Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار سرمایه هفته را با رشد لرزان آغاز کرد به طوری که شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز 1141 واحد صعود داشت و در ارتفاع یک میلیون و 541 هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سرمایه در نخستین روز هفته را با رشد کم و لرزان شروع کرد. معاملات بازار سهام در حالی امروز آغاز شد که فشار فروش و عرضه زیاد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص بورس در ساعت نخست معاملات منفی و قرمز پوش بود و با ورود خریداران از افت شاخص کاسته و در پایان شاخص بورس مجددا سبزپوش شد و روند در روز جاری بازار همچنان با تردید همراه بود.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با رشد 1141 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 541 هزار و 841 واحد ایستاد. شاخص هم وزن هم با 3319 واحد صعود به 410 هزار و 516 واحد رسید.   ارزش معاملات بورس تهران با تغییر مالکیت 6 میلیارد و 959 میلیون سهم و اوراق مالی در یک میلیون و 231 هزار معامله به بیش از 8048 میلیارد تومان رسید.   معامله گران امروز در بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از 2 میلیون معامله انجام دادند که ارزش آن به بیش از 11 هزار و 148 میلیارد تومان رسید و 8 میلیارد و 664 میلیون سهم و اوراق مالی دست به دست شد.   ارزش معاملات خرد سهام هم به بیش از9068 هزار میلیارد تومان رسید و با تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بیش از 240 میلیارد تومان توسط حقوقی‌ها از بازار خارج شد.   شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه نفت و گاز و پتروشیمی تامین، سرمایه‌ گذاری غدیر و معدنی و صنعتی گل گهر با بیشترین تاثیر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شدند و ایران خودرو و مخابرات ایران با بیشترین تاثیر مثبت در سبز شدن شاخص نقش داشتند.   بیشترین حجم معاملات مربوط به بانک صادرات با 1.09 میلیارد سهم، بانک تجارت با 926.5 میلیون سهم، بانک پارسیان با 574.5 میلیون سهم، ذوب آهن اصفهان با 299.5 میلیون سهم و توسعه و عمران امید با 276.4 میلیون سهم بود.   نمادهای پُر بیننده بورس در روز جاری ایران‌ خودرو، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، بانک صادرات ایران و سایپا بودند.

شاخص کل فرابورس ایران امروز نزولی بود و با افت 38 واحدی عدد 18 هزار و 115 واحد را ثبت کرد.

معامله گران امروز در فرابورس یک میلیارد و 705 میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب 793 هزار معامله و به ارزش 3100 میلیارد تومان دادوستد کردند.

شرکت‌های سنگ آهن گوهر زمین، پتروشیمی تندگویان، فولاد هرمزگان جنوب، پلیمر آریاساسول، پتروشیمی مارون و شرکت آهن و فولاد ارفع در افت شاخص فرابورس بیشترین نقش را داشتند و در مقابل ذوب‌آهن اصفهان با بیشتری تاثیر مثبت مانع عقب گرد بیشتر شاخص شد.

نمادهای بانک دی، ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان، سرمایه گذاری صبا تامین، پلیمر آریا ساسول و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی پر بیننده‌های امروز فرابورس بودند.

 انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان میلیون سهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۹۱۰ واحدی به ۲,۲۳۰,۵۱۴ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ با افت ۹۱۰ واحدی به ۲,۲۳۰,۵۱۴ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۲۳۱.۳۰ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۷۴۶.۶۹۶ میلیارد سهم بود که طی ۳۹,۹۱۶ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۴,۸۸۵.۴۴۷ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۷,۰۳۵,۴۸۲.۴۳۶ میلیارد ریال شد.

کد خبر 750631

دیگر خبرها

  • این افراد بازنده بزرگ بورس هستند
  • گزارش روزانه بورس ۱۹ اردیبهشت/ ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص
  • بورس امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • هفت پله قرمز بورس
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ نوشداروی دلسردی سهامداران چیست؟
  • گزارش روزانه بورس ۱۸ اردیبهشت؛ شاخص کل ۷ هزار واحد ریخت
  • کاهش ۷ هزار و ۶۴۸ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس