Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی که بابت قصور در رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توصیه شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تذکر دریافت کرده‌اند و دوباره نسبت به آن بی‌توجهی کردند باید بدانند که بر اساس آخرین هشداری که به آن‌ها داده شده تا ابتدای آبان‌ماه فرصت دارند تا این نقیصه‌ها را اصلاح کنند در غیر این صورت برخورد لازم با آن‌ها خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر هشدارهای لازم تا تاریخ مذکور توسط ایرلاین‌های داخلی جدی گرفته نشود، ضمن معرفی آن‌ها به مراجع قضایی و لغو مجوزهای پرواز شرکت‌های متخلف، از طریق رسانه‌ها، آن‌ها را به مردم نیز معرفی می‌کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: یکی از نکات و تذکراتی که به ایرلاین‌ها داده‌ایم این است که بسته‌های بهداشتی مانند ماسک به مسافران نمی‌دهند و مردم هم گزارش این تخلف را به سازمان هواپیمایی داده‌اند. جالب‌تر اینکه برخی ایرلاین‌ها در پاسخ به تذکر و هشدار سازمان اعلام کردند که با توجه به اجباری شدن استفاده از ماسک به مسافران بسته بهداشتی نمی‌دهیم و خودشان باید ماسک داشته باشند اما به آن‌ها گفته‌ایم که در شرایطی که کترینک و ارائه برخی خدمات در شرایط کرونایی حذف شده و پول ماسک و بسته‌های بهداشتی در نرخ بلیت محاسبه شده است باید آن را به مردم بدهند.

دهقانی زنگنه تاکید کرد: اگر این گونه تخلفات از سوی ایرلاین‌ها از ابتدای آبان‌ماه ادامه داشته باشد و در بازرسی‌های خود و گزارش مردم به آن‌ها اشاره‌ای شود، برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.

هفته گذشته روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: در راستای ضرورت اجرای مقررات ابلاغی این سازمان در خصوص رعایت کامل کلیه پروتکل های بهداشتی در پروازها و گزارش وزارت بهداشت مبنی بر شکایت مسافرین از پروازهای دو شرکت هواپیمایی و با توجه به تذکرات سازمان، آخرین اخطار به این شرکت‌ها ابلاغ شد. در صورت استمرار عدم رعایت مقررات ابلاغی مندرج در شیوه‌نامه ۱۹۰۰ سازمان هواپیمایی کشوری، ضمن لغو کلیه مجوزهای پروازی، نسبت به ارجاع تخلفات شرکت‌های مذکور به مقام قضایی اقدام خواهد شد.

کد خبر 556170 برچسب‌ها هواپیما - سازمان هواپیمایی کشوری كرونا در ايران هواپیما

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هواپیما سازمان هواپیمایی کشوری كرونا در ايران هواپیما سازمان هواپیمایی کشوری ایرلاین ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۶۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۷۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی به خاطر فروش بلیط

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، قرار شده شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا به خاطر فروش بلیط پروازهای لغو شده ۱۲۰ میلیون دلار استرالیا معادل ۷۹ میلیون دلار آمریکا جریمه بپردازد.

افشا شدن فروش هزاران بلیط پروازهایی که از قبل لغو شده بودند موجب شده که اعتبار شرکت کانتاس به شدت خدشه دار شود.

قرار شده ۲۰ میلیون دلار استرالیا از سوی شرکت کانتاس بین ۸۶ هزار مسافر که بلیط‌ها به آنها فروخته شده بود، تقسیم شود و به جای حضور در دادگاه هم ۱۰۰ میلیون دلار به عنوان جریمه مصالحه به کمیسیون رقابت و حمایت از مصرف کنندگان استرالیا پرداخت شود.

این جریمه بزرگترین جریمه ای است که علیه یک شرکت هواپیمایی در استرالیا اعمال شده و در جهان هم جزو یکی از بزرگترین جریمه‌هایی است که در صنعت هواپیمایی اجرایی شده است.

ونسا هادسون، مدیر عامل کانتاس، گفته که ما درک می‌کنیم که با این اقدام شرکت هواپیمایی مشتریان خود را ناامید کرده و استاندارهای خودش را هم زیر پا گذاشته است.

کد خبر 6099249 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • آبان ماه ایستگاه پایانی جهت تکمیل بیمارستان‌های بندرعباس و میناب
  • ایلان ماسک: آمریکا در حال انقراض! کاهش نرخ زاد و ولد خطرناک‌تر از گرمایش جهانی است
  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت
  • جریمه ۷۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی به خاطر فروش بلیط
  • نشست رسالت صندوق بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال برگزار شد
  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی