Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@21:31:52 GMT

مشارکت ۲۰ موکب‌ خارجی در مراسم اربعین ۱۴۴۲

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۶۸۲۹

مشارکت ۲۰ موکب‌ خارجی در مراسم اربعین ۱۴۴۲

با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال‌شده برای حضور زائران خارجی در مراسم اربعین امسال ، ۲۰ موکب عزاداری از ۸ کشور خارجی در آیین سوگواری اربعین ۱۴۴۲ هجری قمری در کربلای معلی حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بخش شعایر و مواکب حسینی عراق و جهان اسلام وابسته به آستان‌های مقدس حسینی و عباسی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۲۰ موکب از ۸ کشور خارجی و شماری از علما و شخصیت‌های دینی طوایف مختلف در مراسم اربعین امسال حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این اطلاعیه آمده است: پس از موافقت دولت عراق مبنی بر مشارکت ۱۵۰۰ زائر از هر کشور در مراسم اربعین امسال، ۲۰ موکب و هیئت عزاداری از کشورهای عربی و خارجی وارد عراق شدند.

 

سید هاشم الموسوی، معاون رئیس بخش شعایر و مواکب حسینی عراق و جهان اسلام وابسته به آستان‌های مقدس حسینی و عباسی در این باره گفت: این ۲۰ موکب از کشورهای انگلیس، سوئد، هند، پاکستان، نیجریه، عربستان، لبنان و کویت بودند که با رعایت اقدامات پیشگیرانه و شیوه نامه های بهداشتی از جمله زدن ماسک در این مراسم شرکت کردند.

 

وی افزود: استان کربلا در مراسم اربعین امسال پذیرای ۱۰ هزار موکب خدماتی و عزاداری از داخل عراق بود که براساس ضوابط قانونی و با هماهنگی فرماندهی عملیات مشترک و فرماندهی پلیس در این مراسم حضور یافتند.

 

الموسوی تصریح کرد: در مراسم اربعین امسال در کربلای معلی، علما و شخصیت‌های دینی از ادیان مسیحیت، ایزدی و مندائی نیز حضور داشتند.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: موکب موکب اربعین مراسم اربعین امسال ۲۰ موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۶۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کاظم آل صادق ظهر دوشنبه به همراه وزیر داخلی عراق از مرزهای زرباطیه عراق و مرز مهران بازدید کردند.

وی با اشاره به پیگیری‌های ایران و عراق برای حل مشکلات مرزهای دو کشور برای اربعین، افزود: هفته گذشته مسایل و موضوعات مرز خسروی بررسی و امروز نیز مسایل مرز زرباطیه عراق و مهران بررسی شد.

آل صادق عنوان کرد: اهتمام مسوولان دو کشور ایران و عراق خب و فصل مشکلات مرزهای در بحث زیرساخت‌ها برای تسهیل در تردد زوار و موکب ها است.

وی بیان کرد: موضوعات و مشکلات دیگر مرزهای دو کشور برای اربعین نیز بررسی می‌شود.

کد خبر 6098176

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • احمدوند: در نمایشگاه کتاب برنامه‌های ویژه‌ای برای فلسطین تدارک دیدیم/ کلیه ناشران در فضای مسقف جانمایی شدند
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ بن دانشجویان ۷۰۰ هزار تومان شد
  • برپایی مراسم دسته‌روی عزاداری امام جعفر صادق(ع) در بجنورد