Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز شنبه در حاشیه چهلمین نشست ستاد مقابله با کرونا استان سمنان در سالن غدیر استانداری، به رسانه ها افزود: استان سمنان کماکان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد.

وی افزود: وضعیت مرگ و میر ناشی از کرونا در استان سمنان تثبیت شده، اما سرایت بیماری بسیار بالاست و امروز شاهدیم که در برخی از شهرستان های استان مراجعه بیماران به مراکز درمانی افزایش یافته که نیاز است تا مردم استان همواره در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و زدن ماسک، اهتمام خاصی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آشناگر به تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا بر رعایت موارد بهداشتی اشاره داشت و گفت: در حال حاضر میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم در استان سمنان از میانگین کشور بالاتر است.

استاندار سمنان یادآور شد: استان هنوز در رعایت دستورالعمل های بهداشتی با نقطه مطلوب بسیار فاصله دارد و امروز نیاز است تا مردم در مراسم های عزاداری و حتی برنامه های شادی پس از ماه صفر نیز نسبت به استفاده از ماسک، شست و شوی دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از ایجاد تجمع، اهتمام ورزند.
وی با قدردانی از روحانیون، هیات های مذهبی و مردم عزادار به واسطه رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در برگزاری مراسم اربعین، اظهار داشت: این ‌مساله در کاهش سرایت و انتقال بیماری در استان بسیار تاثیر گذار بود.

استاندا سمنان تاکید کرد: انتظار می رود مردم همچنان نسبت به این موضوع در مراسم عزاداری خود توجه داشته باشند و با توجه به میزان بالای سرایت بیماری، در شنبه هفته آتی روز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) ، از عزیمت به مشهد مقدس جدا خودداری کنند.

امکان ابلاغ جرایم کرونایی برای استان‌های کشور
وی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از سرایت بیماری و کاهش سطح رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی، در جلسه امروز ستاد ملی کرونا وضع جرائم‌ نقدی در پایتخت ، در دستور کار قرارگرفت، گفت: بر اساس مصوبه امروز و در مرحله اول ، برای کسانی که در استان تهران نسبت به رعایت موارد بهداشتی از قبیل زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی کوتاهی کنند، جرائم نقدی از ۵۰۰ هزار ریال تا ۱۰ میلیون ریال در نظر گرفته شد.

آشناگر گفت: در صورتی که سایر استان ها نیز در آینده شرایطی همچون تهران داشته باشند، این جرائم در مراحل بعدی برای این استان ها نیز ابلاغ خواهد شد.
استاندار سمنان از میزان بالای مرگ و میر سالمندان در کشور بر اثر ابتلای به کرونا خبر داد و خاطر نشان کرد: خانواده ها نسبت به مراقب از سالمندان به واسطه سن بالا و وجود بیماری های زمینه ای در این افراد، کوشا باشند چرا که این‌گروه از افراد جامعه در برابر ابتلا به ویروس کرونا، از گروه های آسیب پذیر با خطر پذیری بالا محسوب می شوند.

طبق اعلام ظهر جمعه سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۴۹۲ هزار و ۳۷۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۸ هزار و ۹۸ نفر رسیده است.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا سمنان استانداری سمنان علی رضا آشناگر  بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا سمنان استانداری سمنان بهداشت و سلامت کرونا ویروس کرونا سمنان استانداری سمنان بهداشت و سلامت اخبار کنکور استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ثبت نشدن مورد بومی مالاریا طی چهار سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ در کشور، پیشتازی ایران در منطقه در زمینه مبارزه با مالاریا را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، حسین فرشیدی اظهار کرد: یکی از دستاوردهای خوب ایران، به‌رغم سختی‌های همه‌گیری کووید، گسترش نظام تشخیص آزمایشگاهی مالاریا به ویژه سطح تشخیص میکروسکوپی بوده است در حدی که در مدیترانه شرقی به رغم همه کارشناسان بین‌المللی ایران در این زمینه پیشتاز است.

وی افزود: این پیشرفت‌ها در شرایط سخت سال‌های اخیر با توجه به تحریم‌های فلج کننده، محدودیت‌های دسترسی به اقلام مورد نیاز بهداشتی بین‌المللی و بار سنگین پاندمی کووید ۱۹ به دست آمده که بدون حمایت سازمان بهداشت جهانی و کمک‌های تکنیکال و فنی این سازمان، دستیابی به این موفقیت میسر نبوده است.

معاون بهداشت گفت: در کنار این کمک‌ها تلاش به ویژه در دانشگاه‌های علوم پزشکی جنوب و جنوب شرقی کشور، استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بخش جنوبی استان کرمان یعنی محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، سبب شده که ما در کنار کشور به شدت آلوده‌ای مثل پاکستان با تخمین بیش از دو میلیون مورد سالیانه مالاریا، چنین دستاورد بزرگی داشته باشیم.

فرشیدی تصریح کرد: ثبت نشدن مورد بومی مالاریا طی چهار سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ در کشور، پیشتازی ایران در منطقه در زمینه مبارزه با مالاریا را نشان می‌دهد؛ به دلیل افزایش بار بیماری در سال ۱۴۰۱ به دنبال وقوع سیل در پاکستان نه تنها افزایش بیش از حد تصور موارد وارده مالاریا از پاکستان و افغانستان و به دنبال آن افزایش ریسک برقراری مجدد چرخه انتقال مالاریا در داخل شهرستان‌های مرزی استان سیستان بلوچستان را به شکل قابل توجهی افزایش داده است، که به رغم مشاهده نشدن شواهد اثبات شده مبنی بر برقراری چرخه انتقال محلی مالاریا، سازمان جهانی بهداشت بر موارد اندکی از انتقال بیماری در داخل مرزهای کشور، نظر دارد.

وی گفت: باید به این نکته مهم توجه داشت که ایران یک کشور پهناور و بزرگ و قابل قیاس با کشورهایی نظیر امارات و مراکش که در سال‌های گذشته و دو کشور آذربایجان و تاجیکستان که سال پیش گواهی حذف مالاریا را دریافت کرده‌اند، نیست، ما بیش از ۸۰ میلیون جمعیت داشته و در جوار کشورهایی مانند پاکستان و افغانستان قرار داریم که آمار بیماری مالاریا در آنها بیش از خیلی از کشورهای منطقه است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در دو سال گذشته بعد از نزدیک به ۱۰ سال کاهش موارد مالاریا، افزایش مواردی را شاهد بودیم که همه این موارد، موارد وارده از مرزهای جنوب و جنوب شرقی کشور و از کشور پاکستان بوده و به هر حال برنامه ما را متأثر خواهد ساخت، نگرانی ما و همکاران این است که موارد وارده از کشورهای افغانستان و پاکستان تبعاتی برای برنامه ایران در مهار و حذف مالاریا به همراه داشته باشد.

فرشیدی افزود: این افراد همگی مسافرت‌های مرزی به مناطق سیستان بلوچستان به ویژه شهرهای سرباز، چابهار و سراوان داشته‌اند و مربوط به نیروهای نظامی و انتظامی شاغل در منطقه و کسانی که در امر جابه‌جایی سوخت بین مناطق مرزی ما و پاکستان اشتغال داشته‌اند، هستند.

وی تصریح کرد: سال گذشته پرونده موارد مالاریای کشور با حدود ۱۰ هزار مورد بیماری بسته شد که به اعتقاد ما، همه این موارد، اعم از داشتن ملیت ایرانی، افغان یا پاکستانی وارده از خارج از کشور بوده‌اند، همانطور که ذکر شد ایرانی‌هایی که از موارد وارده این بیماری را گرفته‌اند به دلیل شغل حمل سوخت قاچاق در مرزهای جنوب شرقی یا حسب ضرورت‌های شغلی دیگر در مناطق صفر مرزی مشغول به خدمت بوده یا به آن سوی مرزهای شرقی کشور تردد داشته‌اند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با مشارکت نیروهای نظامی و انتظامی، حمایت مسئولان سیاسی و تلاش پزشکان و کارکنان بخش سلامت، با حساسیت هر چه بیشتر در راستای شناسایی به موقع و درمان فوری و کامل بیماران هشیارانه عمل و افقی روشن برای برنامه مبارزه با مالاریا ترسیم کنیم.

کد خبر 748708

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!