Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:50:18 GMT

طرح ملی صندوق الکترونیکی پست رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۷۶۲۰

طرح ملی صندوق الکترونیکی پست رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی پست، مشکلات زیادی در بخش ارسال مرسولات پستی از جمله فراموشی کد پستی، درج آدرس اشتباه، عدم رعایت اصول آدرس نویسی بر اساس الزامات استاندارد پست و بد خط نویسی توسط مشتریان که باعث بروز خطا در هنگام تجزیه مرسولات به ویژه در اوج ساعات کاری می شود؛ وجود دارد. به همین منظور برای رفع این موانع و تسهیل در امر ارسال و دریافت مرسولات سرویسی جدید در شرکت ملی پست ایران به نام «شناسه صاپست» رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صاپست به عنوان یک آدرس همراه و همیشگی است که توسط افراد حقیقی، حقوقی و صاحبان کسب و کارها انتخاب می شود و از این پس این شناسه جایگزین نشانی افراد جهت ارسال یا دریافت مرسوله می شود تا در آینده دریافت خدمات شهری مکان محور با ارائه این شناسه میسر شود.

این سرویس مزیت های بسیاری دارد که از جمله آن می توان به مدیریت نشانی و تغییر آدرس به صورت آنلاین، آسان نویسی آدرس، مدیریت صندوق مرسولات، مدیریت صندوق شخصی پستی، ارسال سریع مرسولات و گزارش گیری و آرشیو رهگیری مرسولات از ارسال یا دریافت مرسولات اشاره کرد.

در این سامانه سه نوع شناسه وجود دارد؛ شناسه کد ملی که در حال حاضر رایگان است، شناسه با شماره همراه و شناسه با انتخاب یک کد هفت رقمی دلخواه، که کاربران می توانند هر کدام را برای شناسه صاپست خود انتخاب کنند.

همچنین متقاضیان و حتی ارگان های دولتی می توانند از این پس با مراجعه به سایت www.sapost.post.ir برای خود یک یا چندین شناسه صاپست انتخاب کنند و به جای نشانی کامل خود روی مرسولات، شناسه هفت رقمی را روی مرسولات درج کنند.

استفاده از این شناسه که به تمامی سامانه های الکترونیک و فروشگاه های اینترنتی متصل می شود، باعث راحتی در آدرس دهی پستی هنگام ارسال مرسولات خرد یا انبوه می شود و تا حد زیادی ضمن حفظ حریم خصوصی افراد به عنوان یک کارت ویزیت نیز مورد استفاده هر فرد دارنده «صاپست» قرار می گیرد.

در حال حاضر این طرح در تمامی دفاتر پستی دولتی و خدمات ارتباطی بخش خصوصی و ICT روستایی که بالغ بر ۱۰ هزار دفتر در سراسر کشور است به صورت رسمی در حال اجرا است.

کد خبر 5044581 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: خدمات رسانی پست کد پستی دولت الکترونیک ویروس کرونا تحقیقات علمی فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گوگل گوشی هوشمند واکسن کرونا ایرانسل شرکت دانش بنیان تولید دانش بنیان ایستگاه فضایی بین المللی ایالات متحده امریکا ماهواره آمازون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۷۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی که امیر غفارمنش، هومن حاجی‌عبداالهی و محمدرضا علیمردانی در پستی مشترک از ۱۵ سال پیش خودشان منتشر کردند

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ماجرای بیلبورد چهره خونین مهران مدیری چیست؟ (+عکس) اعلام نامزدهای تلویزیونی جشن حافظ کنسرت مشترک «امین بانی» و «محمدرضا علیمردانی»

دیگر خبرها

  • واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند
  • الزام کسب و کارها برای دریافت شناسه یکتا
  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • مدیرکل جدید پست استان فارس معارفه شد
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی
  • زمان حراج جدید سکه اعلام شد
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • عکسی که امیر غفارمنش، هومن حاجی‌عبداالهی و محمدرضا علیمردانی در پستی مشترک از ۱۵ سال پیش خودشان منتشر کردند
  • ۳۹ درصد پروانه های کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد