Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@16:15:27 GMT

نهاد وکالت باید مستقل و پاسخگو باشد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۹۰۹۲

نهاد وکالت باید مستقل و پاسخگو باشد

نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی گفت: همانگونه که به استقلال قوه قضاییه معتقدیم، اعتقاد داریم نهاد وکالت نیز باید استقلال را در کنار پاسخگویی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ جلسه اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان و نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی در محل کانون وکلای گلستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست، نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی و نایب رییس فراکسیون سلامت اظهار کرد: در رشته هایی چون وکالت یا پزشکی نباید کیفیت فدای کمیت و کمیت فدای انحصارطلبی شود.

رضا آریان پور افزود: در حالی که برخی از موضوعات نیازمند کارشناسی است اما با نگاهی عوامانه به آن توجه می شود که این نگاه نباید از سوی نمایندگان به حوزه وکالت صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در کلیت موضوع، آنچه باید مدنظر مجلس و دولت باشد رعایت استانداردهاست و اگر طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در مجلس بخواهد این استانداردها را کنار بگذارد کاملاً اشتباه خواهد بود.

آریان پور با بیان اینکه کمیت باید بر اساس نیازسنجی جامعه باشد عنوان کرد: نمایندگان مجلس نباید با وضع یک قانون تمام فیلترها و استانداردها را خنثی کنند. در آن صورت شاید رضایت عده ای جلب شود اما درنهایت جامعه و شهروندان متضرر خواهند شد.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در مجلس یازدهم اظهار کرد: همانگونه که به استقلال قوه قضاییه معتقدیم، اعتقاد داریم نهاد وکالت نیز باید استقلال را در کنار پاسخگویی داشته باشد.

در ادامه، رضا سلیمانی رییس کانون وکلای دادگستری گلستان با تأکید بر استقلال نهاد وکالت و وکیل، به طرح های مجلس شورای اسلامی برای نهاد وکالت اشاره کرد و گفت: یکی از طرح هایی که برخی از نمایندگان مجلس به دنبال آن هستند الزام دایربودن دفاتر وکلا در اماکن تجاری است در حالی که نه وکیل و نه پزشک، تاجر نیستند و تجارت نمی کنند بلکه با عدالت و سلامت جامعه سروکار دارند.

سلیمانی در ادامه با اشاره به طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار در مجلس، اظهار داشت: هر ساله تعداد وکلای موردنیاز در هر استان از سوی دو نماینده دستگاه قضا و یک نماینده از کانون وکلا تعیین و از طریق آزمون سازمان سنجش پذیرفته می شوند.

وی با بیان اینکه کلیدواژه حمله به کانون وکلا، انحصارطلبی است تصریح کرد: این انحصار زمانی می تواند متوجه کانون وکلا است که این نهاد صرفاً خود تصمیم گیرنده باشد.

رییس کانون وکلای دادگستری گلستان اضافه کرد: متأسفانه کسانی که به کانون وکلا اتهامِ انحصارطلبی می زنند همان کسانی هستند که حذف آزمون وکالت و افزایش بی رویه تعداد وکیل را دنبال می کنند.

سلیمانی با اشاره به تبعات منفی این طرح، تأکید کرد: وجود وکیل بیکار در هر جامعه ای فسادآور است و متضرر نهایی این طرح، مردم و حکومت خواهد بود.

وی با تأکید بر ضرورت کارشناسی طرح ها، در ادامه به وجود سازمان موازی نهاد وکالت اشاره و ادامه فعالیت آن را خدشه به نهاد وکالت و استقلال آن برشمرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان نماینده مردم مینودشت مجلس شورای اسلامی کانون وکلای نهاد وکالت کانون وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۹۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی

 عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس درباره قرارداد ۲ میلیارد یورویی شهرداری تهران با چین گفت: «شهرداری می‌تواند با کشورهای خارجی قرارداد ببندد اما نه قراردادهای پنهانی یا دارای ایرادات. وزارت کشور هم در این مورد نظریه تخصصی خود را می‌دهد. اما دستگاه‌های نظارتی باید به این موارد ورود پیدا کنند.»   به گزارش عصر ایران؛ احمد علیرضابیگی به روزنامه هم میهن گفت: «شورای شهر بر عملکرد شهرداری نظارت دارد و باید براساس چارچوب‌ها عمل کند. اما دستگاه‌های نظارتی هم باید بر عملکرد دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری نظارت داشته باشند. اینطور به نظر می‌رسد که نظارت و خوفی از این دستگاه‌ها وجود ندارد. بنابراین هر کسی هر جا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند.»   علیرضابیگی با اشاره به اینکه تمام این موضوعات سیاسی است، تاکید کرد: «این به نوع حکمرانی در کشور برمی‌گردد. در مدل حکمرانی کنونی اراده مردم را به حداقل رسانده‌ایم. وقتی مردم حس کنند نظر و اراده آنها تعیین‌کننده است، نظارت را توسعه می‌دهند و نتیجه آن روی کار آمدن شورای شهری است با پشتوانه مردمی که به مردم بدهکار است و باید پاسخگوی شهروندان باشد؛ چراکه باز هم باید درِ خانه مردم برود برای گرفتن رای؛ پس سعی می‌کند رضایت مردم را به دست آورد.   وی افزود: رضایت مردم وقتی به وجود می‌آید که شورای شهر به نیابت از آنها  عمل می‌کند. وقتی این اتفاق نمی‌افتد مردم کنار می‌مانند و نظارتی اتفاق نمی‌افتد. اگر نظارتی هم وجود داشته باشد در مقابل آن مقاومت می‌شود. با این روند شاهد پیشرفتی نخواهیم بود.» کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمل و نقل فوری- چینی عصبانیت روزنامه شهرداری از افشای قرارداد پنهانی زاکانی قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟

دیگر خبرها

  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس