Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@09:19:06 GMT

شبکه العالم مستند سرانگشتان هنرمند را پخش می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۹۳۲۲

شبکه العالم مستند سرانگشتان هنرمند را پخش می‌کند

قسمت جدیدی از مجموعه مستند تلویزیونی «سرانگشتان هنرمند» با عنوان «نقاشی خط» تولید شد و فردا شب از شبکه العالم روی آنتن می‌رود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مجموعه مستند تلویزیونی «سرانگشتان هنرمند» هر قسمت به سراغ هنرمندی می‌رود و این بار به سراغ هنرمندی رفته که خطاطی را نقاشی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قسمت جدید این مجموعه مستند به "نقاشی خط" و معرفی آثار و تکنیک‌های نقاشی خط محمدرضا جوادی‌نسب هنرمند خوشنویس و طراح گرافیک پرداخته می‌شود.

شبکه برون‌مرزی العالم در تولید بخش دیگری از سری مستندهای "سرانگشتان هنرمند"، ضمن معرفی آثار محمدرضا جوادی‌نسب که نقوش هندسی بناهای معروف تاریخی را به روی بوم آورده، در خصوص چگونگی پدید آمدن این هنر و نسبت آن با هنرهای نقاشی، خط، شعر و موسیقی و دیگر هنرها توضیحاتی از زبان خود او ارائه خواهد شد.

او که در سال‌های اخیر، پژوهش‌هایی روی نقش هندسه در معماری اسلامی و ایرانی داشته است، نظم و هماهنگی حاصل از تکرار تناسبات وابسته به نقش هندسی را حامل پیام‌های معنوی و روحانی قدرتمندی می‌داند که در روح و اندیشه هر بیننده‌ای رسوخ می‌کند.

مستند "نقاشی خط" به تهیه‌کنندگی و اجرای حمزه علیرضایی و تصویربرداری اصغر عزیزی تولید شده است و یکشنبه 20 مهر ساعت 21 به وقت تهران از شبکه العالم پخش خواهد شد.

میرباقری با تلویزیون خداحافظی کرد/ اولین صحبت‌های معاون جدید سیمارضا فیاضی به تلویزیون برگشت/ ورود شبکه امید به سریال‌سازیمستند دو زبانه‌ای که در کمتر از یک‌هفته در 21 شبکه تلویزیونی پخش شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مستند رسانه ملی معاونت برون مرزی تلویزیون مستند رسانه ملی معاونت برون مرزی تلویزیون سرانگشتان هنرمند نقاشی خط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دیدار در سنگلج» محصول شبکه مستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مراسم رونمایی این فیلم به کارگردانی ابوالفضل توکلی دوشنبه دهم اردیبهشت ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

امیرسلیمانی متولد ۱۳۲۱ بازیگر مجموعه‌های تلویزیونی گوناگون مانند هزاردستان، شاه دزد، دبیرستان خضرا، تبریز در مه، معمای شاه و دوقلو‌ها بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت
  • «دیدار در سنگلج» محصول شبکه مستند
  • «غرغر خان» به باغ شادونه رسید/ یک ماجرای جدید
  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • رونمایی از مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • «کُر کوهستان» روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روز‌های نفسگیر در چهارمحال و بختیاری
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟