Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@10:35:58 GMT

مدت زمان لازم برای شروع کسب و کار به سه روز رسید

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۷۳۷۱

مدت زمان لازم برای شروع کسب و کار به سه روز رسید

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت که با اجرایی شدن کامل فعالیت پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار مدت زمان لازم برای شروع کسب و کار از ۷۲ روز بر اساس شاخص‌های بین‌المللی بانک جهانی در ایران به سه روز رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مرتضی ادب با بیان این موضوع که با آغاز فعالیت پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار مدت زمان لازم برای شروع کسب و کار در ایران به سه روز رسیده است گفت : این موضوع در راستای برنامه تحول قضایی بخصوص تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و با محوریت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری گفت: با نهایی شدن استقرار پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در شهر تهران و آغاز به فعالیت پنجره واحد فیزیکی مذکور در استان های منتخب مدت زمان لازم برای شروع کسب و کار در ایران به کمتر از ۳ روز کاهش یافت.

وی با بیان اینکه فرآیندهای ثبت اشخاص حقوقی در اجرای برنامه‌های مصوب سازمان ثبت اسناد و املاک کشور الکترونیکی گردیده است و اکثر خدمات بصورت غیرحضوری ارائه می گردد گفت: در اجرای قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار و ضرورت ارائه خدمات دستگاه‌ها بصورت مشترک، بر اساس اهداف برنامه تحول قضایی و اجرای مصوبات هیات مقررات‌زدایی با استقرار پنجره واحد فیزیکی و ایجاد پیشخوان‌های دستگاه‌های متولی دخیل در این فرآیند (سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ...) با تجمیع خدمات، ضمن ایجاد فضای مناسب برای فعالان کسب و کار با هم پوشانی مدت زمان اجرای خدمات، این امر موجب کاهش چشمگیر مدت زمان در شاخص شروع کسب و کار گردیده که بیتردید این اقدام ضمن ارائه خدمات مطلوب و مشترک به فعالان کسب و کار، موجب بهبود رتبه کشور در فضای کسب وکار می‌گردد.

ادب با اشاره به کاهش زمان لازم برای شروع کسب و کار افزود: بر این اساس متقاضیان راه اندازی کسب و کار به واسطه «پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار» می توانند همزمان با تاسیس شخصیت حقوقی تمامی اقدامات اولیه را در تشکیل پرونده مالیاتی، پلمب دفاتر قانونی و ثبت در سامانه تامین اجتماعی را ظرف مدت اشاره شده اقدام و کارشان را آغاز کنند.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در راستای بهبود شاخص کسب و کار راه اندازی شده است و مهمترین موضوعی که در پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار مورد تاکید است، کاهش زمان آغاز به کار یک کسب و کار است.

وی با اشاره به این موضوع که پیش از این بیش از ۷۲ روز برای انجام گام های مختلف و لازم کسب و کار زمان نیاز بود، افزود: با راه اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار ضمن تلفیق خدمات مبادی ذیربط در این امر و با بهره‌گیری از فن آوری‌های نوین و همچنین حضور و مشارکت اتاق بازرگانی، ابراز امیدواری کرد که این پنجره واحد بتواند رتبه ایران در شاخص کسب و کار بین‌المللی را ارتقاء دهد.

ادب در پایان گفت: در راستای تکالیف اسناد فرادستی  دستگاه‌های اجرایی و مبادی متولی صدور مجوز مکلف به ساماندهی و الکترونیکی نمودن مجوزها و ارائه آن بخصوص در اجرای پروژه هویت هوشمند اشخاص حقوقی می باشند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: قوه قضائیه قوه قضاییه مرکز اسناد انقلاب پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شروع کسب و کار راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۷۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید

پژوهشگران می‌گویند سطوح بالاتر کربن دی اکسید (CO۲) به این معنی است که ویروس‌ها طول عمر بیشتری خواهند داشت و افراد بیشتری را آلوده می‌کنند، بنابراین باز کردن پنجره می‌تواند یک راه موثر برای کم کردن ویروس‌های معلق در هوا باشد.

کربن دی اکسید یک عمل کلیدی برای بیشتر زنده ماندن ویروس‌های معلق در هوا و در نتیجه احتمال انتشار بیشتر آنهاست؛ بنابراین باز کردن پنجره می‌تواند یک راه علمی برای جلوگیری از انتشار ویروس‌های تنفسی نسبت به آنچه که در ابتدا پیش‌بینی شده بود، باشد.

به نقل از ان‌ای، با ظهور کووید-۱۹، جهان یاد گرفت که بودن در فضای نزدیک با فرد یا افراد دیگر چگونه می‌تواند خطر ابتلا به این ویروس را افزایش دهد.

اکنون تحقیقات جدید به رهبری پژوهشگران دانشگاه بریستول در بریتانیا یک پاسخی به این پرسش داده است که چگونه و چرا ویروس‌های تنفسی موجود در هوا برای مدت طولانی‌تری در فضا‌های بسته باقی می‌مانند. آنها می‌گویند پای کربن دی اکسید در میان است.

آلن هادرل، سرپرست و نویسنده ارشد این مطالعه و محقق ارشد علوم هواپخش در دانشکده شیمی دانشگاه بریستول می‌گوید: ما می‌دانستیم که ویروس عامل کووید-۱۹ موسوم به SARS-CoV-۲ مانند سایر ویروس‌ها، از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم، پخش می‌شود، اما این مطالعه نشان‌دهنده پیشرفت بزرگی در درک ما از این است که دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد و مهم‌تر اینکه چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد.

کربن دی اکسید (CO۲) یک شاخص خوب برای سنجش تهویه در یک فضای داخلی است. تعداد افراد در یک اتاق بر غلظت CO۲ تأثیر می‌گذارد و از آنجایی که هم کربن دی اکسید و هم ویروس‌های تنفسی دیگر در هوای بازدمی وجود دارند، منطقی است که از غلظت CO۲ به عنوان شاخصی برای خطر انتقال ویروس استفاده شود.

در اینجا ما باید کمی عمیق‌تر به بررسی تنفس بپردازیم. PH بالای (قلیایی) بازدم ناشی از ترشحات تنفسی است که از آن منشاء می‌گیرد. به عنوان مثال، بزاق و مایع ریه حاوی سطوح بالایی از بی‌کربنات قلیایی هستند. pH قطرات خارج شده در تنفس با تبخیر بی‌کربنات به گاز CO۲ تغییر می‌کند، اما تحت تأثیر عواملی مانند رطوبت نسبی، اندازه قطرات و غلظت CO۲ در محیط قرار می‌گیرد.

از آنجایی که تصور می‌شود PH محرک عفونت‌پذیری ویروس‌های معلق در هوا باشد، پژوهشگران بررسی می‌کنند که آیا غلظت CO۲ محیط بر پایداری ویروس‌های موجود در هوا (هوا پایداری) و خطر انتقال آنها تأثیر می‌گذارد یا خیر.

در شرایط همه‌گیری کووید-۱۹ از مانیتور‌های سنجش CO۲ برای تخمین تهویه ساختمان استفاده شد. هوای معمولی خارج از منزل حاوی حدود ۴۰۰ قسمت در میلیون (ppm) کربن دی اکسید است. در فضا‌های داخلی معمولی و دارای تهویه مناسب، غلظت بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ ppm است. در فضا‌های دارای تهویه ضعیف، غلظت CO۲ می‌تواند از ۲۰۰۰ ppm بیشتر شود و در محیط‌های شلوغ‌تر از ۵۰۰۰ ppm بالاتر رود.

پژوهشگران با تغییر غلظت CO۲ در هوا بین ۴۰۰ ppm و ۶۵۰۰ ppm، ارتباط بین غلظت CO۲ و مدت زمانی که ویروس‌های موجود در هوا عفونی می‌مانند را تأیید کردند.

در مقایسه با CO۲ معمولی جو که حدود ۵۰۰ ppm است، افزایش متوسط در CO۲ از ۴۰۰ ppm به ۸۰۰ ppm در محدوده یک اتاق با تهویه خوب منجر به افزایش قابل توجهی در هواپایداری ویروس برای همه سویه‌های ویروس SARS-CoV-۲ از جمله دلتا، بتا و اومیکرون پس از دو دقیقه شد. ضمن اینکه تفاوتی در میزان عفونت و سرایت‌پذیری بین ۸۰۰ و ۶۵۰۰ ppm مشاهده نشد.

افزایش غلظت CO۲ عمیقاً بر سرایت‌پذیری SARS-CoV-۲ در طول زمان تأثیر گذاشت. در مقایسه با هوای معمولی، زمانی که غلظت کربن دی اکسید ۳۰۰۰ ppm بود (مشابه غلظت یک اتاق شلوغ) ویروس‌ها پس از ۴۰ دقیقه تقریباً ۱۰ برابر بیشتر عفونی باقی ماندند.

هادرل می‌گوید: این رابطه روشن می‌کند که چرا رویداد‌های اَبَرپخش‌کننده ممکن است تحت شرایط خاصی رخ دهند. PH بالای قطرات بازدمی حاوی ویروس SARS-CoV-۲ احتمالاً عامل اصلی عفونت است. CO۲ هنگامی که با قطرات برهمکنش می‌کند مانند یک اسید عمل می‌کند. این باعث می‌شود که pH قطرات کمتر قلیایی شود و در نتیجه ویروس درون آنها با سرعت کمتری غیرفعال شود.

خوشبختانه توصیه پژوهشگران برای کاهش عفونت ویروسی یک توصیه ساده است.

هادرل می‌گوید: به همین دلیل است که باز کردن یک پنجره یک استراتژی کاهش موثر است، زیرا هم از نظر فیزیکی ویروس را از اتاق خارج می‌کند و هم باعث می‌شود قطرات هواپخش برای ویروس سمی‌تر شوند.

با توجه به تمرکز جهانی بر کاهش CO۲ جو که دانشمندان اقلیم پیش‌بینی می‌کنند در دهه‌های آینده به بیش از ۵۵۰ ppm افزایش یابد، پژوهشگران می‌گویند یافته‌های آنها پیامد‌های گسترده‌تری دارد.

هادرل می‌گوید: بنابراین، این یافته‌ها پیامد‌های گسترده‌تری نه تنها در درک ما از انتقال ویروس‌های تنفسی، بلکه اینکه چگونه تغییرات در محیط ما ممکن است احتمال همه‌گیری‌های آینده را تشدید کند، دارد.

وی افزود: داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO۲ در جو می‌تواند با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آنها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.

این مطالعه در مجله Nature Communications منتشر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

دیگر خبرها

  • نقص فنی علت توقف قطار مشهد به تهران اعلام شد
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • فیلم/ لحظه ورود پلیس از پنجره طبقه دوم دانشگاه کلمبیا
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • سیاره عطارد در اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین