Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «باقر جبر الزبیدی» وزیر کشور پیشین عراق، امروز شنبه، با انتشار مطلبی در فیس‌بوک از نشست‌های سران حزب منحله بعث و شخصیت‌های سلفی افراطی در اردن برای حمایت از پروژه کودتای نظامی در عراق خبر داد.

او نوشت: کشور‌های منطقه‌ای حامی پروژه کودتای نظامی بعثی، پس از شکست پروژه داعش، در این طرح جدید فرصت مناسبی برای از تجزیه کشور‌های منطقه دیدند و کشور‌های ابرقدرتی که از بازار اسلحه ونفت سود می‌برند نیز این طرح بعثی - داعشی را فرصتی برای رهایی از جنگ‌جویان خارجی دیدند که می‌توانستند با عملیات‌های تروریستی آن‌ها را تهدید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه افزود: نشست‌های اخیر میان سران بعث و برخی شخصیت‌های سلفی افراطی در اردن در چارچوب حمایت از این پروژه صورت گرفت و با حرکت «ابومحمد المقدسی» در «الزرقاء» و تعیین نخست‌وزیر جدید اردن با سابقه بعثی به جای نخست‌وزیر سابقی که او نیز دارای گرایش بعثی عراقی بود، همراه شد.

این سیاستمدار سابق در ادامه تصریح کرد: بودجه اختصاص یافته از سوی کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس به بعثی‌ها و داعش در عملیات نفوذ از طریق گذرگاه‌های «سن الذبیان» و «فاو» در مرز‌های سوریه و عراق و به طور مشخص در منطقه‌ای که تحت کنترل نیرو‌های قسد است، هزینه شد و هزاران دلار به عناصر حزب کارگران حاضر در این نوار مرزی پرداخت شد و عناصر داعش از طریق این منطقه وارد شدند تا بعد‌ها در جزیره نینوی مستقر شوند.

او همچنین گفت: نوار مرزی از منطقه ربیعه تا اطراف منطقه جزیره در الانبار باز است و شب و روز شاهد فعالیت برای ایجاد سنگر‌های مخفی و نقاط اطلاعات شناسایی پیشرفته داعشی در محور «الرطبه - النخیب - کربلا» است. محوری که از سوی نیرو‌های حاضر در مثلث مرزی عراق - اردن و سوریه که پیشتر به آن در پروژه تروریستی جدید علیه عراق اشاره کرده بودم، حمایت می‌شود.

گفتنی است این مقام سیاسی عراق پیشتر با افشاگری درباره کنفرانس‌های حزب منحله بعث در آمریکا و سایر کشور‌های غربی، درباره اقدامات جدید شاخه نظامی این حزب هشدار داده و گفته بود: مسئول برگزاری این همایش‌ها کسانی هستند که از عراق فرار کردند و از بعثی‌های مقیم کردستان عراق و کشور‌های غربی هستند و هم اکنون طرحی برای «کودتای نظامی» در عراق در جریان است که سرپرستی آن بر عهده «عزت الدوری» جانشین صدام دیکتاتور معدوم عراق است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر اسبق عراق کودتای نظامی حزب بعث کودتای نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۹۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود

به گزارش صدای ایران از ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی بامداد چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه به منظور شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو عازم آذربایجان شد و جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در آخرین روز از سفر خود از موزه تاریخ ادبیات شهر باکو بازدید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید ضمن برشمردن شخصیت‌های مشترک فرهنگی دو کشور گفت: به مفاخر بزرگ به عنوان زمینه‌های همگرایی بین دو کشور نگاه می‌کنیم؛ اینها جزو میراث مشترک فرهنگی ما به‌شمار می‌روند، ما قرن‌ها کنار یکدیگر زیست کردیم، این ظرفیت‌ها باید باعث افزایش برادری‌ها و همگرایی‌ها باشد نه اینکه موجب واگرایی شود.

وی با بیان اینکه هر کس تلاش کند تا این بزرگان را دست مایه واگرایی قرار دهد حتما دچار اشتباه راهبردی و خطای محاسباتی شده است، افزود: به میراث مشترک فرهنگی با کشور‌های همسایه به عنوان میراث مشترک تاریخی نگاه می‌کنیم و به آنها می‌بالیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: علاقه‌مند هستیم برای این مشاهیر فیلم‌های مشترک تولید کنیم؛ در ترکمنستان برای مختومقلی فراغی همین کار را می‌کنیم، در پاکستان نیز برای اقبال لاهوری کاری را در دست اقدام داریم؛ در سفر هفته گذشته به پاکستان برادران و خواهران پاکستانی به ویژه در شهر لاهور از این موضوع استقبال کردند.

اسماعیلی با بیان اینکه همه اشعار نظامی به زبان فارسی است و میراث مشترکی بین دو کشور به‌شمار می‌رود، افزود: امیدواریم ساخت مجموعه جدیدی را برای حکیم نظامی آغاز می‌کنیم؛ در همین راستا از همکارانم در وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان دعوت کردیم تا ما را در ساخت فیلم سینمایی در این باره کمک کنند.

موزه تاریخ ادبیات شهر باکو در قسمت قدیمی‌این شهر قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • واعظی: روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»