌کند.

اهلی با اشاره به اهمیت حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی صادرات ‌محور، تصریح کرد: شرکت‌هایی که توانایی مدیریت صادرات محصولات تولیدی استان را داشته و دارای صلاحیت لازم در این زمینه باشند، می‌توانند براساس دستوالعمل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نسبت به تاسیس شرکت مدیریت صادرات در استان اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صنایع کوچک شهرک های صنعتی توليد صادرات شرکت شهرک های صنعتی مدیریت صادرات صنایع کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۶۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت ضمن تاکید بر رشد تولید این نوع ماشین آلات در دولت سیزدهم، از ساخت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین راهداری و معدنی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«سید محمد موسوی» معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت درباره میزان واردات ماشین آلات صنعتی اظهار کرد: هر ساله به طور میانگین حدود ۵ میلیارد دلار تجهیزات صنعتی برای حوزه‌های مختلف وارد کشور می‌شود. در حال حاضر بخش از این واردات برای نوسازی ماشین آلات قدیمی است.


معاون وزیر صمت افزود: ما در حال حاضر در مورد تجهیزات بخش‌هایی همچون صنایع غذایی و دارویی نه تنها وارداتی نداریم بلکه نزدیک به ۲ میلیارد دلار هم صادرات داریم. مضاف بر این موضوع، در طول سال‌های اخیر تولید ماشین آلات راه‌سازی و معدنی رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده به طوری که تعداد تولید آن‌ها در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ و در سال ۱۴۰۲ هم ۴ هزار ۵۰۰ دستگاه بوده است.


وی تصریح کرد: شرایط خوب تولید نیازمند واردات بخشی از قطعات مورد نیاز ماشین آلات صنعتی است. میانگین عمق ساخت داخل ماشین آلات راهداری و معدنی در اقصا نقاط جهان بین ۴۰ تا ۶۰ درصد است. در حال حاضر ساخت ماشین آلات صنعتی این حوزه در ایران هم از این روند تبعیت می‌کند.


موسوی درباره صادرات ماشین آلات صنعتی گفت: برنامه نخست ما معطوف به خروج شرکت‌های تولیدکننده این حوزه از وضعیت رکود است. در طول ۱۰ سال گذشته با شرکت هپکویی مواجه بودیم که میزان تولید آن ۴۰ تا ۵۰ دستگاه ماشین صنعتی بود، این اعداد در حالی رقم می‌خورد که در پروانه بهره‌برداری این شرکت میزان تولید سالانه آن ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه بوده است. با توجه به رویکرد مذکور، تولید این شرکت در سال نخست به ۳۰۰ دستگاه و در سال دوم هم به بیش از ۷۰۰ دستگاه رسیدیم.


مشروح گفته‌های موسوی را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: ماشین آلات صنعتی ، ماشین آلات معدنی ، وزارت صمت ، صنایع غذایی ، سید محمد موسوی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TA4

دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است