Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان از تشکیل 8 پرونده تخلفاتی در حوزه زمین در استان زنجان گفت: در این پرونده‌ها از تضییع بالغ بر 600 میلیارد تومان از حقوق دولتی و بیت‌المال جلوگیری شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی امروز در حاشیه برنامه افتتاح ساختمان یگان حفاظت بازرسی کل استان ضمن تبریک سالروز تاسیس بازرسی کل کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سازمان مهم یکی از سازمان‌های اثرگذار در حوزه کنترل و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بر این اساس شورای قضایی استان طبق برنامه ریزی انجام شده در بازرسی کل استان تشکیل شد و شاهد گزارش عملکرد 6 ماهه اداره کل بازرسی استان بودیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد: براساس عملکردی که بازرسی استان اعلام کرد شاهد اقدامات بسیار خوبی در حوزه کنترل و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی بودیم که این اقدامات هم کنترل کننده و هم پیشگیرانه بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: امسال از سوی قوه قضائیه سه اولویت طبق برنامه‌های اعلامی برای استانها و کشور تدوین شده که یکی از این برنامه‌های اولویت‌دار بحث مبارزه با فساد است.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کل کشور و استان به تبع این سیاست‌های اعلامی تکالیف و وظایف مضاعفی را در این بخش دارند گفت: یکی از برنامه‌های سازمان بازرسی استان مبارزه با فساد بوده و در استان نیز این سازمان کارنامه درخشانی دارد و پرونده‌های مهمی را کشف و تعقیب کرده و به دستگاه قضایی و دادسراها ارجاع دادند.

وی با تاکید براینکه پرونده‌های ارجاع شده به دادسرها و محاکم جزائی به جد مورد رسیدگی قرار می‌گیرد افزود: رسیدگی بخشی از پرونده‌ها نهایی شده و بخشی از آنها نیز در جریان رسیدگی قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با تاکید براینکه این اراده و جزم در دستگاه قضائی استان حاکم است و مبارزه بی‌امان و قاطع با مقوله فساد انجام می‌شود عنوان کرد: امسال با همت جامعه اطلاعاتی و بازرسی استان توانستیم 8 پرونده تخلفاتی را در حوزه زمین تشکیل دهیم.

وی با تاکید براینکه این پرونده‌‌ها در جریان رسیدگی است خاطر نشان کرد: در این پرونده‌ها از تضییع بالغ بر 600 میلیارد تومان حقوق دولتی و بیت‌المال جلوگیری شده و احتمال افزایش میزان مبالغ نیز وجود دارد.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی عنوان کرد: افرادی که درصدد ارتکاب جرمی هستند باید بدانند که دوره ارتکاب جرم به پایان رسیده و حتی در مخیله خود به دنبال ارتکاب جرم نباشند.

وی گفت: متخلفان بدانند اگر تخلفی کنند در کمترین زمان ممکن با حضور عوامل دستگاه قضایی و بازرسی کل استان، این تخلفات کشف شده و مجازات خواهند شد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه افراد متخلف مالی به قانون سپرده می‌شوند و قانون نیز با مرتکبین جرائم مالی به شدت برخورد خواهد کرد افزود: با متخلفانی که وابستگی به دستگاه‌های دولتی دارند طبق قانون با شدیدترین مجازات برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان زنجان بازرسی استان پرونده ها بازرسی کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۹۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگرداندن ارز دولتی به خزانه بیت المال در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، تقی حسام مدیرکل تعزیرات حکومتی قم با بیان اینکه پرونده ایفا نکردن تعهدات ارزی یک شرکت بازرگانی متخلف به ارزش ۱۳۵ هزار و ۳۵۷ یورو معادل ۵۰ میلیارد ریال در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد افزود: شعبه به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر بازگرداندن همه ارز دریافتی به بانک شاکی، مدیرعامل شرکت را از فعالیت بازرگانی به مدت ۶ ماه محروم کرد.

تقی حسام گفت: این گزارش تخلف را اداره حقوقی و وصول مطالبات معوق مدیریت شعب بانک ملت پیرامون ایفا نکردن تعهدات ارزی شرکت یادشده برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی قم ارسال کرد.

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال «افعی تهران»
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • بازگرداندن ارز دولتی به خزانه بیت المال در قم
  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • راه حل سند تحول برای رفع مشکل پراکندگی نظرات در حقوق عامه
  • ۶ پرونده نقض حقوق شهروندی در مازندران بررسی شد
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز