Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره جریمه‌های کرونایی که صبح امروز از سوی رئیس جمهور اعلام شده است، گفت: این مصوبه فعلاً در استان تهران لازم‌الاجراست و دو محور عمده دارد؛ یک بخش کسانی هستند که به کرونا مبتلا هستند اما آن ‌را مخفی می‌کنند و به سر کار می‌روند و یا کسانی که به کرونا مبتلا می‌شوند اما بالاجبار در محل کار حاضر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد شاغل در بخش دولتی یا خصوصی هستند که برای هر فردی که بر خلاف مصوبه عمل کند ۲۰۰ هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بخش دیگری از متخلفین که جریمه می‌شوند، افرادی هستند که ماسک نمی‌زنند؛ افرادی مانند رانندگان تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها و متصدیان فروش در فروشگاه‌ها که به ارائه خدمت می‌پردازند اگر ماسک نزنند جریمه خواهند شد و متصدیان فروش متخطی نیز علاوه بر جریمه، مطابق مقررات قبلی با توقف فعالیت خود روبرو خواهند شد.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در پاسخ به این سؤال که چه کسانی بر رعایت پروتکل‌ها نظارت خواهند کرد، تصریح کرد: در ادارات، رؤسا و مدیران اداره طبق سلسله مراتبی که وجود دارد و در فروشگاه‌ها نیز نیروهای بهداشتی و نظارتی بر رعایت پروتکل‌ها نظارت خواهند داشت.

وی ادامه داد: افرادی که در خیابان ماسک نمی‌زنند نیز با روش‌های نیروی انتظامی شناسایی و جریمه می‌شوند. برای مثال می‌توان با عکس‌گرفتن توسط دوربین‌ها، افراد را شناسایی کرد و هویت این افراد، شناسایی و برای آن‌ها پیام جریمه ارسال خواهد شد.

فرهادی خاطرنشان کرد: افراد متخلف، دو هفته زمان دارند تا در شماره حسابی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند جریمه واریز کنند و این مبالغ جریمه نیز برای مقابله با کرونا هزینه می‌شود.

کد خبر 556178 برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و پلمب دو واحد غیرمجاز در محلات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مسعود مظلومی مدیر شبکه بهداشت محلات گفت: در خصوص بازدید‌های مستمر و میدانی یک واحد طب سنتی غیرمجاز با ارائه خدمات از قبیل حجامت و فصد و یک واحد دندانسازی غیرمجاز در شهر محلات توسط کارشناس نظارت بر درمان و پلیس اماکن عمومی شناسایی، پلمب و پرونده به مراجع ذی صلاح ارجاع شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات افزود: فرد فاقد صلاحیت و بدون هیچگونه مجوزی از دانشگاه علوم پزشکی اقدام به انجام ارائه خدمات دندانسازی و یک مرکز فروش گیاهان دارویی با توجه به تذکرات قبلی مبنی بر عدم ارائه خدمات طب سنتی با پیگیری‌های انجام شده، این واحد‌ها غیر مجاز پلمب شدند.

او گفت: مردم برای انجام خدمات طب سنتی و دندانسازی، از مراکز داری مجوز از دانشگاه علوم پزشکی اقدام به دریافت خدمات کنند و در صورت مشاهده هر نوع فعالیت مراکز غیر مجاز، موضوع را از طریق سامانه مرکز ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت ۱۹۰ بصورت شبانه روزی و یا با شماره‌های ۰۸۶۴۳۲۲۳۰۸۱ گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • امروز، پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی
  • امروز؛ آخرین مهلت نام نویسی برای دریافت وام‌های ضروری و ودیعه مسکن
  • آخرین مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی
  • مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی امروز پایان می‌یابد
  • امروز؛ پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی/نحوه تولید سابقه تحصیلی دیپلمه‌ها
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • مهلت ۲ هفته‌ای برای انتقال نمایشگاه‌های خودرو به شهرک صنفی کاوه در مهاباد
  • شناسایی و پلمب دو واحد غیرمجاز در محلات
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس