Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@18:09:01 GMT

اجرای طرح مدرسه خوانا در مدارس ابتدایی کردستان

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۷۰۰۶

اجرای طرح مدرسه خوانا در مدارس ابتدایی کردستان

صدیقه عبداللهی از اجرای طرح مدرسه خوانا در مدارس ابتدایی استان خبر داد و گفت: طرح تحولی مدرسه خوانا، با هدف ارتقای مهارت‌های خواندن، نوشتن و آداب و مهارت‌های زندگی در تعدادی از مدارس دوره‌ی ابتدایی و پیش دبستانی استان اجرا می‌شود.

صدیقه عبداللهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان با اعلام این خبر گفت: این طرح با هدف ارتقای مهارت‌های خواندن، نوشتن و آداب و مهارت‌های زندگی در سال تحصیلی جاری در  96مدرسه ابتدایی و 111 کلاس دوره پیش دبستانی استان در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

 

وی به اهداف اجرای این طرح پرداخت و بیان کرد: ارتقای کیفیت آموزش و پرورش دوره ابتدایی و استقرار تربیت تمام ساحتی در دوره پیش دبستان و دبستان از طریق رشد مهارت‌های گوش دادن و صحبت کردن نوآموزان دوره پیش دبستانی و بهبود و ارتقای کیفیت خواندن، نوشتن و آموزش آداب مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی از مهم‌ترین اهداف این طرح تحولی به شمار می‌رود.

 

وی خاطرنشان کرد: در این طرح سعی می‌کنیم از  طریق آموزش معلمان دوره ابتدایی، دانش‌آموزان به سطح بالایی از این مهارت‌ها دست یابند.

 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به شرایط پیش آمده به دلیل شیوع بیماری کرونا، گفت: برای اجرای بهینه طرح، خانواده‌ها  را به عنوان یکی از مخاطبان و شرکای طرح در نظر گرفته‌ایم و با برنامه‌ریزی صورت گرفته درصدد هستیم در کنار توانمندسازی  معلمان و مدیران، خانواده‌ها را هم نسبت به اجرای طرح توانمند نماییم.

 

عبداللهی خاطر نشان کرد: منظور از مهارت خواندن در این طرح روخوانی صرف نیست بلکه کسب مهارت درک مطلب و قدرت تفکر است و همچنان که  منظور از مهارت نوشتن، علاوه بر درست نویسی، رعایت نکات ادبی و نگارشی، پرورش قدرت تخیل دانش‌آموزان و نوشتن خلاقانه است.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد اجرای بهینه این طرح، زمینه ایجاد تحول در نظام آموزشی را براساس چرخش‌های تحول آفرین سند تحول بنیادین فراهم نماید.

 

 

 

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح مدرسه خوانا استان کردستان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۷۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز