Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ( ایسکانیوز)،آیت الله سید محمدتقی مدرسی از مراجع معظم تقلید کربلای معلی در پیام تصویری به کنفرانس سازمان ملل که با عنوان ایمان و محیط زیست در ایسلند برگزار شد، گفت: علما و بزرگان دین مسئولیت بزرگی در نشر رسالت الهی دارند، رسالتی که در نوع‌دوستی و گسترش عدل و صلح نمود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سردمداران و مسئولین امر می‌خواهم به معاهده‌های عمومی در رابطه با حفاظت از محیط زیست پایبند باشند و ملت‌ها را نیز در رعایت این معاهده‌ها ترغیب کنند. هر فرد در مقابل محافظت از محیط زیست مسئولیت دارد تا این محیط برای نسل‌های آینده سالم بماند.

این مرجع تقلید خطاب به علما و بزرگان ادیان گفت: بنده از جایگاه مسئولیت‌پذیری با شما سخن می‌گویم، چرا که علما مسئولیت اخلاقی و دینی بزرگی در رابطه همراهی وهمیاری با یکدیگر در راستای حفاظت از کره زمین دارند، همانا همه ما در یک کشتی هستیم و اگر اهمیت این موضوع را بدانیم، در نجات و حفاظت از این کشتی کوتاهی نخواهیم کرد.

آیت الله مدرسی افزود: خداوند متعال با رحمت و مهربانی، عالمی سالم و پاک برای ما خلق کرد. ما در این عالم قدرت اراده و اختیار داریم. اگر کردارهای ما تاثیر منفی و مثبت بر حیات طبیعی داشته باشد، به همان مقدار که امکان اصلاح داریم، امکان تخریب را نیز خواهیم داشت. تک تک انسان‌ها قادر هستند نقش سازنده در اصلاح آنچه خود به واسطه جهل و طمع ویران کرده‌اند، داشته باشند.

مفسر تفسیر هدایت تاکید کرد: علمای دین باید نسبت به سهل‌انگاری و عدم توجه به محیط زیست هشدار دهند، چرا که محیط زیست تاثیر بزرگی در زندگی بشریت دارد. از بین رفتن محیط زیست منجر به از بین رفتن اخلاق و تمدن در جوامع خواهد شد. نباید به راه‌حل‌های جزئی اکتفا کرد، بلکه به دنبال راه‌حل اساسی برای حفاظت از محیط و حیات طیبه بر روی آن باشیم.

آیت الله مدرسی در خاتمه سخنان خود که به صورت زنده در کنفرانس ایمان و محیط زیست سازمان ملل پخش شد، گفت: از جوار حرم امام حسین علیه السلام با شما سخن می‌گویم، شخصی که خود را در راه خدا و نجات بشریت فدا کرد و امروز با وجود همه‌گیری کرونا، بیش از ۱۰ میلیون نفر به زیارتش می‌آیند و بزرگترین تجمع الهی و ارزشی را در جهان تشکیل می‌دهند. از خداوند متعال می‌خواهم برکاتش را بر همه ما ارزانی دارد و تمامی بلاها را از بشریت دور گرداند، از انواع بیماری‌ها، تا جنگ‌ها و خطرات تروریسم و کینه‌ورزی‌ها و فقر.

کد خبر: 1075674 برچسب‌ها آیت الله مدرسی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا آیت الله مدرسی محیط زیست آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۷۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز

ایوب شریفی اظهار داشت: با بررسی و تحقیقات محرمانه و رصد کامل محل اختفا، ۲ متخلف که اقدام به نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی در مرکز نگهداری خود کرده بود شناسایی و دستگیر شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سقز افزود: با اخذ حکم از مراجع قضائی و هماهنگی و همکاری لازم با پاسگاه و همکاری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در تفتیش و بازرسی از محل مذکور، ۹ قطعه کبک وحشی و ۹ قفس چوبی از متهمین کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: عرضه، نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی بدون اخذ مجوز از محیط زیست بر اساس قانون شکار و صید جرم است و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

کبک‌ها ارزش اکولوژیکی بالایی در چرخه حیات دارند، در فصل پاییز و زمستان که حشره سن به زیر بوته گیاهانی مانند گون و درمنه روی می‌آورند کبک‌ها از این حشره تغذیه کرده و با کنترل بیولوژیکی آن که آفت محصولات گندم و جو است کمک شایانی به حفظ کیفیت محصولات کشاورزی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • رئیسی: حفاظت از محیط‌زیست باید مردمی شود
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند